א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
זה יעד המלחמה

השר סמוטריץ': "נכשלנו, אני לוקח אחריות"

"יעד המלחמה שלנו הוא השמדה של החמאס ברצועת עזה נקודה. לא נסכים להסתפק בפחות מזה, לא נסכים להכלה, להסדרה או לכל ביטוי מכובס אחר, מלבד ניצחון מוחץ והשמדה פיזית של החמאס בעזה", אומר הערב השר סמוטריץ' ולראשונה אומר בקולו: "אני ניצב מולכם היום ולוקח אחריות, אחריות על מה שהיה ואחריות על מה שיהיה"

השר סמוטריץ': "נכשלנו, אני לוקח אחריות"
השר בצלאל סמוטריץ' צילום: לע"מ

שר האוצר, חבר הקבינט המדיני בטחוני, בצלאל סמוטריץ', כינס הערב (ראשון) מסיבת עיתונאים ואמר: "אני ניצב מולכם היום ולוקח אחריות, אחריות על מה שהיה ואחריות על מה שיהיה. אנו עוברים כעת תקופה קשה מאוד, תקופה קשה לכל אזרחי ישראל. הטבח שהיכה בנו בשבת שעברה, בעיצומו של חג שמחת תורה, היה המחריד שידענו במדינת ישראל".

סמוטריץ' אמר: "מאז ראשיתה של הציונות וההתחדשות היהודית בארץ ישראל לא הגענו למימדים עצומים וכואבים שכאלה. אכזריות כזו בלתי נתפסת שהעולם לא ראה כבר הרבה מאד שנים, מאז השואה. צריך להודות ביושר, בכאב ובראש מורכן – נכשלנו, הנהגת המדינה ומערכת הביטחון, בשמירה על ביטחון אזרחינו. לא הצלחנו לממש את החוזה הלא כתוב, הראשון במעלה בין מדינת לאזרחיה".

"חוזה שנכתב בדם וכעת הוא מוכתם בדם. במהלך שבוע שעבר ירדתי לעוטף, נפגשתי עם ראשי הרשויות והתושבים, שמעתי את סיפורי הזוועות ומנגד את סיפורי הגבורה של הלוחמים ושל התושבים. כעת, אחרי הטבח הקשה והנורא כל כך, העולם הנאור כולו מבין עד כמה אכזריותם של שכנינו בלתי נתפסת, עד כמה האיום שהם מציבים איננו איום רק על מדינת ישראל, אלא על העולם המתקדם והמערבי כולו, עד כמה הברירה היחידה שעומדת בפנינו היא השמדה מוחלטת של עמלק, של הנאציזם, של חמאס-דעאש, של הרע והרשע", אמר השר.

לדבריו, "זו לא רק הברירה היחידה שעומדת בפנינו – זו המחויבות היחידה שניצבת למולנו כעת. הלב נקרע ויוצא אל משפחות החטופים והנעדרים, אנחנו מחויבים לפעול לשלומם והחזרתם הביתה. עם ישראל, אנחנו כואבים ודומעים אבל שאף אחד לא יטעה - אנחנו בע"ה ננצח".

סמוטריץ' הוסיף ואמר: "האויב לא מבדיל בינינו. בטבח הנורא הוא היכה באכזריות בני קיבוצים, יישובים וערים. לוחמים מכל המגזרים של החברה הישראלית, נלחמו במחבלים צמאי הדם הללו בגבורה עילאית שעוד תילמד ותסופר. כולם יחד ילחמו עכשיו כתף אל כתף, ישמידו את ארגוני הטרור ויסירו את האיום מעל מדינת ישראל ואזרחי ישראל".

"עמדנו במבחנים קשים. במלחמת ששת הימים, במלחמת יום כיפור ובמערכות ישראל נוספות. אויבנו קמו להשמידנו, אך שוב ושוב, נצח ישראל לא ישקר. ובגבורתם של לוחמי צה"ל ושאר זרועות הביטחון, מתוך ביטחון בצור ישראל וגואלו עם ישראל המשיך לשבת בטח בארצו. לוחמי כיתות הכוננות והאזרחים, כוחות צה"ל, כוחות הביטחון כולם, עומדים כעת על משמר ארצנו, פרושים בכל השטח כדי להבטיח את ניצחון ישראל".

"אנחנו רואים את חיילי המילואים והלוחמים, דתיים וחילונים, אנשי שמאל עם ימין, תושבי הפריפריה עם תושבי המרכז ותושבי יהודה ושומרון, קיבוצניקים עם בני הציונות הדתית, כולם יחד מסכנים את חייהם למען ביטחון ישראל, נלחמים ביחד בגבורה עילאית, ובזכות האחדות והעוצמות של עם ישראל אנחנו ננצח".

לדבריו, "יעד המלחמה שלנו הוא השמדה של החמאס ברצועת עזה נקודה. לא נסכים להסתפק בפחות מזה, לא נסכים להכלה, להסדרה או לכל ביטוי מכובס אחר, מלבד ניצחון מוחץ והשמדה פיזית של החמאס בעזה".

באשר לחשבון הנפש אמר השר סמוטריץ': "יגיע הזמן של החשבונות, על הקונספציות, על הסכמי אוסלו, דרך ההתנתקות ועד הבריחה מעזה וכל המהלכים הטקטיים והאסטרטגיים כולל הטעויות והתקלות של התקופה האחרונה והימים האחרונים, שבסוף הביאו את הדבר הזה להתפוצץ לנו בפנים. כעת זמן אחדות וזמן ניצחון. מדינת ישראל כולה מאוחדת מאחורי צה״ל ומאחורי ההנהגה שתביא בע"ה את הניצחון".

הוא הודה למצטרפים ואמר: "זה הזמן להגיד תודה ליו"ר המחנה הממלכתי השר בני גנץ ולחברי מפלגתו, שנכנסו מתחת לאלונקה ואני קורא לכל ראשי הסיעות הציוניות להצטרף. רק ביחד נוכל להתגבר, ובעזרת השם לנצח".

אנחנו מנהלים היום שתי חזיתות בו זמנית. חזית צבאית – מלחמה חסרת פשרות עם מטרה ברורה והיא חיסול האיום, השמדת ארגוני הטרור חמאס-דעאש והג'יאהד האיסלמי והשבת השקט לדרום הארץ, עם עיניים פקוחות לחזית הצפונית.

והחזית השנייה- חזית עורפית – קיום שגרת חיים עד כמה שניתן באזורי הארץ, מעטפת וסיוע מידי לתושבי עוטף ישראל ודרום הארץ ולמשפחות הקדושים הי"ד והחטופים והשבויים.

עוד אמר: "באופן מידי הנחיתי את משרד האוצר לתקצב באופן מלא את הפינוי, השיכון והשהייה של מאות המשפחות הניצולות מהטבח האכזרי בכל רחבי הארץ, בנוסף הנחיתי על העברת מענק עזרה ראשונה מיידית לכל תושב שפונה מביתו, בסכום של עד 5000 ₪ למשפחה, ובסכום כולל של 80 מיליון ₪ עבור מענקים אלו. בנוסף, העברתי כבר בשבוע שעבר 30 מיליון ₪ לצרכים הראשוניים של הרשויות.

כבר היום רשות המסים מאפשרת לכל תושב שפונה מביתו להיכנס לאתר ובקליק אחד להגיש בקשה לקבלת המענק שיגיע מיידית לחשבון הבנק של כל אחד בלי בירוקרטיה מיותרת ובלי סחבת".

לדבריו, "יש שלוש משימות מרכזיות שעלינו להבטיח כעת:

1. המשך הרציפות והתפקוד השלטוני ומתן השירותים לאזרח. ניהול מערכת החינוך, הבריאות, הרווחה ועוד. בתקופת המלחמה ותוך איזון בין הצרכים והשיקולים השונים.

2. הסיוע לכל המשפחות והניצולים מהטבח, ושיקום היישובים מחדש. לשם כך נפגשתי היום עם תת אלוף במילואים משה אדרי, ראש הוועדה לאנרגיה אטומית, שלקח על עצמו משימה לעמוד בראש מנהלת מיוחדת שתטפל בכך ותתחיל בעבודת השיקום של היישובים בדרום. אני אומר באופן חד משמעי עוטף עזה ישוב ויפרח הרבה יותר ממה שהיה קודם לכן, וכל קהילה וכל משפחה וכל אדם יקבל מענה מלא.

3. התמיכה במשק ובכלכלה בזמן המלחמה, לכל תושב בארץ, לבעלי העסקים, לשכירים, לעצמאים ולמשק הישראלי כולו.
אנחנו נכנסים אל המלחמה הזו כשהמשק והכלכלה במצב טוב, עם תקציב אחראי ויעד גירעון נמוך, עם יחס חוב-תוצר נמוך ונתוני אבטלה נמוכים מאוד.
אנחנו רואים גם היום התמתנות של האינפלציה, וכל הנתונים הללו מאפשרים לנו להיכנס למערכה הזו, שיהיו לה משמעויות כלכליות, בצורה טובה, ולהבטיח שצה"ל וכוחות הביטחון יוכלו לעמוד בכל המשימות שלהם להצלחת המערכה, ובנוסף להבטיח את מתן הסיוע שלנו לכל האזרחים ולכלכלה הישראלית.

אני אומר לכם באחריות הכלכלה הישראלית יציבה ואיתנה ויכולה לתמוך את כלל מאמצי הלחימה. ננהל אותה באחיות ובמקצועיות אך ביד רחבה.
אנשי המקצוע כאן יציגו בפניכם כעת את הפעולות שכבר נעשו ואת הפעולות שאנחנו מתכוונים לעשות בימים הקרובים בדאגה לכלל המשק לאזרחי ישראל בדרום, בצפון ובכל רחבי מדינת ישראל.

נתתי הנחיה חד משמעית שאין מגבלה של תקציב לגבי דרישות המלחמה של צה"ל ושל כוחות הביטחון, ובסיוע לניצולי הטבח, לצורך כך הנחיתי את אגף התקציבים והחשב הכללי לפעול לשינוי סדר העדיפויות התקציבי בעת הזו.

בימים האחרונים, האגף עורך מיפוי מדוקדק של כלל התקציבים שאינם חיוניים לתמיכה במאמצי הלחימה, תמיכה באזרחים, ולתפקודו הרציף של המשק, על מנת להסיטם בהתאם לצרכים הדחופים של המשק.

במסגרת מיפוי זה נבחנים כלל התקציבים שטרם שולמו וחוייבו, ביניהם גם תקציבים קואליציוניים לשנים 2023-2024. חלק מהתקציבים כבר הוסטו והיתר יוסטו בהתאם למיפוי ולצורך".

עוד הצהיר שר האוצר: "אני מבטיח לכם אזרחי ישראל – אף אזרח לא ישאר לבד. הבירוקרטיה תצומצם למינימום. כבר בשבוע שעבר, עם מעבר המשק לשעת מלחמה, הוריתי על עצירת התקציבים כולם וניתובם לדבר אחד בלבד – ניצחון ישראל בעורף ובחזית. אני מתכוון לפקח על כך ולטפל בכך. זו לא העת לפייק ניוז ולמידע כוזב. כל אזרחי ישראל ביחד.

מדינת ישראל עושה ותעשה הכל כדי שכל בית שניזוק יבנה מחדש ויהיה מפואר יותר, שכל בעל עסק שניזוק יקבל את הפיצוי המתאים ושכל משפחה שאיבדה את יקיריה תקבל את המעטפת הכלכלית והרגשית לה היא זקוקה והקהילות שנפגעו ייבנו מחדש. וכמובן, ניתן גב כלכלי מלא למשרתי המילואים ולבני משפחותיהם".

לסיום אמר סמוטריץ': "אזרחי ישראל, אני מתכוון לעשות הכל כדי שנצמח מהאסון, וכמו שננצח בשדה הקרב נוביל גם בשדה האזרחי את מדינת ישראל למקום טוב יותר. יחד בע"ה ננצח!".

בצלאל סמוטריץ' מלחמת חרבות ברזל משרד האוצר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד