א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
הלווין גילה

צפון קוריאה ככל הנראה שלחה נשק לרוסיה

צפון קוריאה ככל הנראה שלחה נשק לרוסיה למלחמה באוקראינה עם ספינות, כך עולה מתמונות שצולמו בלווין. נראה שצפון קוריאה העבירה כ-1,000 מכולות עם "ציוד ותחמושת" מצפון קוריאה לרוסיה "בשבועות האחרונים"

צפון קוריאה ככל הנראה שלחה נשק לרוסיה
צבא רוסיה צילום: משרד ההגנה הרוסי

ספינות רוסיות המקושרות לתחבורה צבאית אספו מטענים מצפון קוריאה ומסרו אותם בנמל צבאי רוסי במספר הזדמנויות במהלך החודשיים האחרונים, כך לפי תמונות לוויין חדשות שסיפקו הוכחות ברורות ביותר עד כה לכך שפיונגיאנג מסייעת למוסקבה במלחמה נגד אוקראינה.

על פי הדיווח ב'וושינגטון פוסט' לשתי הספינות לא היה שום תיעוד של נסיעה בין צפון קוריאה לרוסיה עד אוגוסט, אז החלו פגישות בדרג גבוה בין פקידים צפון קוריאנים ורוסים, וסללו את הדרך לקים ג'ונג און לפגוש את פוטין בחודש שעבר.

הערכות המודיעין האמריקני באותה תקופה העלו כי רוסיה מחפשת להשיג נשק צפון קוריאני כדי לחדש את האספקה ​​המתדלדלת שלה למלחמה באוקראינה. פקידי הבית הלבן אמרו ביום שישי האחרון שנראה כי זה קורה כעת. נראה שצפון קוריאה העבירה כ-1,000 מכולות עם "ציוד ותחמושת" מצפון קוריאה לרוסיה "בשבועות האחרונים".

תמונות לוויין חדשות, שנותחו על ידי מכון מיוחד המתמחה בלוויין וממוקם בלונדון, מצביעות על כך שהמבצע הזה מתמשך יותר זמן ממה שחשף הבית הלבן.

לא אחת, אלא שתי ספינות שטו בנתיב בין הנמל ראג'ין שבצפון-מזרח קוריאה הצפונית לבין מתקן נמל מאובטח בדונאי, במזרח הרחוק של רוסיה, ועשו לפחות חמש נסיעות הלוך ושוב החל מאמצע אוגוסט עד יום שבת האחרון.

למרות שאי אפשר לדעת מה מועבר, תמונות חדשות מציגות ספינות המקושרות לרשת הלוגיסטיקה הצבאית הרוסית, מה שמצביע על כך שכלי השיט המסחריים הללו נושאות ציוד צבאי, כך אמרו אנליסטים ופקידים אמריקאים.

"תהיה לכך השפעה רצינית מאוד על מסלול המלחמה באוקראינה", אמר ג'ק ווטלינג, עמית מחקר בכיר ללוחמה יבשתית במכון. "לצפון קוריאה יש את היכולת לייצר הרבה תחמושת, ויש לה מאגרים משמעותיים".

מלחמת אוקראינה רוסיה צפון קוריאה ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד