א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
"זה לא הזמן המתאים"

הנשיא זלנסקי ביקש לבקר בישראל ונבלם

נשיא אוקראינה זלנסקי הביע רצונו להגיע בשבוע שעבר לביקור הזדהות בישראל, אולם נענה בשלילה "זה לא הזמן המתאים" נאמר לו, זאת בעוד ראשי מדינות ושרי חוץ זורמים כל העת לביקורים בישראל

הנשיא זלנסקי ביקש לבקר בישראל ונבלם
נשיא אוקראינה זלנסקי צילום: לשכת הנשיא

נשיא אוקראינה ולודימיר זלנסקי הביע רצון להגיע בשבוע שעבר לביקור לישראל, אך בירושלים הבהירו לו כי "זה לא הזמן המתאים", כך פורסם ב'כאן חדשות'. הדבר תמוה לאור העובדה ששורה של שרי חוץ הגיעו לישראל לביקורי תמיכה, כולל בכירים אמריקנים בהם שר החוץ אנתוני בלינקן ושר ההגנה לויד אוסטין.

באוקראינה גם זעמו על ההדלפה, לפיה הנשיא האוקראיני פנה לישראלים ואמר להם שהוא מתכנן לבקר בארץ, לאור האבטחה והאיפול סביב נסיעותיו. זלנסקי רצה להגיע בשבוע שעבר משום שכבר היה מחוץ לאוקראינה, בבריסל. כדי לצאת מאוקראינה, שגם בה מתחוללת מלחמה, נדרש הנשיא לקחת רכבת וטיסות - מה שמקשה על כל יציאה שכזו.

גורם מדיני אמר בתגובה: "מדובר בפרסום שאינו נכון, נשיא אוקראינה מוזמן להגיע מתי שירצה לישראל".

עם זאת, הכתב עמיחי שטיין שהביא את הפרסום מתעקש כי עומד מאחורי הפרסום וכי הוא אמת לאמיתה.

בתוך כך, בשעה האחרונה עדכנה לשכת ראש הממשלה כי בנימין נתניהו סיים שיחה עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין לראשונה מאז תחילת הלחימה.

יצוין כי מחר (שלישי) צפויים להגיע לישראל קנצלר גרמניה אולף שולץ וראש ממשלת רומניה מרצ'ל צ'ולאקו וביום רביעי צפוי לנחות בישראל לביקור קצר נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן.

ולודימיר זלנסקי אוקראינה מלחמת חרבות ברזל בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד