כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
בעיצומה של הלחימה

חוות הרוח הגדולה בישראל אושרה להפעלה: זו כמות החשמל שתייצר

בעיצומה של הלחימה חוות הרוח הגדולה בישראל מקבלת אישור משר האנרגיה והתשתיות ורישיון ייצור מרשות החשמל, ותוכל מיידית לחזק את משק החשמל הישראלי

חוות הרוח הגדולה בישראל אושרה להפעלה: זו כמות החשמל שתייצר
טורבינות רוח צילום: יהודה וינברג

207 מגה ואט של אנרגיית רוח נקייה וירוקה הצטרפו היום (חמישי) לרשת החשמל הארצית, לאחר ששר האנרגיה והתשתיות, חה"כ ישראל כ"ץ, חתם על רישיון הייצור שהגישה רשות החשמל, הרישיון מהווה אישור להפעלה מסחרית של חוות טורבינות רוח בראשית ברמת הגולן, שנחשבת לחוות הרוח הגדולה בישראל.

הפרויקט כולל 39 טורבינות, שמתוכן חוברו לרשת החשמל הארצית 34, כך שיוכלו מיידית לתמוך את רשת החשמל בישראל, שנחשבת לרשת עמוסה בשל הביקושים הגבוהים. הטורבינות עומדות לייצר חשמל בהיקף שנתי השווה לצריכה שנתית של כ-70,000 משקי בית בישראל. 

טורבינות הרוח/יהודה וינברג

"רוח בראשית" הוקמה ע"י חברת אנלייט בשותפות עם חברת אוירם ושמונה מיישובי רמת הגולן: יונתן, רמת מגשימים מבוא חמה, אבני איתן, אלוני הבשן, מעלה גמלא, נטור, כנף. מתקני טורבינות הרוח מיוצרות על ידי חברת ג'נרל אלקטריק כאשר כל אחת מהטורבינות עומדת בהספק של 5.3 מגהוואט כל אחת, ומתנשאת לגובה של כ-175 מטר.

במסגרת הפרויקט הגדול בישראל, הקימה חברת אנלייט קו מתח עליון תת קרקעי חדש המשתרע על פני כ-27 ק"מ. הקו מאפשר את המשך פיתוח האזור ואת חיבורם של פרויקטים נוספים - בהיקף נרחב של אנרגיה מתחדשת במרכז רמת הגולן, לרשת החשמל הארצית.

יו"ר רשות החשמל אמיר שביט אמר: "מדובר בתוספת ייצור משמעותית, שאינה תלויה בדלקים מזהמים, שתגביר את אמינות אספקת חשמל למשק החשמל בימי הלחימה, ותקדם את משק החשמל לעמידה ביעדי הממשלה לייצור חשמל מאנרגיות מתחדשות".

 

מלחמת חרבות ברזל חדשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד