כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
"ניצול ציני של הציבור"

הפתרון להפקעות המחירים? תישקל הכנסת מוצרים נוספים לפיקוח מחירים

שר הכלכלה והתעשייה הורה למפקח על המחירים במשרדו לבחון הכנסת מוצרים נוספים לפיקוח מחירים | השר ניר ברקת: "לא ניתן לנצל באופן ציני את הציבור בשעת מלחמה ונפעל בנחישות וביד קשה כנגד מי שיעשוק את הציבור בשעת חירום"

הפתרון להפקעות המחירים? תישקל הכנסת מוצרים נוספים לפיקוח מחירים
אילוסטרציה צילום: unsplash

משרד הכלכלה והתעשייה מבקש מהציבור להודיע על הפקעות מחירים של מוצרים בפיקוח וגביית מחירים מופרזים; כל מי שיימצא מפקיע מחירים, חשוף להליכים פליליים ולקנסות של עשרות אלפי שקלים

בהתאם לחוק הפיקוח על מחירי מוצרים ושירותים, חל איסור למכור מוצרים המצויים תחת פיקוח מחירים, במחיר העולה על המחיר שנקבע לאותו המוצר או השירות. בין המוצרים המפוקחים ניתן למצוא חלב, שמנת חמוצה, גיל, גבינה חצי קשה-עמק, גבינה לבנה, ביצים, לחם, מלח ועוד.

מי שימצאו מפרים את החוק, יחקרו תחת אזהרה ותגובש כנגדם תשתית ראייתית לנקיטה בהליכים פליליים.

במסגרת הערכת מצב-ערב, במשרד הכלכלה והתעשייה, ובעקבות הדיווחים על העלאת מחירים חריגה, הנחה השר ברקת את הממונה על התחרות, בהתאם לסמכותה, לאמץ מדיניות אכיפה מחמירה ביותר כנגד מקרים של גביית מחירים מופרזים, ואת המפקח על המחירים במשרד הכלכלה והתעשייה, לבחון מחירי מוצרים לגביהם דווח על התייקרות חדה בימים האחרונים, בהם ירקות ופירות. "במידה וימצאו התייקרויות כאלו – לא אהסס – ציין השר, לקדם הטלת פיקוח על מוצרים נוספים".

ציבור הצרכנים יכול להגיש תלונה על הפקעת מחירים של מוצרי מזון המפוקחים על ידי משרד הכלכלה והתעשייה ומשרד החקלאות, באתר האינטרנט של המשרד כמו כן ניתן לפנות למוקד משרד הכלכלה בטלפון: 6510*

בתוך כך, במסגרת מפגשים שקיימו השר והמנכ"ל אמש, עם עשרות קמעונאים, תעשיינים, יבואנים, יצרנים ועוד, שיבח השר ברקת את המאמץ המשותף של כל הגורמים להתמודד עם אתגרי המלחמה ולהבטיח אספקת מזון לתושבים, תוך הבנה מקיר לקיר כי בעת הזו, יש להימנע מעליות מחירים.

 

 

מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד