ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
המליאה הופסקה בגלל האזעקות

נתניהו בפתיחת כנס החורף: "מיטוט שלטון חמאס"

מליאת הכנסת התכנסה אחר הצהריים (שני) בתפילה לשלום החיילים והשתתפות בצער המשפחות. "זו תהיה מלחמה קשה ולב העם כולו במלחמת הצדק", אמר היו"ר אוחנה. נתניהו: היעד שלנו הוא מיטוט שלטון חמאס אחת ולתמיד. מליאת הכנסת הופסקה בגלל האעזקות לירושלים

נתניהו בפתיחת כנס החורף: "מיטוט שלטון חמאס"
נתניהו במליאת הכנסת צילום: נועם רבקין פנטון/פלאש 90

מליאת הכנסת התכנסה בצהריים (שני) לדיון פתיחת כנס החורף של הכנסת. הדיון החל בדקת דומיה ובתפילה לשלום חיילי צה"ל ואנשי כוחות הביטחון שנשא תא"ל (במיל.) אביגדור קהלני.

יו"ר הכנסת אמיר אוחנה אמר בדיון: "אני מבקש בשם הכנסת לנחם את המשפחות שאיבדו את היקר להן מכל, לאחל לכל הפצועות והפצועים החלמה מהירה של הגוף והנפש, ולהתפלל לשובם הביתה של כל השבויים החטופים והנעדרים.

אני מבקש להודות לכל האזרחים הנפלאים, וחברי הכנסת מהקואליציה ומהאופוזיציה בתוכם, שהתגייסו כדי לסייע ככל יכולתם למשפחות – הן במסגרת החמ"ל שהוקם כאן בכנסת, הן בהשתתפות בלוויות הרבות מנשוא, הן בניחומי המשפחות והן ביוזמות האזרחיות הרבות".

אוחנה הוסיף: "עת צרה היא ליעקב. אפילו מדינת ישראל למודת המלחמות ומוכת הטרור, לא התמודדה מעולם עם מכה כל כך כואבת בהיקפה, בעוצמתה, ברשעותה ובאכזריותה – כלפי חיילים ואזרחים כאחד, נשים, קשישים, צעירים, ילדים, תינוקות וגברים חפים מפשע.

המהלומה קשה ומערפלת חושים בשל עוצמתה, אך הקרב לא נגמר. המלחמה רק החלה. נידרש לעמוד יחד – אלה לצד אלה, בלי ציניות, בלי סרקזם, בלי חשדנות – את כל אלה נהיה חייבים להזיז הצידה למען החיילים שעומדים בדיוק כך - יחד, אלה לצד אלה – עד לניצחון המוחלט, עד להשמדת אויבינו".

מליאת הכנסת בדקת דומייה. קרדיט: דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ׳/דני שם טוב. 

לדבריו, "נצטרך לעמוד יחד עד שאזרחנו יוכלו להרגיש בטוחים במושבותיהם בכל חלקי הארץ: במושב ובקיבוץ, בערים ובכפרים, עד שנערינו ונערותינו יוכלו לרקוד ולשמוח מבלי לחשוש שהרשע המוחלט יפגוש אותם.

בשעה זו ממש, חיילי צה"ל וכוחות הביטחון מתכוננים למלחמה. זו תהיה מלחמה קשה וארוכה ולבבות העם, העם כולו כאחד, עימם במלחמת הצדק שנכפתה עלינו.

מכל כנפות הארץ מתפללים לשלומם ומייחלים להצלחתם. תפילות דתיות ותפילות חילוניות. תפילות הנאמרות כולן ממעמקי הלב.

חיילות וחיילים, נשות ואנשי כוחות הביטחון, תהי ברכת השם ועמו ישראל עליכם ואתכם, גיבורי החיל, שהחרב שבידכם לא תושב לנדנה עד כי תכריתו את אויבינו, תשובו הביתה בשלום, ותביאו שלווה ונחת לעם שכעת כואב ודואב, אך עוד ידע בע"ה ימים טובים.

אין צודק מזה. אין מוסרי מזה. עת צרה היא ליעקב – וממנה ייוושע. אבקש כעת מחה"כ והשר לשעבר, וגיבור ישראל לעדי עד, תא"ל אביגדור קהלני, לשאת בשמנו תפילה לשלום חיילי צה"ל", אמר.

נשיא המדינה יצחק הרצוג ויו"ר הכנסת אמיר אוחנה. קרדיט: דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ׳/דני שם טוב. 

נשיא המדינה יצחק הרצוג אמר בנאומו בפתיחת כנס הכנסת: "אנחנו לא לבד במלחמה הזו. אנחנו נלחמים את מלחמתה של משפחת העמים – של כל דורשי הצדק, השלום והחרות – נגד אויב שהוכיח שהאנושות והאנושיות הן האויב שלו.

חברות וחברי הכנסת, מעטים הם הרגעים בקורותיה של אומה שבהם כל כך הרבה מוטל על הכף. וכשהם מגיעים, כאמור, הם טומנים בחובם אחריות עצומה.

לעם הישראלי המופלא הזה יש דרישות מוצדקות, ויש לו ציפיות. יש לו ציפיות מאיתנו – מנהיגי העם. יש לו ציפיות מהבית הזה. אני אומר את זה בפשטות: אסור לנו לצאת מהמלחמה הזאת כמו שנכנסנו אליה. זה נכון ברמה המדינית, זה נכון ברמה הביטחונית, וזה נכון ברמה הפנים-ישראלית – הפוליטית והחברתית".

לדבריו, "יש כאן חובה ברורה ובסיסית - לבירורים נוקבים, לבדיקות מכל סוג, להפקת לקחים ומסקנות. אין ספק בכך ואין חולק על כך. זה הכרח קיומי לכל מדינה חפצת חיים שחווה אסון נורא כל כך; אך אסור שזה יפגע במאמץ המלחמתי.

אפילו עכשיו, בעיצומה של הלחימה, כשעוד לא סיימנו לקבור את מתינו - אני שומע קולות מסוכנים, הולכים ומתחזקים, שלוקחים מדינה שלמה אחורה - אל עֶבְרֵי פִּי פַּחַת - ומתחילים לזרוע זרעים של פירוד ושנאה. אסור לזה לקרות. פשוט אסור. אויבינו משתוקקים לכל שמץ של קיטוב בינינו. זה ממש חלק מהתוכנית האסטרטגית שלהם. ולכם, מכובדי, יש תפקיד עצום במשימה הקריטית לשמור עלינו יחד. הבית הזה חייב לשקף את תחושת האחדות של העם בעת הזאת; את ההבנה שיש דברים גדולים יותר מהמחלוקות בשעה זו", כך נשיא המדינה.

ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק בדקת דומייה. קרדיט: דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ׳/דני שם טוב. 

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר במליאת הכנסת: "יש הרבה שאלות על האסון, נחקור הכל והתחלנו ליישם לקחים מיידים אבל אנחנו ממוקדים בללכד כוחות ולהסתער קדימה. יקח זמן, נדרשת הקרבה אבל אנחנו ננצח כי מדובר על עצם קיומנו במרחב".

נתניהו הסביר על יעדי המבצע ואמר: "היעד שלנו הוא ניצחון מוחץ על חמאס והסרת האיום שלו על ישראל אחת ולתמיד. התנאים: אחדות ונחישות. אני רוצה להודות לחברי הכנסת בקואליציה ובאופוזיציה שנותנים גיבוי למאמץ המלחמתי ופועלים לסייע לכל אזרח. מברך את אזרחי ישראל - יהודים ולא יהודים - שמתמודדים בהקרבה ובגבורה. במערכה הזאת כולנו יחד, כל ישראל ערבים זה לזה".

בנוסף העביר ראש הממשלה מסר לאירן ולחיזבאללה והזהיר: "אל תבחנו אותנו, היום המחיר שתשלמו יהיה הרבה יותר כבד. אומר בעברית את מה שאמר ביידן היזהרו".

ראש האופוזיציה, יאיר לפיד אמר בנאומו: "יש לניצחון את החלק הברור מאליו, שכולנו מבינים וכולנו שותפים לו: אנחנו נמגר את החמאס. לחלוטין. זה ייקח זמן, זה יצריך שימוש בכוח רב. אם העולם לא יאהב את זה - שלא יאהב. לא הילדים של העולם נרצחו, הילדים שלנו נרצחו".

לפיד הוסיף: "אירועי השבעה באוקטובר הם תזכורת לכך שהעוצמה הגדולה ביותר שלנו היא לא הגדר, אלא האנשים שחיים מאחוריה. האנשים שמתו בשבת שעברה הם המורים שלנו, השוטרים שלנו, החברים שלנו והילדים שלנו. הם כל מה שטוב בנו. זה לא מספיק שנזכור אותם, אנחנו צריכים להיות ראויים להם.

הרבה אנשים מפקפקים ביכולת שלנו להיות ראויים להם. אני לא. תסתכלו אחורה על ההיסטוריה שלנו. בכל פעם שהיינו צריכים למצוא בתוכנו את הכוח, מצאנו אותו. בכל פעם שעמדנו מול הרס ודם ואש ותימרות עשן, בחרנו לבנות מחדש ומתוך החורבות בנינו עולם טוב יותר".

לדברי לפיד, "זה הולך להיות קשה. זה תמיד קשה, אבל עשינו כל כך הרבה פעמים את הבלתי אפשרי שאין לי ספק ביכולתנו לעשות אותו שוב. אויבינו תמיד חשבו שנשבר מול הקושי, ותמיד הופתעו כשהם גילו שהקושי מוציא מאתנו את המיטב".

המטרה שלנו היא לא לסיים את המלחמה ולחזור אחורה, המטרה שלנו היא לנצח במלחמה ולהיות טובים יותר ממה שהיינו. המטרה שלנו היא להחזיר את האמון בין הבית הזה לבין אזרחי ישראל. מדינת ישראל מסרבת לחיות חיים של פחד ואלימות. חפצי חיים אנחנו", כך לפיד.

הכנסת מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד