כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
ללא נהג אנושי

הצצה לעתיד: פנסוניק מציגה את החזון שלה לתערוכת הרכב היפנית

פנסוניק היפנית מציגה בתערוכה, רכב שמסוגל לנסוע ללא נהג אנושי. הרכב של פנסוניק זונח לגמרי את הדרך שבה אנו רגילים לקבל "רכב" • אב טיפוס אמיתי בגודל מלא יוצג בתערוכה

הצצה לעתיד: פנסוניק מציגה את החזון שלה לתערוכת הרכב היפנית
קונספט הסלון הנייד של פנסוניק. לא צריך נהג ולא נראה כמו מכונית צילום: פנסוניק

עוד כמה ימים תיפתח תערוכת הרכב של טוקיו, או "מופע המוביליות של טוקיו" כפי שהיא נקראת היום – ולצד יצרני הרכב היפנים הוותיקים והמוכרים גם ענקי האלקטרוניקה היפנים אוהבים להציג בתערוכה את מרכולתם.

כך, פנסוניק היפנית מציגה בתערוכה רכב אוטונומי, כלומר כזה שמסוגל לנסוע ללא נהג אנושי. הרכב של פנסוניק זונח לגמרי את הדרך שבה אנו רגילים לקבל "רכב". במקום זה הוצג כלי תחבורה שהוא למעשה מעין סלון על גלגלים, ממש מרחב מחיה שאפשר להתרווח בו וגם להגיע ממקום למקום. ולמי שחושב שפנסוניק קצת הגזימה עם החלומות שלה, אב טיפוס אמיתי בגודל מלא יוצג בתערוכה.

ה"רכב" של פנסוניק הוא כזה שבאמת שם דגש יותר על הבית ופחות על האוטו: ארבעת הצדדים שלו מחופים בזכוכית כדי שיהיה בו הרבה אור בפנים והרבה יכולת לראות החוצה, מול הנוסעים שיושבים על ספסל מותקן מסך שקוף כך שהם יוכלו לשלוט בפעולות השונות וגם ליהנות מהנוף בחוץ והמסך עצמו אינו נשלט על ידי נגיעה או כפתורים אלא באמצעות תנועות ידיים, כדי שהנוסעים לא יצטרכו לקום במהלך הנסיעה. כצפוי מיצרנית של מוצרי חשמל, הסלון הנייד של פנסוניק הוא חשמלי, אם כי היצרנית לא מספרת לנו איזה מנוע יש בו. כנראה שזה גם לא משנה מכיוון שמי שיושב בסלון כדי להגיע ממקום למקום כנראה לא מתעניין בביצועים.

 

רכב חשמלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד