ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024
הבטיח לסייע

השגריר הגרמני: "הטבח שביצע חמאס לא משתווה למעשי הנאצים"

שגריר גרמניה בישראל בשיחה אישית כואבת עם ירדן ודריה גונן, אחיותיה של רומי גונן, בת 23, הנמצאת בשבי החמאס: "אפילו בישראל, שכבר מורגלת בזוועות הטרור, זה לא משהו שראיתם בעבר או שהעולם ראה. זה ישפיע על כולנו, אל תאבדו את התקווה. אנחנו נעזור במסע השכנוע לשחרור החטופים והנעדרים"

השגריר הגרמני: "הטבח שביצע חמאס לא משתווה למעשי הנאצים"
מלחמת חרבות ברזל צילום: פלאש 90

לפני זמן קצר הסתיים ביקור מיוחד של שטפן זייברט, שגריר גרמניה בישראל, במטה המשפחות להחזרת החטופים והנעדרים בת"א. הפגישה הינה פגישת הכנה לקראת הגעתו של קנצלר גרמניה אולף שולץ מחר לביקור הזדהות בישראל. במהלך ביקורו צפוי הקנצלר לפגוש את נציגי משפחות החטופים והנעדרים בעלי אזרחות גרמנית.

בביקורו במטה המשפחות, אמר השגריר זייברט כי את הטבח שביצע החמאס ביישובי הדרום ביום שבת הוא לא יכול אלא להשוות לאירועים האפלים ביותר בהיסטוריה של העם הגרמני.

במהלך הביקור במטה המשפחות נפגש השגריר זייברט עם ירדן ודריה גונן, אחיותיה של רומי גונן, בת 23, הנמצאת בשבי החמאס.

ירדן שיתפה את השגריר זייברט: "אחותנו נעדרת, בשלב הזה אנחנו מקווים שהיא חטופה. הפעם האחרונה שדיברנו איתה הייתה ביום שבת בבוקר, היא התקשרה לאמא שלנו ואמרה שירו לכיוונה. אנחנו אופטימיים, ואנחנו מרגישים שכולם תורמים ועוזרים למאמץ להחזיר אותה".

השגריר זייברט השיב: "את אומרת שאתם אופטימיים – אל תאבדו את התקווה. אנחנו נעזור במסע השכנוע לשחרור החטופים והנעדרים, הקנצלר שלנו יחזור על הדברים מחר פומבית. המאמץ הזה הוא מאוד ישראלי, זה אחד מהדברים שגורמים לך להתאהב במדינה הזו, גם כזר".

השגריר הבהיר כי גרמניה לא נמצאת בקשר ישיר עם החמאס, אך תסייע במאמצי הסברה לשחרור החטופים: "אפילו בישראל, שכבר מורגלת בזוועות הטרור, זו מתקפה מסוג שלא ראינו בעבר. זו גם מתקפה מסוג שלא ראינו בעולם. אני יודע שזה לא מספיק, אבל גרמניה תהיה חלק מכל מאמץ דיפלומטי שיעשה להשבת הנעדרים".

כמו כן, השגריר זייברט עדכן כי הקנצלר שולץ יפגש מחר עם משפחות הנעדרים הגרמניות, ויצטרף לקריאה לחמאס לשחרר את החטופים, ולדאוג לסיוע הומניטרי ולתרופות עד לשחרורם. "זה מה שאנחנו יכולים לעשות. אנחנו יכולים לוודא שהתמונות האלה, השמות האלה, הסיפורים האלה, לא יהפכו להערות שוליים של המלחמה הנוראית הזו. לוודא שיהיו בלבבותיהם של כולם, שכולם ידעו שיש כמאתיים אנשים שאנחנו רוצים שיחזרו בריאים ושלמים".

מלחמת חרבות ברזל גרמניה שטפן זייברט קנצלר גרמניה חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד