כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
ענישה קולקטיבית

במערכת הביטחון דנים בהטלת סנקציות נוספות על אסירים ביטחוניים

מתקיימים דיונים בין שב"כ, שב"ס והצמרת הביטחונית בהם בין היתר נידונים צעדים כמו מיסוך על טלפונים ניידים - צעד שנדחה במשך שנים מחשש להפרות סדר. כך דווח מפי גורמי ביטחון 

במערכת הביטחון דנים בהטלת סנקציות נוספות על אסירים ביטחוניים
כלא. אילוסטרציה צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

בימים האחרונים מתקיים שיח במערכת הביטחון בין השב"כ, שירות בתי הסוהר והצמרת הביטחונית שמטרתה להטיל סנקציות על אסירים בבתי הכלא הביטחוניים כך פורסם ב'כאן 11'. בין היתר נידונה הפעלת מיסוך על טלפונים ניידים - צעד שנדחה במשך שנים בגלל חשש להפרות סדר בבתי הכלא.

ההבנה במערכת הביטחון כעת היא שלאור המערכה מול חמאס, אחרי המלחמה עזה שגבתה עד כה יותר מ-1,300 נרצחים ונופלים תהיה הזדמנות להחריף את הסנקציות מול האסירים בבתי הכלא הביטחוניים. גורמי ביטחון אישרו את פרטי הפרסום.

בשבוע שעבר הורתה נציבת שב"ס קטי פרי לנתק את שקעי החשמל בתאים של האסירים הביטחוניים בבתי הכלא ברחבי הארץ, כך שכעת אין להם אפשרות להשתמש בטלוויזיות ולהטעין טלפונים ניידים שהוברחו. שירות בתי הסוהר הסביר אז כי המטרה היא למנוע מאסירים שמחזיקים בטלפונים ניידים לבצע פעילות חבלנית עוינת. עוד הורדתה הנציבה למנוע מהאסירים את האפשרות להרתיח מים כדי לבלום אפשרות של פגיעה באנשי סגל.

ביום רביעי פנה שר הבריאות לשעבר משה ארבל לראש הממשלה בנימין נתניהו בבקשה להפסיק את הטיפול במחבלי חמאס בבתי החולים הציבוריים. בנוסף הורה ארבל למנכ"ל משרדו, משה בר סימן טוב, לפעול להעברת המחבלים לטיפול במתקני השב"ס במקום בבתי החולים האזרחיים.

מלחמת חרבות ברזל אסירים ביטחוניים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד