ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
כך התבשלה ההונאה

הגיעו למוסקבה: אנשי חמאס קיבלו סיוע רוסי למתקפת הפתע

ראש אמ"ן לשעבר טוען כי בחצי שנה האחרונה הגיעו אנשי הזרוע הצבאית של חמאס למוסקבה שם קיבלו הדרכה כיצד להפתיע את ישראל. "ככל שעובר הזמן ברור שהחמאס לא היה יכול לבצע כזאת הפתעה ללא סיוע של מישהו מבחוץ"

הגיעו למוסקבה: אנשי חמאס קיבלו סיוע רוסי למתקפת הפתע
פוטין וראיסי בטהרן צילום: סוכנות הידיעות "תסנים"

ראש אמ"ן לשעבר, האלוף (במיל') אהרן זאבי-פרקש, אמר בסוף השבוע לכאן חדשות כי לוחמי חמאס היו לפני כחצי שנה במוסקבה שם עברו אימונים מיוחדים.

פרקש התייחס לפרסומים על כך שבמערכת הביטחון ראו בשבת האחרונה פעילות חריגה של חמאס אך הניחו שמדבר בתרגיל ולא חשבו שתפתח מלחמה. "בשלישי לאוקטובר היה ברצועה תרגיל של הג'יהאד האסלאמי שדימה מלחמה; בחצי שנה אחרונה יודעים כבר בבירור שהיה צוות של חמאס במוסקבה שהתייעץ עם הרוסים איך לעשות את ההפתעה, איך לבצע את ההונאה".

"אני לא אומר שכל המידע הזה היה בידינו אז", מדגיש פרקש, "אבל ככל שעובר הזמן ברור שהחמאס לא היה יכול לבצע כזאת הפתעה ללא סיוע של מישהו מבחוץ".

ביום שישי התבטא נשיא רוסיה פוטין פעם נוספת נגד ישראל ותקף כי המדינה מגיבה ל"מתקפה אכזרית באופן חסר תקדים" מצד חמאס "על ידי שיטות פעולה אכזריות בפני עצמן". פוטין טען בנוסף כי "אפילו התרחישים של ארצות הברית" עבור רצועת עזה במלחמה ברי השוואה למצור של גרמניה הנאצית על העיר הסובייטית לנינגרד.

נשיא רוסיה תקף כי "זה בלתי מתקבל על הדעת. יותר מ-2 מיליון בני אדם חיים שם, ורובם המוחלט לא תומך בחמאס, אך כולם חייבים לסבול עכשיו, כולל נשים וילדים. כמובן שקשה לכל אדם להסכים עם המצב הזה".

פוטין חזר על קריאתו למציאת פתרון למלחמה על ידי משא ומתן, והציע כי רוסיה תוכל לתווך בין חמאס לישראל. מוקדם יותר אמר פוטין כי פעולה קרקעית של צה"ל ברצועה תוביל ל"מספר גבוה באופן בלתי מקובל לחלוטין" של הרוגים חפים מפשע.

 

מלחמת חרבות ברזל רוסיה חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד