י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024
מערך חירום קריטי

"המטרה להגיע למאות משפחות שנותרו ללא כל סיוע מציל חיים"

מכל הארץ מציפים את העומדים בחזית בתרומות ופינוקים, אבל דווקא אלו שחייבים עזרה קריטית לא תמיד מקבלים אותה • ועד הרבנים בקרן תמיכה קריטית למשפחות במצוקה קשה מאד, שחלקן אין להן אפילו לאן להתפנות • בימים אלו מחולקות תמיכות החירום הראשוניות לבני קהילות הדרום • ראיון מטלטל עם גבאי הצדקה מהדרום המופגז

נזק בשדרות
נזק בשדרות צילום: Yonatan Sindel/Flash90

עם כל העזרה הענקית, ארוחות חמות, ביגוד, משחקים, אירוח ופינוקים למשפחות הדרום והעומדים בחזית, ובנוסף גם תמיכה ממשלתית שמגיעה לאלו שביתם ניזוק או ל"ע נרצח אחד מבני המשפחה – עולה השאלה מאליה: עדיין צריך גם תמיכה מועד הרבנים?

"תתפלאו לשמוע, אבל זה צורך קריטי שבימים אלו גובל בפיקוח נפש." אומר גבאי הועד "יש מאות משפחות רחוקות מאור הזרקורים. לא מעודכנות, אנונימיות, והם שקועות במאבק מתמיד על היומיום עוד הרבה לפני המלחמה. לרוב אין להן משפחה מקיפה, אף אחד חוץ מהשכנים בבניין לא מכיר אותם ולכן הם נמצאים מחוץ למעגל התמיכה.

הבית שלהם ברוך השם לא ספג פגיעה פיזית, הם לא זכאים לסיוע ממשלתי. מצד שני אין להם משפחה במרכז או בצפון להימלט אליה, אין להם יכולת לשלם אפילו שכירות מינימלית לדירה חילופית רחוק מהאזעקות, ומאבקי ההישרדות השגרתיים שלהם לא מותירים אנרגיה כדי לקום ולדאוג לעצמם למקומות אירוח או לאמצעי תחבורה כדי להימלט מקו האש."

מצילים עכשיו את המשפחות הנזקקות בדרום >>>

הם פשוט נשארו בדרום?

"לא פשוט, אבל כן. דווקא משפחות הברוכות ילדים, לפעמים חד הוריות, מבוגרים או מתמודדים עם נכות, שבקושי מתחילים חודש עם מלגה מינימלית. הם לפעמים מנסים להכניס קצת כסף מעבודות מזדמנות, בייבי סיטר, ניקיון... אבל עכשיו גם ההכנסות המועטות הללו פסקו, והם מוצאים את עצמם בלי 100 ₪ ללחם וטיטולים... אנשים אחרים אולי היו מבקשים סיוע, אבל הם לא יודעים אפילו למי לפנות, ומפחדים אפילו לצאת החוצה כשכל רגע עלולה להישמע אזעקה או להתרחש נפילת טיל, כשהיש להם טווח לא אפשרי של 15 שניות להימלט למרחב מוגן.

יש גם קהילות קטנות של עולים חדשים, שמוצאים את עצמם בזירת מלחמה לפני שהספיקו להתאקלם ולהסתדר כלכלית ומנטלית. הבעיה שאף אחד לא מכיר אותם והם לא מכירים אף אחד."

אז איך ועד הרבנים מגיע אליהם?

"קודם כל, רבים מהם הם משפחות מוכרות לועד הרבנים.

שנית, ועד הרבנים כשמו כן הוא – חברים בו רבני קהילות מכל רחבי הארץ וגבאי הצדקה שבכל עיר ועיר, והם אלו שממפים ומנתבים את התרומות למשפחות הנזקקות לכך מהקהילה. כעת חלוקת הצדקה מודרכת על ידי רבני הקהילות הדרומיות, שמכירים ומגיעים לכל משפחה נזקקת, גם האנונימיות ביותר.

ברוך השם, מאז שהוקמה הקרן בשבוע שעבר עם ישראל נענה במלוא יופיו ופעימה ראשונה של תמיכות כבר הועברה למשפחות. לועד הרבנים יש עיקרון לא להשהות כספי צדקה, והכספים כבר מצילים חיים של מאות משפחות"

כעת נעשים מירב המאמצים להגדיל את מעגל התמיכה, להגיע לעוד ועוד משפחות נזקקות שנתונות בפחד נורא תחת אזעקות בלתי פוסקות, ולהבטיח שלפחות לא יסבלו ממצוקה כלכלית בימים קשים אלו.

כעת ממש ישנם זעקות לעזרה הבוקעות ועולות מתוך אימי הדרום והן חייבות להישמע בכל רחבי הארץ, הן חייבות להתקבל על כל לב יהודי, אין אחד שלא לוקח שותפות נכבדה במאמץ הקריטי הזה

מצילים עכשיו את המשפחות הנזקקות בדרום >>>

ועד הרבנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד