כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
א-ל ישמרני

"המדינה קובעת": תגובת אל על לעתירה הדורשת שתפעיל את מטוסיה בשבת

בתשובה לעתירה שהוגשה לבית המשפט במטרה לחייב את החברה להפעיל את מטוסיה בשבת באופן מלא עונה החברה כי רשויות המדינה הן אלו שקובעות אם החברה תטוס בשבת או לא 

"המדינה קובעת": תגובת אל על לעתירה הדורשת שתפעיל את מטוסיה בשבת
משה שי, פלאש 90

בתגובה לעתירה שהוגשה לבג"ץ כנגד חברת אלעל שהודיעה כי תפעיל טיסות בשבת אך ורק לצורך חיוני, הודיעה החברה כי כעקרון היא "חברה שאינה טסה בשבת ובמועדי ישראל", כך מפרסם 'כלכליסט'.

בעתירה אותה הגיש עו"ד מאיר הלר, שמשמש כפקח טיסה במילואים, נכתב כי המגיש מבקש לצייד את בתו בנשק אותו הוא מתכוון לייבא מארה"ב אך החברה לא פועלת באופן נרחב ובכך אין באפשרותו לייבא את החימוש הנדרש. בשל כך הוא מבקש מבג"ץ שיורה לחברה באמצעות צו ביניים להפעיל הפעלה מלאה ומידית של כל מטוסי אל על בשבת.

בתשובתה, כתבה החברה ע"י באי כוחה עו"ד דוד תדמור, עו"ד עדי וייצמן ועו"ד עידן ארנון כי "רשויות המדינה מחזיקות בידע, הסמכה וסמכות לקבוע האם ומתי מתקיימות אותן נסיבות חריגות הקבועות בדין בהן רשאית המדינה ליתן לאל על הוראות מחייבות מכוח סמכותה על פי הדין. בחלק מהטיסות המיוחדות שהפעילה אל על בשבת האחרונה עליהן הודיעה ברבים ומראש לא הגיע שיעור התפוסה לרמה המרבית".

עוד טוענת החברה כי "מסתמן שהביקוש לטיסות נמצא כרגע במגמת ירידה ברורה. כרגע נראה כי אין כלל צורך בטיסות נוספות - בוודאי לא בשבתות אך גם לא בימי חול".

 

מלחמת חרבות ברזל בג"ץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד