י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
זה המחליף שלה

נשיאת העליון חיות פורשת: "לא העת לחגיגות"

נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות הגיעה לגיל 70 ופרשה מתפקידה, בצל המלחמה. מאחר ולא מונה לה מחליף קבוע - השופט עוזי פוגלמן ימלא את מקומה

נשיאת העליון חיות פורשת: "לא העת לחגיגות"
כסאות השופטים בבית המשפט העליון צילום: Yossi Zamir/POOL

נשיאת בית המשפט העליון השופטת אסתר חיות פרשה מכס השיפוט אחרי שמלאו לה 70 שנה. משלא מונה נשיא קבוע להחליפה, ימלא את התפקיד עם פרישתה המשנה לנשיאה, השופט עוזי פוגלמן.

באיגרת פרידה ששיגרה חיות בצל המלחמה כתבה: "רצה הגורל וביום פרישתי מכס השיפוט אנו נתונים באחת התקופות הקשות ביותר בתולדות המדינה. אנו קוברים את מתינו, חובשים את פצעינו, ומתפללים לשיבת כל החטופים והנעדרים. על כן העת הזו אינה מתאימה לטקסים חגיגיים או לאירועי פרישה, בעת הזו מוטב להתרכז בעשייה, בסיוע, בחיזוק ובתמיכה".

עוד הוסיפה: "זוהי שעה רוחשת חושך, אך כפי שכותב אנדד אלדן – יש שחר והילה, ואל לנו לאבד תקווה לימים אחרים, טובים מאלה. במהלך סיורי הפרידה שערכתי בכל בתי המשפט, לפני החושך שנפל עלינו, נפרדתי מכם במסר של תקווה והענקתי לכם למזכרת סימניה שעליה נכתבו, בין היתר, מילותיו של הרב יונתן זקס ז"ל: "התקווה היא האמונה שביחד נוכל לשנות את פני הדברים לטובה". המילים הללו נושאות היום יותר מתמיד משמעות עמוקה – הבה נעשה למען שינוי פני הדברים לטובה. הבה נשמור בכל כוחנו על היחד".

נשיא המדינה יצחק הרצוג הודה לחיות: "השופטת חיות, בת לשורדי שואה, הוכיחה עצמה לכל אורך שנותיה - מילדותה במעברה ועד לכהונתה כנשיאת בית המשפט העליון, כאשת עקרונות ויושרה, בעלת אומץ לב ומנהיגות, ולא פחות מכך – רגישות רבה לאדם באשר הוא אדם. בשם מדינת ישראל אני מודה לה על הובלת מערכת בתי המשפט ועל תרומתה העצומה לעולם המשפט".

סגן ראש הממשלה ושר המשפטים יריב לוין התקשר לנשיאת בית המשפט העליון הפורשת, כב׳ השופטת אסתר חיות. השר הודה מעומק הלב לנשיאה חיות על תרומתה הגדולה למערכת המשפט ולמדינת ישראל, ועל עבודתם המשותפת בחודשים האחרונים. השר לוין איחל לנשיאה חיות הצלחה רבה בכל אשר תבחר לעשות בהמשך.

השר התקשר גם למשנה לנשיא, כב׳ השופט עוזי פוגלמן, שימלא את מקומה של הנשיאה. השר איחל הצלחה לכב׳ המשנה לנשיא פוגלמן, והשניים סיכמו להיפגש בימים הקרובים, לעמוד בקשר רציף ולעבוד במשותף.

 

בית המשפט העליון יצחק הרצוג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד