כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
המחבל פעל לבדו

כתב אישום יוגש היום נגד מחבל פלסטיני שדקר מאבטח

המשטרה השלימה את חקירת המחבל שביצע את פיגוע הדקירה נגד מאבטחים בתחנת הרכבת הקלה בגבעת המבתר בחודש שעבר. היום יוגש נגדו כתב אישום. מהחקירה בימ"ר ירושלים עולה כי המחבל פעל לבדו

כתב אישום יוגש היום נגד מחבל פלסטיני שדקר מאבטח
דקירה, סכין צילום: דוברות המשטרה

משטרת ירושלים השלימה את החקירה מפיגוע דקירה בגבעת המבתר מהחודש שעבר: בתאריך 21.9.2023 לקראת השעה 21:00, הגיע מחבל חמוש בסכין רגלית לתחנת הרכבת הקלה באזור גבעת המבתר בירושלים.

המחבל, 19 תושב עיסאוויה, הוחשד ע"י המאבטחים במקום, ולאחר שפנו אליו לבדיקתו שלף סכין ודקר מאבטח של הרכבת הקלה ברציף. המאבטח שנדקר ונפצע בידו ומאבטח נוסף שהיה במקום, הגיבו במהירות, חתרו למגע, ירו לעבר המחבל ונטרלו אותו במקום.

כתוצאה מפיגוע הדקירה, נפצע המאבטח באורח קל בידו ופונה לבית החולים לקבלת טיפול רפואי. המחבל שנוטרל ונעצר, נפצע באורח קשה ופונה לטיפול רפואי.

כוחות משטרה גדולים של מחוז ירושלים הגיעו למקום, וחוקרי המשטרה פעלו בזירת הפיגוע לאיסוף ממצאים, בהם הסכין ששימשה את המחבל לביצוע הפיגוע. חקירת הפיגוע הוטלה על היחידה המרכזית במחוז ירושלים.

מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג'מן קיים הערכת מצב עם המפקדים בזירת הפיגוע, ובסיומה אמר: "ערנות המאבטחים ותגובתם המהירה, הובילו לנטרול מהיר של המחבל ולצמצום הנזק והנפגעים כתוצאה מהפיגוע. תגובתם של המאבטחים הערב משקפת ערנות, חתירה למגע ומקצועיות מול מחבל שניסה לרצוח אותם, ועל כך הערכתי הרבה על תפקודם. ההגעה המהירה של כוחות המשטרה לזירה מעידה על מוכנות ודריכות גבוהה הנדרשת מאיתנו תמיד, ובפרט בימים אלו. המסר שלנו אל מול הטרור ברור וחד משמעי: אף מחבל לא ישבש את שגרת החיים והחגים בירושלים, ואנחנו נמשיך לפעול לנטרל במהירות כל איום ולהגן על תושבי ירושלים והמבקרים בה".

מהחקירה בימ"ר ירושלים עולה כי המחבל פעל לבדו. לאחר שישב בתחנת רכבת במשך זמן ולא עלה על רכבות, העלה חשד אצל המאבטחים שבדקו אותו ואז ביצע את פיגוע הדקירה כלפיהם. במהלך החקירה חוקרי ימ"ר ירושלים אספו ממצאים וראיות למעשה הטרור שביצע.

מעצרו של המחבל הוארך מעת לעת ובימים האחרונים המשטרה השלימה את חקירתו והוגשה נגדו הצהרת תובע לצד המשך הארכת מעצרו. היום צפוייה הפרקליטות להגיש נגדו כתב אישום.

דקירה ירושלים מחבל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד