ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
16 שעות ניתוח

צוות רפואי סעודי הפריד בין תאומים סיאמיים

צוות רפואי בסעודיה הפריד בהצלחה תאומים סיאמיים טנזניים. ראש המערך הרפואי בבית החולים, ד"ר עבדאללה אל-ראביע, הוביל ניתוח בן 16 שעות בבית החולים בריאד ונתן חיים חדשים לחסן וחוסיין, בני השנתיים

צוות רפואי סעודי הפריד בין תאומים סיאמיים
כלי ניתוח צילום: unsplash

צוות כירורגי סעודי ביצע בחודש שעבר ניתוח מורכב בן 16 שעות להפרדת תאומים טנזניים. הניתוח התקיים בפיקוחו של מנתח ילדים מוביל ד"ר עבדאללה אל-ראביע, ראש סוכנות הסיוע ההומניטרי הסעודית.

הצוות הרפואי והכירורגי הפריד בין חסן לבין חוסיין, בני שנתיים, בבית החולים לילדים על שם המלך עבדאללה בריאד, כך דיווחה התקשורת המקומית.

הניתוח נמשך 16 שעות על פני תשעה שלבים, עם 35 יועצים, מומחים וצוות טכני, סיעודי ואנשי תמיכה.

דר' אל-ראביע אמר כי ההישג משקף את המצוינות הרפואית הסעודית לפיתוח מגזר הבריאות והעליה באיכותו ויעילותו.

אמם של התאומים הביעה את תודתה לצוות הרפואי, שיבחה את העשייה ההומניטרית הגדולה של הממלכה ואת קבלת הפנים החמה והאירוח הנדיב לה זכתה במהלך שהותה בסעודיה.

שגריר טנזניה בסעודיה עלי מוואדיני הביע את תודתו למלך סלמאן, יורש העצר מוחמד בן סלמאן ולחברי הצוות הרפואי. הוא שיבח את התפתחות המגזר הרפואי הסעודי שהגיע לרמות בינלאומיות יוקרתיות, ואיחל החלמה מהירה לתאומים. התאומים הגיעו באוגוסט האחרון לבדיקות רפואיות כששהם מחוברים.

הממלכה הסעודית היא מובילה ברפואה המודרנית. מאז השקתה ב-1990, טיפלה תכנית הצדקה והסיוע של תאומים סיאמיים של ערב הסעודית בכ-130 מקרים של תאומים סיאמיים ממדינות ברחבי העולם. אל-ראביע עצמו ערך 58 ניתוחים של תאומים סיאמיים שנולדו למשפחות עניות מ-23 מדינות.

על פי מחקרים רפואיים, כ-60% מהתאומים הסיאמיים נולדים מתים, כ-40% מאלה ששורדים את הלידה מתים בתוך ימים ספורים. כ-70 אחוז מהתאומים הסיאמיים הן בנות.

סעודיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד