כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
גן עדן שהפך לגיהנום

הנשיא ביקר בבארי וחנך מחדש את הדפוס הוותיק במדינה

נשיא המדינה ביקר בקיבוץ בארי וחנך את פתיחתו המחודשת של מפעל דפוס בארי': "היה פה גן עדן שהפך לגיהנום. ומכאן אנחנו אומרים לכל העולם - שום דבר לא ישבור אותנו. יש לנו חובה מוסרית ולאומית להחזיר את בארי להיות גן עדן"

הנשיא ביקר בבארי וחנך מחדש את הדפוס הוותיק במדינה
הנשיא בבית הדפוס בבארי צילום: חיים צח/לע״מ

בלב ההרס והחורבן שהותיר אחריו האויב, ביקר היום נשיא המדינה יצחק הרצוג בקיבוץ בארי - סמל הגבורה והרוח הישראלית שתנצח במלחמה, ביקר בבתים שנחרבו במתקפה הברברית של חמאס, וחיזק את הלוחמים הפועלים במרחב כעת

הנשיא וסייר בין הריסות הבתים שנותרו לאחר הטבח הרצחני שבוצע בתושבי הקיבוץ לפני כשבוע. בביקורו חנך הנשיא את פתיחתו המחודשת של המפעל "דפוס בארי" הוותיק ביותר במדינה. 

על רקע הריסות הבתים אמר נשיא המדינה: "האדמה הזו רוויית דם. היו פה חיים, היה פה גן עדן שהפך לגיהנום. יש לנו חובה מוסרית ולאומית להחזיר אותו להיות גן עדן. זו חובה ענקית. חובה לזכרם, חובה למשפחות, חובה להשיב הביתה כמה שיותר מהר את החטופים. זה נורא לראות את המקום הזה. אנחנו רואים את עוצמת האכזריות המפלצתית מעוררת הפלצות של האויב. אנחנו צריכים להבין שהאויב הזה חייב לבוא על עונשו במלוא החומרה. יש לחסל את האויב הזה במלוא העוצמה". 

נשיא המדינה חנך מחדש את מפעל 'דפוס בארי', כסמל לגבורתו של הקיבוץ והעם ולניצחון שהיא תביא עמה. שבוע בלבד לאחר שספג פגיעה קשה במסע הטרור הברברי שפקד את קיבוץ בארי, ״דפוס בארי״ פותח מחדש את שעריו – במופת של תקומה מתוך חורבן, ושיקוף תעצומות הנפש של תושבי העוטף ושל החברה הישראלית.

"דפוס בארי", הוותיק בבתי הדפוס בישראל, ישוב לפעול החל ממחר, ובכך יהווה את הצעד הראשון בשיקומו של הקיבוץ מתוך תהומות הכאב והצער.

נשיא המדינה הפעיל את מכונות הדפוס מחדש ואמר: "מתוך השכול, הדמע, הכאב הנורא והאפלה שבתוכה נמצא היישוב הזה, וכל היישובים מסביב - מכאן אנחנו אומרים לכל העולם כולו ׳שום דבר לא ישבור אותנו׳. מפעל ׳דפוס בארי׳ הוא התפארת, מקור הגאווה של קיבוץ בארי. בן, מנהל המפעל נמצא פה כדי להחזיר את המכונות לפעולה, וכדי לומר לעולם: אנחנו פה ואנחנו לא יוצאים מפה! נחזיר את החיים למסלולם לאט ובטוח ונחזור להוכיח לעולם כולו, וגם לאויבנו - לעולם לא תשברו אותנו, עם ישראל חי". 

בהמשך, נפגש נשיא המדינה עם לוחמי צה״ל הפרוסים בגזרה וביקש לחזק את ידם ולהודות להם על גבורתם המהווה סמל ומופת ועל נחישותם לנצח במלחמה.

בארי יצחק הרצוג מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד