י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"זו התשובה שלנו לטרור"

השר גולדקנופף: "נבנה ונרחיב את היישובים שנפגעו"

שר הבינוי והשיכון בסיור בישובי העוטף: "משרד הבינוי והשיכון יבנה מחדש וירחיב את היישובים שנפגעו, זו התשובה שלנו לטרור". גולדקנופף הוסיף: "היום בארי זה סמל החורבן, נעשה הכל כדי שזה יהיה סמל התקומה של מדינת ישראל"

השר גולדקנופף: "נבנה ונרחיב את היישובים שנפגעו"
שר הבינוי והשיכון בסיור בעוטף עזה צילום: ללא קרדיט

שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף ירד היום (שלישי) ליישובי עוטף עזה, יחד עם מנכ"ל משרדו יהודה מורגנשטרן, מנכ"ל רמ"י ינקי קוינט, הרמ"ט מוטי בבצ'יק והדרגים המקצועיים ברמ"י ובמשרד הבינוי והשיכון, במטרה לגבש תכנית שיקום מקיפה שתביא לבנייה מחדש ולהרחבה של כל היישובים שנהרסו במתקפת הטרור, שתתבצע בהובלת משרד הבינוי והשיכון.

בכניסה לקיבוץ 'בארי', שוחח שר הבינוי והשיכון עם החיילים המוצבים במקום ועודד אותם. בבית הדפוס שחזר לפעול רק אמש, פגש השר את בן סוכמן מנהל המקום, שסיפר לחברי המשלחת את סיפורי הזוועות שהתרחשו בקיבוץ שנפגע במתקפת הטרור בצורה הקשה ביותר.

במהלך הסיור בבתים שנחרבו, אמר השר, "התחוללה כאן שואה, המוח האנושי לא יכול לעכל את מה שהתרחש כאן, סיפורי הגבורה שלכם יכנסו לספרי ההיסטוריה. באתי לכאן היום עם מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון ומנכ"ל רמ"י, כדי לראות איך להחזיר את הקיבוץ הזה לקדמותו ואף להרחיב אותו, היום 'בארי' זה סמל החורבן, נעשה הכל כדי שזה יהיה סמל התקומה של מדינת ישראל".

השר עדכן את ראשי הקיבוץ, כי הוא הנחה את הדרגים המקצועיים לתפור חליפה מיוחדת לכל קיבוץ לפי הצרכים הייחודיים שלו, "במשרד השיכון מגוייסים מאה אחוז למענכם, גם אחרי שהמלחמה תסתיים".

בחמ"ל בקיבוץ 'עלומים', קיבל השר תדרוך מקב"ט המועצה ויו"ר המזכירות על השתלשלות האירועים שהתחוללו בשמחת תורה במקום, בהם המחבלים הציתו במקום מתבנים ובתי מגורים של עובדים זרים שגרמו לנזקים במאות מיליונים ופגעו בתושבי המקום.

"ראיתי את הנחישות שלך בהקמת היישוב 'חנון' עם כניסתך לתפקיד, האנשים שלך תמיד היו איתנו, אנחנו צריכים עוד אנשים כמוך שיסייעו לנו, חייבים לעזור לנו להחזיר לכאן את האנשים", אמר לשר גולדקנופף ראש המועצה האזורית 'שדות נגב' תמיר עידן.

"לא רק שנקים את היישובים מחדש, אנחנו נרחיב ונעבה אותם , זו תהיה המכה הראשונה בתקומה של חבל הארץ הזה", אמר שר הבינוי והשיכון בישיבה. השר התחייב בפניהם לשמש להם כשגריר בממשלה ולעמוד מול כלל הגורמים שיסייעו להם בכל מה שיצטרכו ולהעלות את הנושאים בקבינט החברתי-כלכלי.

לבקשת ראש המועצה, שביקש סיוע מול מנהל התכנון בהקמת השכונה החדשה במקום, שכבר אושרה במשרד השיכון, הודיע השר שיפנה באופן אישי לשר הפנים ולראש מנהל התכנון על מנת להאיץ את הקמתה.

מלחמת חרבות ברזל יצחק גולדקנופף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד