כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
באופן זמני

ישראל במלחמה: זה האישור החריג שניתן לתחנת הכוח בחדרה

לדרישת משרד האנרגייה מחברת החשמל להגביר את קצב פריקת הפחם לאור הרצון לשמור על אספקת חשמל למשק, המשרד להגנת הסביבה ישנה באופן זמני וחריג את התנאים בנושא השימוש בפחם באתר אורות רבין

ישראל במלחמה: זה האישור החריג שניתן לתחנת הכוח בחדרה
תחנת הכוח אורות רבין בחדרה צילום: אילן מלסטר

לנוכח מצב החירום והלחימה ובכלל זה אפשרות לצמצום אספקת הגז והשפעה על אספקת החשמל לישראל, ובהמשך לפניית משרד האנרגייה וחברת החשמל לביצוע שינויים בתנאי פריקת הפחם, תכולת הגופרית בפחם וערכי הפליטה של תחמוצות גופרית – המשרד להגנת הסביבה תשנה באופן זמני וחריג את התנאים בנושא השימוש בפחם באתר אורות רבין. 

המשרד פרסם היום (חמישי) להערות הציבור את טיוטת תיקון היתר הפליטה המשנה את התנאים המחייבים לחברת החשמל למשך שעתיים בשל דחיפות הנושא עד לשעה 17:15. 

המשרד להגנת הסביבה ימשיך לנטר ולפקח על שמירת איכות האוויר באזור לנוכח תנאי היתר הפליטה המעודכנים. לדרישת המשרד מחברת החשמל ולאחר התייעצות עם איגוד ערים לשמירה על הסביבה שרון-כרמל, יעובה מערך ניטור האוויר הקיים בתחנה ובסביבתה באמצעות הוספת מכשירי ניטור. בד בבד עם שינוי היתר הפליטה, יוציא הממונה במשרד עדכון של הוראות הממונה לחברת החשמל בהיבטים אלה. 

כאמור, בכוונת המשרד לאשר את בקשת חברת החשמל לתקן את תנאי היתר הפליטה של תחנת הכוח אורות רבין לתקופת מלחמת 'חרבות ברזל' בלבד, ולאפשר הקלות באופן פריקת הפחם, תכולת הגופרית שבו וערכי הפליטה לתחמוצות גופרית. למשרד להגנת הסביבה נמסר כי להערכת אנשי חברת החשמל ומשרד האנרגייה, הסרת מגבלות אלו תאפשר להכפיל את קצב פריקת הפחם והדבר חיוני להיערכות להבטחת אספקת החשמל במדינה בתקופת חירום זו.

 

מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד