י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
לא מוכן להצטרף

הח"כ מיש עתיד צפוי להצביע בעד ממשלת החירום; לפיד מתבצר בעמדתו

חברי כנסת במפלגת יש עתיד לוחצים על יו"ר המפלגה לפיד להצטרף לממשלת החירום של נתניהו וגנץ, אך לפיד מתבצר בעמדתו ומתעקש להישאר בחוץ. חבר הכנסת שטרן צפוי אף להצביע בעד הממשלה היום

הח"כ מיש עתיד צפוי להצביע בעד ממשלת החירום; לפיד מתבצר בעמדתו
ראש האופוזיציה יאיר לפיד צילום: מתוך הסרטון

בשעות האחרונות מספר חברי כנסת במפלגת יש עתיד מפעילים לחץ על יו"ר המפלגה יאיר לפיד להצטרף לממשלת החירום שהוקמה אמש. יחד עם זאת, לפיד מתבצר בעמדתו שלא להיכנס לממשלה, כך לפי דיווח "כאן 11".

אחד מאותם חברי כנסת הוא אלעזר שטרן, שאף צפוי לתמוך היום בהקמת ממשלת החירום. אתמול התריעו הח"כים בישיבת הסיעה של יש עתיד כי הדרישה להצטרף לממשלת החירום מגיעה מצד משפחות שכולות.

לפיד צפוי לשאת נאום בשעה 18:30, בה ינמק את החלטתו להישאר מחוץ לממשלה, אך להביע תמיכה מוחלטת במהלכי הממשלה בלי קשר להצטרפות.

אמש בתום פגישה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר המחנה הממלכתי חה"כ בני גנץ הסכימו השניים על הקמת ממשלת חירום וקבינט ניהול מלחמה.

עיקרי ההסכמות: יוקם "קבינט ניהול מלחמה" עם שלושה חברים: ראש הממשלה, שר הביטחון ויו"ר המחנה הממלכתי. בנוסף, יכהנו רא"ל (במיל') גדי איזנקוט והשר רון דרמר כמשקיפים בקבינט ניהול המלחמה.

מטעם המחנה הממלכתי יתווספו בסך הכל חמישה שרים ללא תיק לקבינט המדיני-ביטחוני (כשאחד מהם כמשקיף): בני גנץ, גדעון סער, גדי איזנקוט, ח״כ חילי טרופר וח"כ יפעת שאשא ביטון (כמשקיפה) זאת למשך ימי הלחימה.

יאיר לפיד בנימין נתניהו מלחמת חרבות ברזל בני גנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד