כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
ממשלת האחדות

מיכאלי: "לא נצטרף לממשלה"; לפיד: "מוקם פה מבנה שלא יכול לעבוד"

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד נשא הצהרה בו נימק את החלטתו לא להצטרף לממשלת האחדות: "מוקם פה מבנה שלא יוכל לעבוד. הוא רק יוסיף לבלאגן" | מיכאלי: "נצביע בעד ממשלת החירום. אנחנו תומכים בכל צעד שיידרש כדי לנצח במלחמה הזאת, לא נצטרף לממשלה"

מיכאלי: "לא נצטרף לממשלה"; לפיד: "מוקם פה מבנה שלא יכול לעבוד"
יאיר לפיד ובני גנץ צילום: דוברות הכנסת

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד נשא הערב הצהרה בה הסביר את החלטתו של להצטרף לממשלת האחדות שהוקמה אתמול. גם יו"ר העבודה מירב מיכאלי הודיעה כי מפלגתה לא תצטרף לממשלה, אך אמרה כי היא תתמוך בה.

לפיד אמר בהצהרה: "מגיע למדינת ישראל הסבר מדוע החלטנו, בלב כבד, לא להצטרף לממשלה בגלל התנאים שאותם הציב נתניהו. אנחנו לא נצטרף מפני שמוקם פה מבנה שלא יוכל לעבוד. הוא רק יוסיף לבלאגן".

עוד הוסיף: "אין לי ספק שכוונותיהם של בני גנץ וגדי אייזנקוט טובות, אבל זוהי טעות בשיקול הדעת. במקום קבינט אחד, יהיו שני קבינטים, שכבר עכשיו מסוכסכים ביניהם. בקבינט הקטן לנתניהו יש רוב אוטומטי. גנץ ואייזנקוט יוכלו לתת עצות. נתניהו לא יקשיב. את הקבינט הגדול והלא יעיל, הגדילו עוד יותר. הוסיפו לו חמישה שרים בלי תיק. אין שום דרך לקבל החלטות או לנהל מלחמה בקבינט כזה".

לפיד המשיך בהצהרה: "אנחנו לא נצביע היום במליאה נגד הממשלה. הדבר האחרון שמעניין אותי עכשיו זו פוליטיקה והצבעות. אלה ימי מלחמה, ואנחנו לא רוצים להצביע נגד שום דבר. רוב חברי הכנסת שלנו בלוויות ובשבעות ובפעילויות למען החטופים ולמען המפונים. מי שנמצא בכנסת וירצה להכנס ולהצביע בעד, יכנס ויצביע בעד".

"הייתי הראשון להציע ממשלת חירום ואחדות, כבר בשבת אחר הצהריים. אם הייתי חושב שמה שמוקם היום הוא ממשלת אחדות אמיתית, הייתי גם הראשון להצטרף אליה. עדיין אפשר לעשות את זה. אנחנו עדיין יכולים לאחד את כל הגורמים הציוניים, הפטריוטים, השפויים וההגונים, ולהקים את הממשלה הנכונה", כך לדברי לפיד.

מיכאלי אמרה בהצהרה שנשאה: ""סיעת העבודה תצביע הערב בעד צירוף השרים לקבינט החירום. מפלגת העבודה תתמוך בכל צעד שיחזיר את הבטחון. החטופים לא יכולים לחכות. החזירו אותם הביתה מיד".

עוד הוסיפה: "אני קוראת לקבינט החירום שנצביע בעדו - טפלו בחטופות ובחטופים שלנו עכשיו. לא אחר כך. לא אחרי הלחימה. הם לא יכולים לחכות. אנחנו לא יכולים לחכות. חמור דיו המחדל שהביא לכך שהם נחטפו, אסור לנו שהמחדל הזה יימשך בכך שלא נעשה הכל כדי להחזיר אותם, עכשיו".

גם יו"ר ש"ס אריה דרעי דיבר היום בכנסת: "זה לא הזמן לחפש כעת אשמים אלא להתאחד ולהילחם. אנחנו כיהודים יודעים שעת צרה היא ליעקב וממנה ייוושע. אנחנו מאמינים שמהצרה הזאת עם ישראל יצמח. מפעים לראות את המתנדבים הרבים, ההירתמות הרצון לתרום. אנשים ממש צמאים לקחת חלק. האחדות הזאת שהייתה כל כך חסרה לנו בשנה האחרונה חזרה בגלל האסון הזה".

"הציבור רצה שמקבלי ההחלטות יהיו מאוחדים במצב הזה וברוך השם אתמול זה הצליח, גם אם באופן חלקי. איחוד הכוחות ייתן תקווה לציבור בימים הללו. אמרתי בכל פורום שבו הייתי: מי שרוצה לשאת בעול, שייכנס בלי תנאי. הכנסת מתכנסת היום כדי לאשר אל המינויים הללו", כך לדבריו.

בנימין נתניהו יאיר לפיד בני גנץ מרב מיכאלי מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד