ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024
"לעצור את פשעי הציונים"

באיראן מנסים לגייס את תמיכת העולם הערבי בחמאס

באיראן בוחשים כדי להוביל לתמיכה גורפת של העולם הערבי בחמאס. הנשיא ראיסי שוחח לראשונה טלפונית עם בן סלמאן, ושר החוץ האיראני נסע ללבנון: "לעצור יחד את פשעי המשטר הציוני"

באיראן מנסים לגייס את תמיכת העולם הערבי בחמאס
זיאד אל-נחלה, מנהיג הג'יהאד האסלאמי (במרכז) ושליט איראן עלי חמינאי במהלך פגישה ב-2018 בטהראן צילום: Iran internationai

בטהרן מתערבים במלחמה בין ישראל לחמאס, ומנסים בימים האחרונים לגייס תמיכה מוחלטת של העולם הערבי בחמאס. אתמול (רביעי) נערכה שיחה היסטורית ראשונה בין הנשיא האיראני איברהים ראיסי לבין יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן, זאת על רקע המלחמה.

ראיסי אמר לבן סלמאן כי יש "לשים קץ לפשעי המלחמה נגד פלסטין", כך לפי דיווחים סעודים. מנגד, סלמאן אמר ש"הממלכה עושה כל שביכולתה כדי לעמוד בקשר עם כל הגורמים הבינלאומיים והאזוריים כדי לעצור את ההסלמה הנוכחית".

יחד עם זאת ראיסי שוחח היום עם נשיא סוריה אסד. שניהם קראו למדינות ערב והאיסלאם לסכם על עמדה אחידה לתמיכה בחמאס. לפי דיווחים שונים, ראיסי אמר לאסד: "המדינות האיסלאמיות והערביות, וכל העמים החופשיים בעולם, חייבים לגבש עמדה אחידה כדי לעצור את פשעי המשטר הציוני נגד העם הפלסטיני המדוכא".

בהמשך לכך, בתקשורת האיראנית דווח כי שר החוץ של איראן חוסיין אמיר עבדאללהיאן, הגיע ללבנון היום כדי לדון במלחמה בין ישראל לחמאס, בהמשך הוא צפוי אף להגיע לעיראק ובלבנון.

איראן פלסטינים מלחמת חרבות ברזל חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד