כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
אין ממה לפחד

מיוחד: הגאון הצדיק רבי יעקב מאיר שכטר במסר חד ונוקב

שו"ת מיוחד מהגאון הצדיק רבי יעקב מאיר שכטר שמעביר מסר חד ונוקב: "אין ממה לפחד, יש לנו את ריבונו של עולם, המקום הכי בטוח זה בארץ ישראל". וגם: איך דווקא קרה האסון ביום קדוש כשמחת תורה? צפו בוידאו

מיוחד: הגאון הצדיק רבי יעקב מאיר שכטר במסר חד ונוקב
הגאון הצדיק רבי יעקב מאיר שכטר צילום: באדיבות המצלם

כמענה לשאלת רבים מהארץ והתפוצות שמבקשים לשמוע את דעת התורה ממשנתו של זקן צדיקי הדור הגאון הצדיק רבי יעקב מאיר שכטר בשעה קשה זו שעם ישראל נמצא, הפנה אליו היום תלמידו ומקורבו המשפיע הגה"צ רבי יהודה דייטש כמה שאלות בענייני השעה, וביקש לברר כיצד לחזק את התלמידים שומעי לקחו.

'בחדרי חרדים' מפרסם את הדברים במלואם

אנשים מאוד מפחדים, מה אומרים להם בשעה כזאת?

אין שום סיבה ממה לפחד, יש לנו את ריבונו של עולם, מה שהיה היה גזירה משמים שאין אנו מבינים כלום. אנחנו רק ביד ה', בארץ ישראל זה המקום הכי בטוח.

יש אברכים מחו"ל שגרים כאן בארץ ורוצים לחזור לחו"ל, וכן הורים בחו"ל שהילדים לומדים כאן בארץ, הם שואלים האם לחזור או להישאר?

בוודאי, ברור שצריך להישאר בארץ. אין שום סיבה לעזוב את הארץ, כל מי ששואל אותי אני מורה לו להישאר דווקא בארץ, אין כאן שום פחד, למי שיש בעיה שהאישה מפחדת, צריך להגיד לה שהבריחה מהארץ זה לא הפתרון, דווקא הפוך, כאן יש שמירה, הפתרון הוא לומר תהלים, שהיא תתחיל לומר הרבה תהלים ויש בתהלים את כל הסגולות, במיוחד לטהר את הלב מהפחדים. השורש של הפחדים נובע מבלבול הדעת, מחוסר אמונה, לכן, הפתרון לזה הוא תהלים, זה מחזק את האמונה, מרפא את המוח, מטהר את הלב.

איזה השתדלות כן צריך לעשות בעת כזאת?

הדבר היחיד שכן צריך לעשות זה לומר תהלים, כל רגע פנוי לנצל לאמירת תהלים, זה מאיר את האמונה, מסלק את הפחדים, ממשיך ישועות ושפע גדול, דוד המלך הכין ברוח הקודש לכל יהודי את כל מה שהוא צריך עד סוף כל הדורות, וראה את כל אחד מאתנו עם כל מה שעובר עליו, רבינו אומר שתהלים זה שורש רוח הקודש, כשאומרים תהלים מתחברים לשורש של רוח הקודש. אבל פחד? אין שום מקום לפחד! הכל ממש כלום.

איך אפשר להיכנס לשמחה בימים כאלו?

סגולה לשמחה, ללמוד זוהר הקדוש. זה הלימוד שיוציא אותנו מהגלות ויקרב את הגאולה. כך מפורש ברעיא מהימנא. אי אפשר לתאר ולשער את כח הקדושה והסגולה שיש בלימוד הזוהר הקדוש. לא להישמע לפיתויי היצר הרע שמונע אנשים מללמוד זוהר בטענה שאינו ראוי או שאין לו מקוה וכדו'. זה חלק מלימוד התורה שכל יהודי חייב בזה כמו גמרא. הסגולה הגדולה של הלימוד הקבוע חק ולא יעבור כל יום הוא גדול מאד, כמו הלימוד של 'חק לישראל' שמקובל כל הדורות, וזה סגולה גדולה לשמירה, אין סגולה כתורה.

איך זה שדווקא ביום קדוש כזה, קרה אסון נורא ואיום כזה?

דווקא יש כאן גילוי של השגחה פרטית, כי הגזירה כבר הייתה אמורה להגיע לפני החג, אבל השי"ת לא רצה להשבית לנו את השמחה של חג הסוכות זמן שמחתנו, לכן המתין עם הגזירה, שלא תגיע הידיעה רק אחרי החג, כדי שעם ישראל יוכל לחוג את החג בשמחה.

יש הרגשה שיש גזירות ומידת הדין מתוחה, מה לעשות?

אין שום גזירה שאי אפשר להמתיק, הכל הכל אפשר להמתיק בכח אמירת תהלים ובכח מידת הבטחון והאמונה, והעיקר לא לפחד. אין שום סיבה לפחד כלל.

מה לחשוב בשעה ששומעים אזעקה?

שומעים ניגון יפה... לומר את הפסוק של דוד המלך: שמרני א-ל. בפרק טו' בתהלים מכתם לדוד שמרני א-ל. מה הכוונה מכתם? זהב יקר יהלום יקר,כמו מישהו אחר ששמח ומתענג מיהלום יקר או זהב יקר שיש לו כך דוד המלך היה משתעשע ומתענג מכל פעם שהוא היה אומר ומבקש שמרני א-ל. זה התענוג הכי גדול כשאפשר לדבר עם הרבונו של עולם ולהרגיש מוגן אצלו, שמרני א-ל כי חסיתי בך.

בסיום השיחה ביקש רבי יעקב מאיר מהמשפיע לפרסם את הדברים בשיעוריו הרבים: תמשיך להפיץ בעולם אמונה וקדושה, והעיקר שלא לפחד כלל.

מלחמת חרבות ברזל הרב יעקב מאיר שכטר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד