י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"ביקור שלא אשכח לעולם"

אמונה וגבורה בבית האבלים של הלוחם שלחם מול 150 מחבלים

הרב אברהם קרסנינסקי ומשפחתו בדברי חיזוק ואמונה לאחר שבנם יעקב שלמה הי"ד נפל בנחל עוז במלחמת הפתע מול 150 מחבלים. עיתונאי 'הארץ' שהגיע לנחם התרגש ושיתף בפוסט מיוחד: "אמרתי להוריו תודה, בזכות ההקרבה שלנו אנחנו יכולים לחבק את הילדים שלנו"

אמונה וגבורה בבית האבלים של הלוחם שלחם מול 150 מחבלים
יעקב שלמה קרסנינסקי הי"ד משמאל לצד אביו צילום: באדיבות המצלם

לאוהל האבלים בבית ברחוב סולם יעקב בשכונת רמות בירושלים מגיעים בימים אלו מנחמים רבים לנחם את בני משפחתו של רס"ר יעקב (יענקי) שלמה קרסנינסקי הי"ד בן ה- 24 שנפל בנחל עוז שם נמנע טבח המוני יותר. 

יחד עם לוחמי יחידת המסתערבים דרום, הוא נלחם כמפקד צוות עם 150 מחבלים בנחל עוז ונפל בקרב. בבית האבלים יושב האב השכול הרב ר' אברהם קרסנינסקי ומבקש לחזק את עם ישראל בדברי נחמה. 

לבית הגיע גם האדמו"ר מזוועהיל שישב במשך שעה ארוכה עם האבא וניחם אותו על בנו יקירו. 

האדמו"ר מזוועהיל בניחום אבלים. צילום: באדיבות המצלם

העיתונאי אמיר תיבון מ'הארץ' ותושב נחל עוז שניחם את המשפחה כתב אתמול בטוויטר פוסט מרגש: "ביקרתי היום את משפחתו של יעקב קרסנינסקי, לוחם עז נפש ביחידה מיוחדת של מג"ב, שנפל ליד בנחל עוז. יעקב וחבריו יחד עם כיתת הכוננות שלנו ניהלו קרב קשה, מעטים מול רבים כמו ב-1948, והצילו כמה משפחות ביישוב שלנו. אמרתי להוריו תודה, בזכות ההקרבה שלנו אנחנו יכולים לחבק את הילדים שלנו".

"שמעתי בביקור אצל המשפחה על בחור מדהים שגדל בבית חרדי, יצא לדרך עצמאית, השלים בגרות כמעט לבד, התגייס, הפך ללוחם ומפקד. המסלול הזה נקטע בקרב הגבורה בשבת ה-7 באוקטובר. ישבנו זה מול זו, אני מנחל עוז, אמו אישה חרדית משכונת רמות, בכינו וצחקנו ביחד. זה היה ביקור שלא אשכח לעולם".

 

מלחמת חרבות ברזל יעקב שלמה קרסנינסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד