ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
הסינים סירבו להגיב

עובד בשגרירות ישראל בבייג'ין נדקר

עובד ישראלי בשגרירות ישראל בבייג'ין הותקף היום לא באזור מתחם השגרירות, העובד טופל בבית חולים ומצבו יציב. הרקע לתקיפה נבדק

עובד בשגרירות ישראל בבייג'ין נדקר
אילוסטרציה צילום: unsplash

עובד בשגרירות ישראל בבייג'ין אושפז היום לאחר פיגוע דקירה, כך דיווחה סוכנות הידיעות AP,  מצבו של העובד יציב, התקיפה לא התרחשה בשטח השגרירות וכי המניע לפיגוע נחקר.

משרד החוץ הסיני סירב להגיב. שגרירות ישראל בבייג'ינג לא הגיבה לבקשת תגובה שנשלחה לאחר שעות העבודה.

ישראלים ויהודים ברחבי העולם הוזהרו לשמור על ערנות היום לאחר שחמאס קרא לקיים "יום זעם" בינלאומי כסולידריות עם אנשי חמאס.

ממשרד החוץ נמסר: "עובד ישראלי בשגרירות ישראל בבייג'ין הותקף היום לא באזור מתחם השגרירות, העובד טופל בבית חולים ומצבו יציב. הרקע לתקיפה נבדק".

מוקדם יותר, משרד החוץ של סין מסר כי הוא "מודאג מאוד מהסלמה אפשרית של הסכסוך בין ישראל לחמושים פלסטינים". בתגובה השגריר רפי הרפז, שוחח עם השליח הסיני למזרח התיכון ג'אי ג'ון, "והביע את האכזבה העמוקה של ישראל מההצהרות וההודעות הסיניות על האירועים האחרונים בדרום ישראל, בהן אין גינוי ברור וחד משמעי לטבח הנורא שביצע ארגון הטרור חמאס נגד אזרחים חפים מפשע וחטיפת עשרות מהם לעזה", נמסר.

ממשרד החוץ נמסר עוד כי "השגריר הרפז אמר כי בהודעות הסיניות אין כל מרכיב לזכותה של ישראל להגן על עצמה ועל אזרחיה, זכות בסיסית של כל מדינה ריבונית שהותקפה בצורה חסרת תקדים ובאכזריות שאין לה מקום בחברה האנושית. המסרים שפורסמו על ידי גורמים רשמיים סיניים, כגון 'עצב נוכח המספר הרב של אזרחים הנפגעים כתוצאה מהקונפליקט', גינוי 'פעולות הפוגעות באזרחים' וקריאה ל'הפסקת אש מיידית' אינן מייצגות ולא הולמות את האירועים הטרגיים והזוועות של הימים האחרונים".

פיגוע דקירה פלסטינים סין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד