ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
אסון רודף אסון

הטרגדיה בנתיבות: לא התאוששו מפטירת האם, וכבר נמצאים בלב המלחמה

יתומיה של הגב' אורלי אליאס ע"ה שבורים ורצוצים, בעלה אובד עצות – הם רק ניסו להתאושש מהאובדן הכואב, ופתאום מצאו את עצמם בלב ליבה של מלחמה עקובה מדם • בני המשפחה המתגוררים בחו"ל נמלטו, המצב הכלכלי מכביד עליהם עוד יותר • טרגדיה הפרטית של משפחת אליאס, בתוך הטרגדיה הלאומית של כלל ישראל

הטרגדיה בנתיבות: לא התאוששו מפטירת האם, וכבר נמצאים בלב המלחמה
אווירת מלחמה בנתיבות צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בערב יום כיפור הם קמו מהשבעה על פטירתה של האם, בין יום כיפור לסוכות הם היו עסוקים בעיקר בלנסות לאסוף את עצמם מחדש, החג עצמו הביא להם מעט נחמה, ובסיומו הם מצאו את עצמם במלחמה עקובה מדם...

לתרומה למשפחת אליאס מנתיבות הקליקו כאן>>>

זהו סיפורה הבלתי נתפס של משפחת אליאס מנתיבות, משפחה שאבדה את אמה, לאחר התמודדות עם מחלה קשה שנמשכה מספר שנים, והותירה את המשפחה 'מפורקת לחתיכות'.

הם מתגוררים בנתיבות, האב אברך כולל יקר, תלמיד חכם צנוע ועניו שתמיד היה נשען על תמיכתה של רעייתו הצדקת שהיתה עוזרת ומפרנסת וגאה בבעל העוסק בתורה.

בשנים האחרונות היא היתה מאושפזת רוב הזמן, וכל הבית נע סביב האשפוז שלה. הבעל והילדים היו נוסעים לבקר בתדירות גבוהה, השתדלו לשהות לצדה כמה שיותר, להספיק ולספוג אל תוכם כמה שיותר מההרגשה המיוחדת של "להיות ליד אמא". כמו ידעו שלא יזכו לכך במשך זמן רב.

כשנפטרה, בעשרת ימי תשובה, עולם חרב עליהם. קרובי המשפחה המתגוררים בצרפת הגיעו לארץ כדי להשתתף בהלוויה ולהיות עם המשפחה בשעת צערה. הם עזרו להם עם הצרכים הדחופים, סייעו להם, ונשארו איתם עד לאחר החג.

אבל כשהסתיים החג, פרצה המלחמה. נתיבות הפכה סגורה ומסוגרת. התושבים נעולים בבתים מחשש לחדירת מחבלים. אחת לכמה שעות מתקבלת התראה נוספת על חדירת מחבלים ליישובי העוטף, ובנתיבות יודעים היטב, שהמרחק מהעוטף אליהם קצר מאוד, יותר מדי קצר.

בתה הקטנה של הגב' אורלי ע"ה, בת ארבע וחצי בלבד,שנולדה לאחר שאמה חלתה במחלה, כשעוד חשבו שהיא צפויה להחלים החלמה מלאה, משתדלת להתמודד בגבורה עם כל הבעיות שנפלו עליהם בפעם אחת... אבל זה לא פשוט, והילדים היותר גדולים, מבינים יורת את המשמעות, ומודאגים הרבה יותר.

בסך הכל נותרו בבית שבעה יתומים, שהגדול מביניהם רק בן 15.

ובנוסף לכל מעיק עליהם חוב כספי כבד. עד כה לא הצליחו לגייס את התרומות הנדרשות כדי לחלץ את המשפחה מהמצב ולהעמיד אותה על רגליה, וזאת בגלל העיתוי הקשה מבחינה כלכלית.
"זה קרה בזמן כל כך לחוץ, לאנשים אין אפילו זמן להיכנס ולומר להם כמה מילים של נחמה, בהתחלה זה היה ערב חג, כולם היו עסוקים בבנית סוכה ורכישת ארבעה מינים יחד עם שאר ההכנות לחג, אחר כך באה המלחמה שהפילה את כולם לקרשים, לאף אחד אין זמן וכוח או כסף ויכולת לעזור להם בזמן חירום שכזה.

"אבל המשפחה הזאת פשוט שבורה ומרוסקת. הם איבדו את האמא, עקרת הבית ועמוד התווך של המשפחה – ונותרו עם חובות כספיים ועם עצב גדול מאוד בלב".

מה גם, שקצבת הנכות של הביטוח הלאומי נפסקה עם פטירתה של האם. לעומת זאת, קצבת השארים המגיעה להם טרם אושרה. בביטוח לאומי יש כאוס ענק עם המלחמה וההשלכות המזעזעות שלה, ובינתיים אין להם שום הכנסה! אפס הכנסות.

"חייבים לעזור להם", אומר ידיד המשפחה, "זה מקרה חמור מאוד של משפחה שנמצאת על סף חרפת רעב, אני בטוח שאם עם ישראל יתגייס לעזור להם, זה יעורר רחמי שמים עלינו ויציל אותנו מאימת המשחית המסתובב ברחובותינו".

לתרומה למשפחת אליאס מנתיבות הקליקו כאן>>>

קופת העיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד