א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
עמו אנוכי בצרה

אחים לאש: יהודי אוקראינה התפללו למען ישראל

בכל רחבי אוקראינה נערכים בימים אלה עצרות תפילה ותמיכה בישראל, בהן משתתפים אלפי יהודי המדינה, החיים קרוב לשנתיים תחת אש. גם תלמידי בתי הספר תמכו מרחוק עם ציורים מרגשים

אחים לאש: יהודי אוקראינה התפללו למען ישראל
יהודי אוקראינה מתפללים למען ישראל צילום: באדיבות המצלם

יהודי אוקראינה, הנמצאים כבר קרוב לשנתיים במצב של 'תחת אש' מאז פרצה המלחמה הקשה, ערכו בימים האחרונים עצרות תפילה בישראל, בעקבות מתקפת הטרור הרצחנית בדרום.

בעצרות התפילה שהובילו רבני הקהילות ושלוחי חב"ד, קראו המשתתפים פרקי תהילים, שמעו דברי תורה, צפו בדברי אמונה וביטחון של הרבי מליובאוויטש במלחמות ישראל וקיבלו החלטות טובות לזכותם של הנפגעים הרבים ולעילוי נשמתם של הנרצחים הי"ד.

בחלק מהערים נערכו גם עצרות תמיכה ברחובות הערים, שם נשאו דברים נואמים שונים, שהדגישו את הסולידיות העמוקה של יהודי אוקראינה עם ישראל.

יהודי אוקראינה גם הדליקו נרות נשמה במקומות מרכזיים, לזכרם של הנרצחים הקדושים, ויצרו באמצעותם את הסמל היהודי מגן דוד.

קרוב לשנתיים מתמודדים יהודי אוקראינה עם מצב מלחמה בלתי פוסק, מה שמאפשר להם לחוש הזדהות מלאה עם תושבי ישראל, הסופגים מטחי טילים שוב ושוב - דבר שבא לידי ביטוי בכמות המשתתפים הגדולה בעצרות התפילה והתמיכה.

גם בבתי הספר 'אור אבנר - חב"ד' ברחבי אוקראינה, נערכו עצרות תפילה של התלמידים. אלה ציירו ציורים ובהם הביעו את תמיכתם שלהם בישראל והביעו את תפילתם ותקוותם במיגור הרשע. חלק מהילדים גם כתבו את החלטותיהם הטובות שקיבלו על עצמם לזכותם של תושבי ישראל ולזכרם של הנרצחים, השם ייקום דמם.

עונת החורף באוקראינה, מציבה בפני הקהילות היהודיות את אחד האתגרים הגדולים, עם שיבושים חוזרים ונשנים בחשמל, בשל מצב המלחמה. ברשת היהודית JRNU, הפועלת ומלווה את עשרות הקהילות במדינה במעגל השנה, נערכו מבעוד מועד עם שינוע של גנרטורים נוספים לקהילות וגם עם תמיכה מלאה באפיקי סיוע מגוונים, שיסייעו ליהודי המדינה לעבור את עונת החורף, הצפויה להיות סוערת, ברוגע ובשלווה.

מלחמת אוקראינה רוסיה מלחמת חרבות ברזל חב"ד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד