ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
יותר מ-100 מעשים אנטישמיים

צרפת: חשודים נתפסו עם סכינים ליד בתי ספר יהודיים ובתי כנסת

צרפת אסרה על הפגנות פרו-פלסטיניות והתחייבה להגן על היהודים מפני אנטישמיות. ממשלת צרפת דיווחה על 24 מעצרים בגין יותר מ-100 מעשים אנטישמיים בצרפת מאז שחמאס תקף את ישראל בשבת

צרפת: חשודים נתפסו עם סכינים ליד בתי ספר יהודיים ובתי כנסת
ניידת משטרה בצרפת צילום: באדיבות המצלם

שר הפנים של צרפת הורה אתמול לרשויות המקומיות לאסור את כל ההפגנות הפרו-פלסטיניות על רקע העלייה בפעולות האנטישמיות מאז תקף חמאס את ישראל בסוף השבוע. הנשיא עמנואל מקרון הפציר בצרפתים "לא לאפשר למלחמה במזרח התיכון להתפרץ בבית".

זמן קצר לפני שמקרון דיבר בנאום ששודר אתמול בטלוויזיה לאומה על הסכסוך במזרח התיכון, משטרת פריז השתמשה בגז מדמיע ובתותחי מים כדי לפזר מפגינים פרו-פלסטינים שהפגינו אתמול נגד ממשלת ישראל.

''בואו לא נביא לכאן (לצרפת) הרפתקאות אידיאולוגיות על ידי חיקוי, בואו לא נוסיף שברים לאומיים לשברים בינלאומיים", התחנן מקרון "בואו נישאר מאוחדים".

כמה אזרחים צרפתים-ישראלים הם בני ערובה אצל חמאס, מקרון התחייב שצרפת תגן על אזרחיה היהודים ותהיה "חסרת רחמים כלפי כל מי שיפיץ שנאה" וציין את החששות מהעוינות גם כלפי המוסלמים בצרפת.

הלחימה במזרח התיכון בעבר הובילה למתיחות בצרפת, שבה על פי ההערכות יש את האוכלוסייה היהודית השלישית בגודלה בעולם אחרי ישראל וארה"ב, ואת האוכלוסייה המוסלמית הגדולה ביותר במערב אירופה.

13 אזרחים צרפתים בישראל נהרגו בקרבות הנוכחיים, אמר מקרון, כאשר 17 בני אדם נעדרים. רבים נחשבים כבני ערובה של חמאס. משרד התובע של פריז פתח ביום חמישי בחקירה על הרציחות וחשדות לחטיפות.

ממשלת צרפת דיווחה על 24 מעצרים בגין יותר מ-100 מעשים אנטישמיים בצרפת מאז שחמאס תקף את ישראל בשבת, כולל תקיפה מילולית, אנשים נתפסו עם סכינים ליד בתי ספר יהודיים ובתי כנסת ומל"ט מצויד במצלמה שזוהה מעל מרכז תרבות יהודי. יותר מ-2,000 מקרים של דיבור אנטישמי דווחו למשטרה, כך דיווחה סוכנות הידיעות AP.

שר הפנים ג'רלד דרמנין הורה על אבטחה סביב בתי ספר יהודיים, בתי כנסת ואתרים אחרים. הוא אמר שיש לאסור הפגנות פרו-פלסטיניות.

פלסטינים צרפת מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד