ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
חוששים מתקיפות אנטישמיות

גרמניה 2023: "דגלי ישראל נתלשו, ילדים לא הולכים לבתי ספר"

ההפגנות והעלייה בדברי השנאה בגרמניה נגד יהודים, גרמו למשפחות רבות לא לשלוח את ילדיהן לבתי ספר ולגנים מחשש לתקריות אלימות. דגלי ישראל שהתנוססו על כמה מבני ציבור מאז הטבח של חמאס נתלשו בברלין וכמה תושבים יהודים בבירה מצאו גרפיטי של מגן דוד מרוח על דלתותיהם

גרמניה 2023: "דגלי ישראל נתלשו, ילדים לא הולכים לבתי ספר"
משטרת גרמניה צילום: Pixabay

בגרמניה, שבה הושמדו החיים היהודיים בשואה, הגנה על יהודים היא כבר זמן רב בראש סדר העדיפויות של המדינה, כאשר רוב בתי הכנסת, בתי הספר היהודיים, גני הילדים ומרכזי התרבות מקבלים הגנה משטרתית כל השנה.

כעת אומרים חברי הקהילה היהודית שהם חיים בפחד לאחר שהמתקפה על ישראל בשבוע שעבר גרמה לשטף של אנטישמיות, כולל עצרות אנטי-ישראליות בשכונות עם אוכלוסיות גדולות של מהגרים מוסלמים מהמזרח התיכון.

ההפגנות והעלייה בדברי השנאה ברשת נגד יהודים שכנעו משפחות רבות לא לשלוח את ילדיהן לבתי ספר ולגנים מחשש לתקריות אלימות.

זאת למרות הצעד של הרשויות שהגבירו את אמצעי האבטחה לבתי ספר יהודיים ובתי כנסת ברחבי גרמניה בשבוע שעבר. הרשויות גם נקטו בצעד נדיר של איסור עצרות והפגנות פרו-פלסטיניות.

דגלי ישראל שהתנוססו על כמה מבני ציבור מאז הטבח של חמאס נתלשו בברלין וכמה תושבים יהודים בבירה מצאו גרפיטי של מגן דוד מרוח על דלתותיהם. אנשים סיפרו שהם חוששים לענוד סמלים יהודיים בחוץ, או אפילו להשתמש באפליקציות כמו אובר, מחשש לגלות נהג מהמזרח התיכון.

מירנה פונק, בת 42, סופרת ואם לבת בת 8 מברלין, אמרה ל'וול סטריט ג'ורנל': "לא עזבתי את ביתי כבר כמה ימים, והבת שלי לא הולכת לבית הספר".

היא אמרה שהיא מבוהלת ממה שלדעתה הוא סנטימנט אנטי-ישראלי ואנטישמי גובר בקרב ששת מיליון המוסלמים בגרמניה, לאחר שקבוצות הפגינו נגד ישראל. "יש לנו קהילה מוסלמית ענקית, והם מעולם לא צעדו נגד האיסלאם", אמרה. "איפה ההפגנות ההמוניות נגד החמאס הרדיקלי-אסלאמי, איפה הזעקה?"

אנה סטרוסלסקי, בת 27, ראש איגוד הסטודנטים היהודים בגרמניה, אמרה כי שינתה את שמה באפליקציית אובר, ובאפליקציות אחרות כדי להימנע מזיהוי מחשש לביטחונה.

"מעולם לא פחדתי כל כך בחיי", אמרה על הימים האחרונים.

חמאס גרמניה אנטישמיות תקיפה אנטישמית מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד