י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
לסייע ככל האפשר לתלמידים ולתלמידות

בתי הספר של החינוך העצמאי יקלטו תלמידים מהדרום

מאות תלמידות מהדרום שנקלטו בבתי הספר של החינוך העצמאי ברחבי הארץ, המנהל הרב סורוצקין יצא בפרויקט מיוחד לתקופת המלחמה לספק להם מענה לימודי מיטבי

בתי הספר של החינוך העצמאי יקלטו תלמידים מהדרום
אילוסטרציה. תלמידות סמינר צילום: קובי גדעון, פלאש 90

הנהלת החינוך העצמאי בראשות המנהל הכללי הרב אליעזר סורוצקין יצאו בפרויקט מיוחד לאירוח תלמידות ותלמידים הלומדים במוסדות החינוך של החינוך העצמאי בדרום הארץ ומתארחים ביישובים בהם בהנחיית פקע"ר נפתחו הלימודים.

את הפרויקט מרכז מנהל המחלקה לקליטת תלמידים הרב שמשון פרג יחד עם מערך הפיקוח של החינוך העצמאי. במכתב מיוחד של המנהל הכללי של החינוך העצמאי הרב אליעזר סורוצקין נכתב עבור מנהלי ומנהלות 'החינוך העצמאי'.

"נוכח הלחימה, עזבו משפחות רבות את ישובי הדרום, והן מתארחות בישובים ובאזורים שונים ברחבי הארץ. תפקידנו בשעה זו, להקל מעליהן ככל האפשר את קליטתן בישובים המארחים, בפרט את קליטת ילדיהם לשגרת לימודים דומה לזו שהם מורגלים אליה".

"זכה החינוך העצמאי ובתי הספר שלו פרושים בכל רחבי ארה"ק, מקומות אליהם מתקבצים ובאים אנשי הדרום. עתה, אנו פועלים, לאתר את האורחים, ולספק להם מענה לימודי מיטבי, לצד תלמידינו, תושבי עירכם. עתה, עליכם לפעול במלא הכוחות, לאתר את האורחים היקרים, להזמין אותם להשתלב בבית ספרכם לתקופת המלחמה ולספק להם מענה לימודי מיטבי, לצד אחיהם, תושבי הישובים המארחים".

"חובתינו בשעה זו לקבל באהבה כל פניה כזו מהורים או תלמידים אורחים, תוך תמיכה חמימה בצורך החשוב לסייע להם ולהקל מעליהם את ריחוקם מהבית המוכר להם, על כל המשתמע. עלינו לזכור כי התלמידים והתלמידות מגיעים לבתי הספר המארחים ללא ציוד לימודי, חסרי/ות תלבושת אחידה וכדו'. בתי הספר המארחים יסייעו ככל האפשר לתלמידים ולתלמידות, על מנת להשלים את החסר ובכדי להנעים את לימודיהם".

"כמו כן, צרפתי להודעתי בגוף הדואר האלקטרוני קישור. באמצעות קישור זה יש לדווח בהקדם האפשרי וסמוך לרגע הקליטה, על כל תלמיד אורח שנקלט בבית הספר שלכם. צוות הפיקוח עומד לרשותכם לכל בירור ועזרה בנושא זה. מקרים הדורשים מעורבות של ההנהלה, יש להפנות למנהל המחלקה לקליטת תלמידים: הרב שמשון פרג, בברכת לֹא יִשָּׁמַע עוֹד חָמָס בְּאַרְצֵךְ שֹׁד וָשֶׁבֶר בִּגְבוּלָיִךְ". 

כתוצאה ממכתב זה מאות תלמידים ותלמידות כבר נקלטו היום בבתי הספר ברחבי הארץ בירושלים, בית שמש, ביתר, מודיעין עילית, גבעת זאב, נתניה, חיפה, צפת, טבריה, רכסים, עפולה ועוד כאשר מחר ייקלטו מאות נוספים בבתי הספר השונים. ל'בחדרי חרדים' נודע כי רשתות נוספות פועלות כעת להקים מערך קליטה דומה על מנת לסייע לתושבי הדרום.

מלחמת חרבות ברזל לימודים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד