כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
חרבות ברזל

נפגעתם, או שפוניתם מביתכם? זה הסעיף בחוק העומד לצידכם

צרכנים שביתם נפגע, או שנאלצו להתפנות – ומבקשים להתנתק משירותי תקשורת/ עיתונים או מינויי מתקני מים, - יכולים לפנות בבקשת התנתקות מכל סיבה

משפט
משפט צילום: יאיר בושרי

אינכם יכולים לצרוך עיתון יומי, או את שירותי האינטרנט (למעט שירותי גז), עליהם אתם משלמים בכל חודש/חודשיים - עקב פציעה, פינוי, או פגיעה בביתכם? החוק לא דורש מכם סיבה לבטל עסקה מתמשכת. 

צרכנים שביתכם נפגע, או שנאלצו להתפנות – ומבקשים להתנתק משירותי תקשורת/ עיתונים או מינויי מתקני מים, - יכולים לפנות בבקשת התנתקות מכל סיבה.

עסקה מתמשכת היא עסקה לרכישה של מוצר, או שירות באופן מתמשך לתקופה מוגבלת, או בלתי מוגבלת והתשלום עליו הוא חוזר בכל תקופה מחדש (אחת לחודש למשל).

לדוגמה עסקה לרכישת שירותי אינטרנט, שירותי צפיה בטלויזיה, מנוי לעיתון ועוד (ולמעט שירותי גז). 

סעיף 13ד(ג) לחוק הגנת הצרכן קובע כי חוזה בעסקה מתמשכת יסתיים בתוך 3 ימי עסקים ממועד מסירת הודעת ביטול שנשלחה במייל, או בפקס, או בע"פ, או בתוך 6 ימים ממועד מסירת ההודעה למשלוח בדואר רשום, או במועד מאוחר יותר בהתאם לבקשת הצרכן. 

החל ממועד זה העוסק מחויב להפסיק לחייב את הצרכן בתשלומים גם אם השירות סופק לאחר מועד הביטול.

המועצה הישראלית לצרכנות מבהירה שאמנם ניתן על פי החוק להתנתק מהשירות באמצעות שיחת טלפון, אולם לרוב אין תיעוד לשיחה וקשה להוכיח כי הצרכן ביקש לבטל את העסקה. 

בהתאם, המועצה לצרכנות ממליצה מאוד לשלוח הודעת ביטול בכתב באופן עצמאי ולשמור הוכחה כי ההודעה נשלחה. 

חשוב לציין שאם הספק ממשיך לחייב אתכם לאחר קבלת בקשת ביטול, אתם רשאים להגיש תביעה לפיצוי ללא הוכחת נזק של עד 10,000 ₪.

 

 

 

מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד