כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
רוצים לנקום בסעודים

הפרשן צבי יחזקאלי: זו התכנית הגדולה של איראן

הפרשן צבי יחזקאלי הסביר מה שיקול הדעת של האיראנים בהתלבטות אם להיכנס למערכה: "הסיפור הוא צדק, זה לא סיפור של גבולות. הם בטוחים שהם הולכים לכבוש את העולם, שהעולם הסוני זה הדבר הכי גרוע מבחינתם, הם יעשו את זה"

הפרשן צבי יחזקאלי: זו התכנית הגדולה של איראן
הטיל האיראני צילום: סוכנות הידיעות תסנים

צביקה יחזקאלי, הפרשן לענייני ערבים של חדשות 13, שוחח היום עם אראל סג"ל ברדיו 103 והתייחס בין הייתר לאפשרות שאיראן תגביר את מעורבותה במלחמה שמנהלת ישראל לעת עתה מול ארגון הטרור חמאס.

לגבי התערבות אפשרית של איראן במלחמה, אמר: "אנחנו חושבים ששתי ספינות קרב אמריקניות ונושאות מטוסים עושות את העבודה מול איראן, אני חושב שלאיראן יש תוכנית גדולה והיא אומרת להכניס בהדרגה את כל הפרוקסיז (שלוחות), שזה קודם כל חמאס, אח"כ חיזבאללה, אח"כ סוריה, אולי תימן".

הפרשן הסביר: "ניתוח המציאות של האיראנים אומר כזה דבר - 'הגענו למה שאנחנו רצינו, פצצה גרעינית. אנחנו כרגע הולכים לתקן עוול בן 1,350 שנה. הסעודים הלכו עם ישראל, צריך לנקום בהם על זה. העולם הערבי הוא מטרה, מדינות ערב הם אויב, ולכן הגיע הזמן לתקן את העוול הגדול הכזה שקאסם סולימאני לא יזכה לראות אותו בחייו ואנחנו נמשיך'".

"הסיפור הוא צדק, זה לא סיפור של גבולות. הם בטוחים שהם הולכים לכבוש את העולם, שהעולם הסוני זה הדבר הכי גרוע מבחינתם, הם יעשו את זה. אתה זה רק הדרך שלהם להגשים את כל החלום שלהם בעולם הסוני. אל תחפש שם רציונל", הדגיש. 

בתוך כך, יחזקאלי הבהיר: "גם אם נמחוק את חמאס, הרי הוא יהיה ביו"ש. אתמול שמעתי באולפן שחמאס יו"ש שונה מחמאס עזה, חבר'ה - הכול יהיה בארי, אם אתם תפקירו שטח. זה העניין".

במהלך השיחה, הביע את דעתו גם על המתיחות בצפון: "כל מה שעולה כרגע וכל מה שדיברנו כרגע זה שנסראללה לא קורא נכון את המפה שלנו, כי באמת באמת הוא בטוח שאנחנו מפחדים. עכשיו, אם אתה תעשה בעזה משהו נגד התחזיות שלו והציפיות שלו, אתה יכול להגיע גם לסוג של הרתעה בלבנון. אני רואה את זה גם ביו"ש. אני רואה עכשיו אנשים פלסטינים שאומרים לי, 'איך אני מסתלק מפה?' הם ראו מה קורה בעזה, הם מתים מפחד פה, כי הם חושבים שבאמת ישראל הפכה שולחן".

"דבר אחד תמיד תשימו לב. תראו מתי אנחנו משדרים חולשה ומתי אנחנו משדרים עוצמה. זו בדיוק אותה נקודה שנסראללה חטף לנו את שני החיילים ב־12 ביולי 2006 כי הוא הבין שאפשר לשבור את החברה. הם ראו מה קורה פה בשנה האחרונה, מבחינת החברה הישראלית, הם רואים מה קורה עם הצבא. בעזה הם קיבלו אינדיקציה שהצבא הזה שביר", ציין. 

"אם אנחנו רק נבין שאנחנו מעצמה ויש לנו כוח לחימה פי אלף יותר מהם, הם יברחו עם הנעליים, בדיוק כמו ב־67', אבל אנחנו ניפחנו את המפלצות הגדולות הללו והתחלנו לפחד מהן. אנחנו אחראים לדבר הזה", סיכם. 

צביקה יחזקאלי צבי יחזקאלי איראן מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד