ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024
יותר מ-120 פדרציות

חצי מיליארד דולר לתמיכה בישראל: קמפיין תמיכה חסר תקדים

באחד הרגעים האפלים ביותר בהיסטוריה של ישראל, הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה משיקות קמפיין היסטורי של חצי מיליארד דולר לתמיכה בישראל

חצי מיליארד דולר לתמיכה בישראל: קמפיין תמיכה חסר תקדים
המצוד אחר המחבלים צילום: דובר צה"ל

הפדרציות היהודיות משיקות קמפיין תמיכה חסר תקדים. כל פדרציה יהודית כבר החלה לגייס כספים משמעותיים כדי לספק את הצרכים של האנשים, המשפחות והקהילות שנפגעו. הכספים יחולקו, לפי הצורך, בין צרכים הומניטריים דחופים, כגון ציוד רפואי וציוד ודיור, לבין בנייה מחדש ושיקום לטווח ארוך יותר, החל משיקום בתים וייעוץ לטראומה בתשתית.

"הייתי בישראל כשחמאס תקף", אמר נשיא ומנכ"ל הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה, אריק פינגרהוט. "האכזריות שלהם הייתה מזעזעת, והתמונות של הפשעים שלהם נגד יהודים - הגרועים ביותר מאז השואה - יישארו איתי לנצח. אבל גם זכיתי לראות את הישראלים מתאחדים כעם אחד כמו שלא היה מעולם, מתנדבים מזמנם, מארגנים מאמצי סיוע ומקבלים את האמת על מה שקרה לעולם. הרגע הזה דורש את תמיכתנו, והפדרציות היהודיות יספקו אותה הן כלכלית והן על ידי גיוס הקהילות שלנו כדי לשמור על גיבוי לישראל בשבועות ובחודשים הבאים".

"כבר היום, הפדרציות היהודיות הקצו 10 מיליון דולר ל-20 ארגונים המספקים סיוע ותמיכת חירום בישראל, כולל הסוכנות היהודית, הג'וינט, World ORT, קואליציית הטראומה הישראלית, איחוד הצלה, מגן דוד אדום, זק"א, המרכז הרפואי ברזילי, המרכז הרפואי סורוקה. כספים אלו מופנים למגוון צרכים מיידיים ודחופים, כגון טיפול רפואי, שירותי חירום, פינוי, תחבורה, דיור, תמיכה בנפגעי טרור, סיוע בטראומה ותמיכה נפשית, וכן היערכות לטווח בינוני וארוך".

כבר יותר מ-120 פדרציות עזרו לארגן אירועים קהילתיים, משכו מאות אלפי תומכים וכוללים מנהיגים פוליטיים ואזרחיים מובילים. "במשך למעלה מ-100 שנים, עוד לפני עצמאותה של ישראל, הפדרציות היהודיות היו עמוד התווך של מדינת היהודים. עזרנו לבנות את הקהילות שלה, לחזק את החברה שלה, ותמיד היינו שם כדי לתמוך בה בשעות הקשות ביותר שלה. ואנחנו נעשה זאת עכשיו, ברגעים האפלים ביותר האלה", אמרה יו"ר הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה, ג'ולי פלאט.

המסר ברור: "על ישראל לקבל את התמיכה הדרושה לה כדי למגר את איום הטרור ולהחזיר את הביטחון והביטחון לאנשיה, ככל שייקח זמן רב וקשה ככל שיהיה. כולנו נעבוד יחד כדי לוודא שהתמיכה הזו לא תסמן".

ארצות הברית מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד