י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
דרושה פעולה משולבת

החשש של ישראל מחיזבאללה עלול לעלות ביוקר

כיבוש עזה והכרעת ארגון חמאס אינם תשובה מספקת לטבח האפוקליפטי שחווה העם היהודי בבוקר שמחת תורה. ישראל ידעה בעבר להתמודד עם מספר זירות במקביל וכן יצאה לפעולות נקמה שהדהדו ברחבי העולם, לכן, עתה ביתר שאת נדרשת פעולה משולבת שתשיב את ההרתעה ותיצור מאזן אימה מול איבינו האכזריים

החשש של ישראל מחיזבאללה עלול לעלות ביוקר
כוח צה"ל בגבול הרצועה צילום: Oren Ben Hakoon/Flash90

המכה שספגה מדינת ישראל במתקפת הפתע של חמאס היא בלתי נתפסת. ההרג הרב ותמונות הזוועה הפיחו אימה בליבותיהם של אזרחי המדינה שגלשו במחשבותיהם עשורים לאחור ואף מעבר לכך לרגעים בהם העם היהודי עמד בפני שוקת שבורה.

למרות ההפתעה והכישלון המודיעיני, צריך לזכור שישראל היא עדיין מעצמה צבאית ומודיעינית. עוד ידונו רבות בנסיבות שהובילו לכישלון הקולוסאלי שעלה בחייהם של כאלף ושלוש מאות אזרחים ויותר ממאה וחמישים שבויים, בהם נשים וילדים. כבר כעת ברור שהן הדרג המדיני והן הצבאי היו שרויים בקונספציה (תפיסה) לפיה חמאס מורתע ומתענג על מיליונים שזורמים אליו מדי חודש לרצועה ואין לארגון הטרור הקיצוני עניין בהסלמה. לכולנו זה היה ברור. הסבבים האחרונים בהם חמאס נתן לג'יהאד האסלאמי להתמודד לבדו מול ישראל, עודדו מחשבה שגויה זו. בשבוע שעבר כולנו התעוררנו בבת אחת מחלום נעים למציאות בלהות.

בימים אלו מדינת ישראל נמצאת בשלב התגובה. כבר כעת ניתן לומר שהכרעת החמאס לא תספק את העם היהודי שחווה את הפוגרום הקשה ביותר מאז קום המדינה; כפי שישראל ידעה לגבות מחיר כבד מאנשי ארגון "ספטמבר השחור" שהיו אחראים לרצח 11 הספורטאים באולימפיאדת מינכן (1972), כשבהוראתה של ראש הממשלה דאז גולדה מאיר ה"מוסד" יצא לסדרת חיסולים חובקי עולם, כעת ביתר שאת נדרשת פעולה משולבת ומהדהדת שתשיב את ההרתעה לישראל ותהווה תמרור אזהרה לאויבנו האכזריים באזור. כל מי שקשור לארגון חמאס, או נטל חלק בדרך זו או אחרת במתקפה הנפשעת, צריך למצוא את מותו בחיסול עליו ידברו ברחבי העולם.

גם הקרנת החשש של ישראל מריבוי זירות והתפתחויות בגבול הצפון אינה מוסיפה להרתעה. החל מקום המדינה וכן בשנים 1967 (מלחמת ששת הימים) ו-1973 (מלחמת יום הכיפורים) התמודדה ישראל במלחמות קשות מול מספר מדינות ערב במקביל ויכלה להן, אם כן אין סיבה שישראל לא תוכל להתמודד עם ארגון טרור, מאומן ככל שיהיה, שפועל מתוך מדינה שעומדת בפני קריסה.

לזה חשוב להוסיף את הברור מאליו: הפער בין יכולותיה של ישראל בעבר לבין אויבותיה היה קטן הרבה יותר מהפער שנוצר כיום - כשישראל ניצבת בחזית הטכנולוגיה הצבאית עם יחידות עילית יוצאות דופן ששמען יצא ברחבי העולם.

למרות האיום הכבד שנשקף מארגון חיזבאללה, לו מעל מאה אלף טילים (חלקם מדויקים) שמכוונים לעברינו, ארגון הטרור השיעי בלבנון הוא זרוע נוספת של איראן, וחלק מציר הרשע שמאיים עלינו. כמו חמאס, גם את חיזבאללה עלינו להכריע על אף החשש הכבד מהמחיר שישלם העורף בעקבות אלפי טילים שישוגרו לעברו. טבח שמחת תורה לימד אותנו שהיכולת שלנו לנהל את האיומים באזור מוגבלת מאוד ולכן לא ניתן לסמוך על כך. ישראל לא תוכל עוד להשלים עם איומים כאלה בגבולותיה בשום מצב.

מלחמת חרבות ברזל חיזבאללה חמאס לבנון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד