כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
מלחמת "חרבות ברזל"

נשארים בבית: ירידה חדה בהוצאות האשראי של הישראלים

מנתונים שפרסמה חברת שבא המפתחת ומנהלת את מערכת התשלומים הלאומית בכרטיסי אשראי עולה כי חלה ירידה של 33% בהוצאות הציבור הישראלי בכרטיסי אשראי על רקע מלחמת "חרבות ברזל"

נשארים בבית: ירידה חדה בהוצאות האשראי של הישראלים
כרטיס אשראי צילום: pixabay

מנתוני חברת שבא, מפתחת ומנהלת מערכת התשלומים הלאומית בכרטיסי אשראי, עולה כי ב-5 הימים הראשונים של מלחמת "חרבות ברזל" חלה ירידה של 33% בהיקף ההוצאות של הציבור הישראלי בכרטיסי אשראי, השבוע בימים שבת עד רביעי לעומת הסכום הממוצע שהישראלים מוציאים בימים אלו מאז חודש יוני 2023. 

בין הימים, שבת עד רביעי (ה-7 עד ה-11 באוקטובר 2023) היקף ההוצאות של הישראלים בכרטיסי אשראי הגיעו ללמעלה מ-4.424 מיליארד ש"ח, לעומת סכום ממוצע של למעלה מ-6.592 מיליארד ש"ח בימים ראשון עד רביעי שהוציא הציבור הישראלי מאז תחילת חודש יוני 2023. 

עוד עולה מנתוני חברת שבא כי רק ב-4 ענפים במשק חלה עליה בהוצאות לעומת סכום הרכישות הממוצע בהם בימים ראשון עד רביעי בתקופה האחרונה. מדובר על עלייה בהוצאות בענף התעופה (84%), רשתות המזון (69%), חנויות ציוד לחיות (23%) ורשתות פארמה ובתי מרקחת (4%). ענפים בולטים בהם נרשמו ירידות חדות בהיקף ההוצאות בהשוואה לממוצע הן ביגוד והנעלה (80% ירידה), חשמל ואלקטרוניקה (-47%), חנויות ספרים וצעצועים (-64) בידור ופנאי (-73%), מסעדות ובתי קפה (-60%).

 

 

 

מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד