כ"ג אייר התשפ"ד
31.05.2024
היום ה-11 למלחמה

ביידן יגיע לישראל; סיוע הומניטרי לעזה; 3 פצועים מירי למטולה

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן יבקר מחר בישראל. מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן הודיע כי ישראל תאפשר הכנסת סיוע הומניטרי לרצועה. סוכלה הנחת מטען בגבול לבנון. אחרי שעות ארוכות חודש הירי מהרצועה. חיזבאללה נטל אחריות על ירי נ"ט לעבר מטולה, ממנו נפצעו שלושה ישראלים

ביידן יגיע לישראל; סיוע הומניטרי לעזה; 3 פצועים מירי למטולה
מלחמה צילום: פלאש 90

ישראל במלחמה: מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן הודיע הלילה (שלישי) כי הנשיא ביידן יגיע מחר לביקור בישראל. בלינקן שהעניק תדרוך לכתבים לאחר הפגישה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, אמר כי ישראל תאפשר הכנסת סיוע הומניטרי לרצועה.

בלינקן הבהיר לצד זאת כי "אם חמאס ימנע זאת מהתושבים, לא ייכנס סיוע נוסף". ב"וושינגטון פוסט" דווח כי בלינקן המתין עם ההודעה על הגעת הנשיא לארץ, עד אשר קיבל ערבויות מראש הממשלה בנימין נתניהו לכך שישראל תאפשר "חבילה הומניטרית" לרצועת עזה.

הנשיא ביידן שיבוא מחר לישראל ייפגש עם ראש הממשלה נתניהו, וימשיך לפגישה עם מלך ירדן עבדאללה, עם נשיא מצרים א-סיסי ועם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן.

בהודעה שיצאה מטעם הבית הלבן, נכתב כי הנשיא ביידן ידגיש בביקורו את "תמיכתו האיתנה של ארה"ב בישראל" ויחזור על כך ש"חמאס אינו מייצג את העם הפלסטיני". בנוסף, ביידן "ידון בצרכים ההומניטריים של אזרחים ברצועת עזה". 

עדכונים שוטפים מכל הזירות:

14:35 - דיווחים על מספר זירות נפילה באשקלון בעקבות מטח רקטות שיורה לעבר העיר בדקות האחרונות. צוותים מטעם העירייה בדרכם למקום.

14:21 - דוברות מד"א: בהמשך לאזעקות בדקות האחרונות בגזרת אשקלון: חובשים ופראמדיקים של מד"א יצאו לסרוק זירות בהן דווח על נפילות. בשלב זה לא ידוע על נפגעים.

14:20 - אנשיו של ביידן סיירו באחד מזירות הטבח בעוטף עזה. ייתכן והנשיא יבקר מחר באזור במסגרת ביקורו בישראל.

13:47 - ראש המל"ל צחי הנגבי יקיים אחר הצהריים מסיבת עיתונאים.

13:38 - מטח לאזור השפלה; אזעקות בראשון לציון.

13:35 - בעקבות אירוע בטחוני ברכס רמים, נסגרו כל הצירים באזור לתנועה. המועצה האזורית הגליל העליון מבקשת מתושביה להישאר בסמוך למרחבים המוגנים.

13:32 - דובר צה"ל: לפני זמן קצר בוצע ירי נ״ט לעבר מוצב צה"ל סמוך למרגליות בגבול לבנון, בנוסף בוצע ירי מנשק קל לעבר מספר נקודות על גדר הגבול. צה"ל מגיב כעת בירי ארטילרי לעבר מקורות הירי.

13:25 - דיווחים בצפון על ירי נ"ט נוסף בגבול.

13:10 - צבע אדום בעוטף עזה.

תיעודים מתקיפות צהל לעבר מקורות הירי בלבנון

12:55 - הנשיא מקרון יגיע לישראל בימים הקרובים.

12:50 - ביקור נשיא ארה"ב בישראל: ביידן צפוי לנחות מחר בישראל בשעה 10:00 ולעזוב ב-15:00.

12:45 - דוברות בילינסון: בעקבות תלונות של צוות ביח על אחות במחלקה שפרסמה פוסטים ברשת חברתית שתומך בטרור, האחות זומנה לשימוע והושעתה מיידית מעבודתה. הנהלת בית החולים הגישה תלונה במשטרה. הנהלת ביח בילינסון מוקיעה התנהגות זו ותגלה אפס סובלנות לאירועים מסוג זה. בבי"ח בילינסון אושפזו מתחילת המלחמה 120 פצועים.

12:40 - לו״ז יו״ר המחנה הממלכתי, השר בני גנץ, להיום (ג׳): 19:10 - יפגש עם קנצלר גרמניה, אולף שולץ, במהלך ביקורו בישראל בעקבות מלחמת ״חרבות ברזל״. לשר גנץ יצטרפו השר גדי איזנקוט וח״כ אלון שוסטר.

12:30 - שר החוץ הלבנוני עבדאללה בו-חביב, במהלך מסיבת עיתונאים עם מקבילו הטורקי: "התקיפות הישראליות בדרום לבנון מוסיפות 'שמן למדורה' ומאיימות להצית את החזית".

12:00 - דובר צה"ל: משעות הבוקר צה"ל המשיך לתקוף עשרות מטרות ברחבי רצועת עזה. מטוסי קרב של צה"ל תקפו משעות הבוקר במרחבי השכונות זיתון, צפון רפיח, ג'בליה וחאן יונס, בין המטרות שהותקפו ישנן מפקדות מבצעיות, תשתיות צבאיות בהן שהו פעילים ודירות מסתור של ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה. צה"ל ממשיך לתקוף בשעה זו ברצועה.

תיעוד נוסף מתקיפות צה\"ל ברצועת עזה

11:50 - תושב עזה נתפס סמוך לנתיבות. על גופו לא אותר נשק

מעצר המחבל מעזה

11:45 - נשיא צרפת מקרון על החטופה מייה שם: ״מוקיע את הביזיון של לקיחת בני ערובה של חפים מפשע והבימוי הנתעב שלהם. הוא קורא לשחרורה המיידי וללא תנאי. צרפת מגויסת במלואה ועובדת עם שותפיה לשחרור בני הערובה הצרפתים המוחזקים בידי חמאס״. כמו"כ נשיא צרפת מקרון התקשר לנשיא איראן והזהיר אותו מפני הסלמה. וקרא לשחרור בני הערובה.

11:35 - הירי התחדש: צבע אדום בעיר באר שבע והסביבה. לא התקבלו קריאות על נפילות או נפגעים.

11:25 - דובר צה"ל בערבית אביחי אדרעי במסר לתושבי שכונת זייתון ברצועה: "אתם יודעים שהשכונה צפופה ומלאת מנהרות של חמאס. לכן, על מנת לשמור על ביטחונכם ועל ביטחון של משפחותיכם ויקירכם, פנו מדרום לנחל עזה. היו בטוחים שמנהיגי חמאס מסתתרים ומנסים להגן על עצמם".

11:10 - אמה של מיה במסיבת עיתונאים בעקבות פרסום הסרטון על ידי חמאס: ״התרגשתי כי ראיתי שהיא בחיים. מאוד דואגת לה. ראיתי שהיא מפוחדת. מבקשת ממנהיגי העולם להחזיר את כל השבויים הביתה".

11:00 - נתב"ג פועל כסידרו ופתוח לטיסות עבור כלל חברות התעופה. היום, יעברו בנמל התעופה בן גוריון כ-32,000 נוסעים ב-211 טיסות בינלאומיות נכנסות ויוצאות וטיסות חילוץ. מתוכם כ-14,700 נוסעים נכנסים.

10:50 - הותר לפרסום: משטרת ישראל מודיעה בצער ויגון רב על נפילתו בקרב של רס"ב ינין סיון ז"ל, שוטר קהילתי למגזר הבדואי בתחנת ערוער, אשר פעל בעוז ובחירוף נפש בחזית הלחימה מול האויב בדרום. מניין חללי המשטרה המעודכן הינו 55.

מניין חללי המשטרה המעודכן הינו 55

10:47 - משטרת ישראל עצרה 2 תושבי העיר רהט שנכנסו לתוך שטח צבאי סגור וגנבו רכוש מתוך כלי רכב נטושים בסמוך לחניון רעים.

החשודים שנעצרו

10:45 - ביש עתיד החליטו על דחיית הבחירות לראשות המפלגה שהיו אמורות להתקיים בדצמבר

10:35 - ערוץ אל-מיאדין הלבנוני: ״חיזבאללה ירה טיל נ"ט לעבר מטולה״

הירי למטולה

10:30 - שני פצועים קל מירי הנ"ט למטולה, טנקים של צה"ל יורים פגזים לדרום לבנון

10:25 - אביגדור ליברמן: ״כניסה של סיוע הומניטרי לעזה היא דוגמה לחוסר יכולת של הקברניטים לעמוד בלחץ הבינלאומי. אני מצפה מממשלת ישראל לעמוד על כך שנציגי הצלב האדום יפגשו עם החטופים, למרות הלחץ הכבד מצד החברים הכי טובים שלנו״.

10:20 - האירוע הביטחוני במטולה: תושבי קריית שמונה הונחו לשהות בסמוך למרחבים מוגנים.

זיהוי החללים: ראש מז\"פ במעבדות מסבירה

10:15 - ראש מועצת שלומי גבי נעמן לאדמקר וישראל כהן בקול ברמה: ״אתמול יצאו מהיישוב שלושת אלפים תושבים. היום נוציא עוד אלפיים, בכך נסיים את הליך הפינוי. במידה ותהיה הסלמה בצפון, לא תהיה אפשרות לכלל התושבים לצאת מבתיהם לכן הפינוי חשוב״.

10:12 - אזעקה בעוטף עזה

10:08 - מטולה: ככל הנראה ירי לעבר הישוב, התושבים מתבקשים להיכנס מיד למרחבים מוגנים ולא לצאת עד לקבלת הנחיות חדשות

10:00 - דובר צה״ל בהצהרה: ״אנחנו נשארים ממוקדים בעזה. כל מי שינסה לחדור לשטח ישראל ייהרג על הגדר״. על סרטון החטופה: ״מדובר בטרור פסיכולוגי של חמאס. יהיו עוד סרטונים כאלו. מדינת לבנון צריכה לשאול את עצמה האם היא מוכנה להסתכן עבור מחבלי דאע״ש בעזה״״

09:40 - מתחילת הלחימה פונו לסורוקה 1,044 נפגעים. נכון לעכשיו מאושפזים בבית החולים במחלקות השונות 42 פצועים, 9 מתוכם במצב קשה.

09:30 - משרד הבריאות בעזה: 2,837 הרוגים פלסטינים וכ-12 אלף פצועים - מתחילת המלחמה

08:45 - אחרי 11 שעות של הפוגה: צבע אדום בצאלים

08:15 - צה״ל סיכל הבוקר חוליה של ארבעה מחבלים שניסתה להניח מטען סמוך לחניתה שבגבול הצפון.

תיעוד הסיכול

7:50 - בישראל מודים כי ברצועת עזה יש יותר חטופים ממה שחשבו בתחילה.

7:40 - מפקד פיקוד מרכז בצבא ארה"ב, גנרל קורילה טס לישראל לשיחות עם בכירי צה"ל. מטרת הביקור: "לוודא שלישראל יש את הנדרש לה להגן על עצמה".

7:30 - נדחתה הצעת רוסיה להעביר החלטה במועצת הביטחון שקוראת להפסקת אש בעזה.

תקיפות צה\"ל ביממה האחרונה

7:20 - דובר צה"ל: במהלך היממה האחרונה חיל האוויר תקף יותר מ-200 תשתיות טרור צבאיות של ארגוני הטרור ברצועת עזה.

"מטוסי קרב תקפו מפקדות מבצעיות של ארגוני הטרור ברצועה וחיסלו פעילי טרור. כמו כן, נתקף בנק המשמש את ארגון הטרור חמאס למימון טרור ברצועת עזה וכמה מנהרות טרור תת-קרקעיות בשטח הרצועה. בנוסף, בימים האחרונים לוחמי זרוע הים תקפו באמצעות חימוש מדויק כמה מטרות צבאיות של ארגון הטרור חמאס, הכוללות מפקדות מבצעיות במרכז העיר עזה ומחסנים המכילים אמצעי לחימה", נמסר.
הצהרת שר החוץ אנתוני בלינקן

בתוך כך, צה"ל המשיך הלילה בתקיפות של יעדי חמאס ברצועה ושל חיזבאללה בלבנון. גורמים אמריקנים אמרו לניו יורק טיימס כי ישראל ביקשה סיוע חירום בסך 10 מיליארד דולר.

מתחילת המלחמה, מניין הנרצחים והנופלים עומד על כ-1,300. דובר צה"ל עדכן על 199 משפחות שעודכנו כי יקיריהן מוחזקים ברצועת עזה ו-299 משפחות שיקיריהן נפלו במערכה. ראש השב"כ רונן בר הודה אמש באיגרת לעובדים: "האחריות לכך היא עליי".

אמש ארגון הטרור חמאס פרסם תיעוד של מייה שם, חטופה ישראלית בת 21 משוהם שמוחזקת בעזה, ובו היא מתארת את מצבה למצלמות וקראת לשחרורה.

מלחמת חרבות ברזל בנימין נתניהו ג'ו ביידן אנתוני בלינקן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד