כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
אמונה כל יום

"ממששים את המוות באוויר": שיחת החיזוק שמסר דובר זק"א בשבת

בשבת עלה לדבר דובר זק"א בבית הכנסת בפתח תקווה וסיפר על ההרס ועל החורבן אותו זרעו הפורעים המחבלים | עם זאת, היה בדבריו מסר אופטימי להשקפה הנכונה 

"ממששים את המוות באוויר":  שיחת החיזוק שמסר דובר זק"א בשבת
פעילות זק"א במבצע חרבות ברזל צילום: דוברות זק"א

בשבת האחרונה עלה דובר זק"א, מוטי בוקצ'ין, לשאת דרשה בבית הכנסת בקהילת 'המשוררים' בפתח תקווה בו הוא מתפלל מידי שבת. הוא סיפר למתפללים כי הגיע לביתו דקות ספורות לפני הדלקת נרות, תוך שהוא עושה את הדרך ישירות ממראות ההרס שבקבוץ בארי, "ניתן למשש שם את המוות באוויר", אמר. 

"הבטחתי לעצמי שאני חייב לעשות סוויץ' בראש. כעת אין מקום להתאבל ואין זה הזמן לבכות. הזוועות שהיו שם לא יכולים לחדור את מפתן בית הכנסת משום שהדבר יביא לעצב גדול. ואת זה אסר להביא איתנו לשבת", סיפר בהתרגשות לאחר שבתפילה עצמה עלה לברך את ברכת הגומל.

דובר זק"א, מוטי בוקצ'ין.

בשיחה, שנמסרה בשבת בבוקר, סיפר כי קיבל מרבו, הגאון הרב גמליאל רבינוביץ', כי מותר שיהיו שאלות באמונה, בטח בסיטואציה כה קשה. אך את כל השאלות יש לשאול אחר כך, כעת מלאכת הקודש של כבוד המת היא זו שנדרשת.

הוא עמד על הפסוקים הראשונים בפרשה ואמר שבבריאת העולם מוכח שכל דבר הוא עלפי רצון הקב"ה. כל חפץ, גדול כקטן, נברא על פי רצונו יתברך ואם כן - בטח ובטח שהדברים הנוראיים שאירעו בשבת שעברה היו מאיתו יתברך.  עוד הוסיף שהמנהג הוא להגיד שמע ישראל כאשר העיניים מכוסות מפני שדווקא אז יש את הניסיון הכי קשה, ובכל זאת אומרים שמע ישראל, האמונה לא נפסקת לרגע.

הוא תיאר את מראות הזוועה בקיבוץ בארי, בקיבוץ כפר עזה וכן במתחם המסיבה. באחד הימים בהם היה השבוע בבארי הייתה אמורה להתקיים הופעה לבחורי ישיבות בהפקתו והוא נחרד מגודל הפער הבלתי נתפס בין האירוע המשמח לבין הזוועה אליה הוא נדרש בשעה כה קשה. "אם זה היה קורה לגויים הם היו מתלבשים בבגדים שחורים ומתאבלים - אנחנו צריכים להתחזק באמונה ולשמוח שיש לנו את הדרך הזו שמחזיקה אותנו", אמר בהתרגשות.

זק"א מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד