ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
שחיתות בצמרת

יו"ר 'בנק אוף צ'יינה' לשעבר נעצר באשמת שוחד

ליו ליאנג' הוא המנהל הפיננסי האחרון מבין כמה שנקלע לקמפיין נגד השחיתות שמוביל נשיא סין | המבקרים האשימו את שי בשימוש באשמות שחיתות כתירוץ לפעול נגד יריביו הפוליטיים  

יו"ר 'בנק אוף צ'יינה' לשעבר נעצר באשמת שוחד
עצור מובל באזיקים צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

ליו ליאנג', היו"ר לשעבר של בנק אוף צ'יינה, נעצר באשמת שחיתות, כך מסרו כלי תקשורת בסין. ליו, שהוביל את הבנק שבבעלות המדינה מ-2019 ועד חודש מרץ השנה, נעצר על ידי הפרקליטות בחשד לשוחד ומתן הלוואות לא חוקיות. התיק שלו "הועבר לפרקליטות לבדיקה והעמדה לדין... ונמצא כעת בטיפול נוסף", נמסר.

מעצרו של ליו מגיע כשבוע לאחר שגורש מהמפלגה הקומוניסטית הסינית בעקבות האשמות בשחיתות. ה'וועדה המרכזית לפיקוח על המשמעת' האשימה את ליו במגוון פעילויות בלתי חוקיות, כולל הענקת הלוואות שלא כדין, הכנסת פרסומים אסורים למדינה וניצול מעמדו לקבלת שוחד והטבות אחרות.

ליו הוא דמות בולטת בחוגים הפיננסיים של סין, לאחר שמילא בעבר תפקידים בכירים בבנק המרכזי ובבנק היצוא-ייבוא ​​של סין. נשיא סין שי ג'ינפינג ניהל קמפיין לניכוש השחיתות מאז עלייתו לשלטון ב-2012.

עד כה, המאמץ של שי נגד שחיתות לכד מספר מנהלים פיננסיים בולטים בבנקים בבעלות המדינה. בחודש שעבר, ואנג בין, יו"ר חברת ביטוח החיים של סין לשעבר, נידון למאסר עולם ללא תנאי על תנאי שקיבל 325 מיליון יואן (44.6 מיליון דולר) בשוחד.

ברקע הצעדים, המבקרים האשימו את שי בשימוש באשמות של שחיתות כתירוץ במטרה לטהר את יריביו הפוליטיים.

 

סין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד