כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
ישראל במלחמה

"עקב מחסור בעובדים": זה החוק שלא ייאכף

המשרד להגנת הסביבה מודיע כי לא יאכוף החזר פיקדון בעד בקבוקי שתייה בימים אלו | ההחלטה התקבלה עקב מחסור בעובדים בנקודות מכירת מזון ושתייה בכל רחבי הארץ, צמצום כוח אדם וקשיים לוגיסטיים ולאחר פנייה של איגוד לשכת המסחר

פיקוח
פיקוח צילום: נתי שוחט, פלאש 90

המשרד להגנת הסביבה ער לצורכי המשק ולקשיי המגזר העסקי בעת הזו של הלחימה והמצב המיוחד בעורף לרבות צמצום כוח אדם פעיל במשק. מפנייה של איגוד לשכות המסחר למשרד עולה כי יש מחסור חמור בעובדים בנקודות מכירה, בפריקת סחורה, בטיפול בחוסרי מוצרים וכדומה. המצב הנ"ל גורם קשיים הקשורים ליישום חוק הפיקדון בכל הארץ ובדרום בפרט.

החזר פיקדון הוא שירות לציבור ומחויב על פי חוק. עם זאת, בשל המצב הביטחוני הגורם לקשיים לוגיסטיים של ממש המשפיעים על אורח החיים התקין של אזרחי המדינה, המשרד נרתם לסייע לרציפות תפקודית ומודיע כי אין בכוונתו לאכוף החזרת פיקדון בימים מורכבים ומאתגרים אלו. 

עם זאת, אלעד עמיחי, סמנכ"ל בכיר לשלטון מקומי וקהילה והממונה על חוק הפיקדון, הבהיר לרשתות השיווק, איגוד לשכות המסחר והמערך כולו כי עליהם לעשות את מרב המאמצים כדי לקבל מהציבור את הבקבוקים גם בתקופה מורכבת זו ולספק את השירות לאזרחים לפי המציאוּת בשטח. בסוף אוקטובר יקיים המשרד הערכת מצב נוספת בעניין זה.

לפי חוק הפיקדון, כל בית עסק ששטחו שמעל 28 מ"ר ומוכר מכלי משקה מלאים מכל סוג חייב לקבל מכלי שתייה מהציבור הרחב ולהחזיר בעבורם את דמי הפיקדון. את מכלי השתייה אוספות חברות איסוף המספקות שירות ליצרנים וליבואנים של המשקאות, ומשם הם נשלחים למיון ולמחזור. המשרד ממליץ להימנע במקור ולא לרכוש בקבוקי שתייה, וככל האפשר, אם נרכשו – לשמור אותם עד לתום תקופת הלחימה והמצב המיוחד.

המשרד נרתם בסוגיה נוספת, שתאפשר זירוז אספקת מים מינרליים למשק ותקל על המגזר העסקי בתקופת החירום. בעת האחרונה התרחש גידול בביקוש למים מינרליים, ונוצרה מורכבות להספיק לעמוד בביקוש ולסמן את הבקבוקים המיובאים מחו"ל לפי דרישות חוק הפיקדון. מרבית המים בישראל הם בייצור מקומי, ומדובר בפלח קטן יחסית מהשוק.

לצורך זירוז שרשרות אספקת מוצרים חיוניים והקלה על המגזר העסקי בשל מצב החירום השורר בעורף, המשרד החליט שלא יינקטו פעולות אכיפה הנוגעות לחובת סימון מכלי מים מינרליים המיובאים מחו"ל להחזרת מכלי משקה עם פיקדון למשך תקופת החירום.

בימים אלה נדרשות כמויות אדירות של מים גם לכוחות הביטחון וגורמים נוספים, ועל כן, התגייס המשרד להקל ולתת מענה לנושא. אלעד עמיחי, סמנכ"ל בכיר לשלטון מקומי וחינוך קהילה והממונה על חוק הפיקדון במשרד להגנת הסביבה, עדכן בכך את הגורמים הרלוונטיים – כדי למנוע קשיי אספקה במים מינרליים בתקופת החירום.

 

מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד