כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
"תפיסת עולם מעוותת"

היועמ"שית מתנגדת לסגירת אל ג'זירה: "יש מניעה משפטית"

היועצת המשפטית לממשלה מתנגדת לסגירת ערוץ אל ג'זירה בישראל, זאת על אף שכתביו חושפים את שטחי הכינוס של החיילים בדרום ומיקומים רגישים נוספים. קרעי: "תפיסת עולם מעוותת"

היועמ"שית מתנגדת לסגירת אל ג'זירה: "יש מניעה משפטית"
אילוסטרציה צילום: unsplash

‏היועמ"שית גלי בהרב מיארה הביעה בישיבת הקבינט התנגדות לסגירת ערוץ 'אל ג'זירה' בישראל, ונימקה כי יש מניעה משפטית להעניק סמכות לשר התקשורת באישור הקבינט לסגור ערוץ זר אם השתכנע כי הערוץ פוגע באופן ממשי בביטחון המדינה, כך לפי דיווח ב'כאן 11'.

היועמ"שית נימקה את התנגדותה בין היתר בכך שלפי הנוסח הנוכחי הסמכות היא של שר התקשורת באישור הקבינט ולא של שר הביטחון.

השר שלמה קרעי, מגיש ההצעה לקבינט, הגיב: "רק שתבינו איזו תפיסת עולם מעוותת. כבר שבוע שלם שאני מביא לידי היועמ״שית את חוות הדעת התומכות של כל גורמי הבטחון בישראל בעד סגירת התחנה תומכת הטרור הזו. ואחרי מאמצים אדירים, עבור הליך שברור לכל בר דעת שצריך לבצע, מה אומרת כעת בהרב מיארה, תוך כדי שהיא כופה על היועמ"שית של המשרד שלי לכתוב זאת? שיש מניעה חוקתית(!) להעביר את התקנות שסוגרות אל אלג'זירה. פשוט טירוף הדעת".

מטעם היועצת המשפטית לממשלה נמסר: "הרינו להבהיר כי הטענות ביחס לעמדת הייעוץ המשפטי בעניין ערוץ אל-ג'זירה מסולפות ומטעות. רק אתמול בצהריים הועברו לייעוץ המשפטי חוות דעת של גורמי הביטחון בעניין. הייעוץ המשפטי עמל על העמדת תשתית משפטית מתאימה. היועמ"שית תציג לקבינט נוסח תקנות שעת חירום המסמיכות את שר הביטחון, באישור הקבינט, לסגור משרדים ולמנוע שידורים בישראל של כלי תקשורת זר הפוגע בביטחון המדינה".

יצוין כי היום דווח שהמוסד תומך אף הוא בסגירת רשת השידור אל-ג'זירה בישראל, בטענה שהיא פוגעת בפעילות צה"ל ומסכנת את הכוחות הלוחמים. עוד לפי הדיווח, כתבי אל ג'זירה הקטארית חושפים את שטחי הכינוס של החיילים בדרום ומיקומים רגישים נוספים.

שלמה קרעי היועצת המשפטית לממשלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 30 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד