י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
זו הדרישה

לקראת מהפכה? "רכבת אווירית של עשרות אלפי עובדי בנייה זרים"

נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ, ראול סרוגו פנה לשר האוצר לפעול מיד לפתיחת כל אתרי הבנייה בכל מקום בו ניתן לעשות זאת לפי הוראות פיקוד העורף ולייצר רכבת אווירית של עשרות אלפי עובדי בנייה זרים ממדינות שאיתן לישראל הסכמים בתחום זה

לקראת מהפכה? "רכבת אווירית של עשרות אלפי עובדי בנייה זרים"
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה צילום: pexels

נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ, ראול סרוגו ונשיא התאחדות התעשיינים ד"ר רון תומר, המשמש גם יו"ר נשיאות המעסיקים והעסקים של ישראל, נפגשו עם שר האוצר בצלאל סמוטריץ' וצוות משרדו הבכיר. שר האוצר ביקש לשמוע על הצרכים של ענפי המשק השונים ונפגש לשם כך עם נציגים של ארגוני העסקים המובילים את המשק.

נשיאי התאחדויות הקבלנים והתעשיינים פנו לשר האוצר ואמרו: "בכל יום ללא אפשרות לבנות במקומות שבהם פיקוד העורף אפשר זאת, המשק מפסיד 150 מיליון שקל - פעל מיידית לחזרה לעבודה של ענף הבנייה". עוד הוסיפו ואמרו כי ״עצירת עבודות בנייה באזורים שבהם הבנייה אפשרית תגבה מחיר אדיר מהמשק כבר בעתיד הקרוב. בכל יום שעובר מגיעה הפגיעה ההיקפית של עצירת עבודות בנייה ומפעלי תעשיות הבנייה במשק לכ-150 מיליון שקל. לא מדובר בפגיעה בקבלנים או בתעשיינים, לבדם. מדובר בפגיעה בכל בית בישראל, לאור תלות הציבור כולו בענף הזה".

הדברים נאמרו על ידי תומר וסרוגו על רקע שיתוק רוב ענף הבניה והתשתיות , המשתק גם את תעשיות הבנייה של ישראל. הפגיעה בענף מתחילה במחסור קריטי בכוח אדם, בשל עצירת כניסת 80,000 עובדים מיהודה ושומרון לעבודה בו – החלטה שעל הצורך בה אין עוררין.

אך לצד זאת, מונעת את פעולת שאר הענף, החלטה של רבים מראשי הערים והמועצות המקומיות במרכז הארץ, להפסיק את עבודות באתרי בנייה בניגוד להוראות פיקוד העורף - שהמאפשרות לבנות שם.

בשל החלטות אלה, מאז ה.7.10 סגורים אלפי אתרי בנייה שבהם נבנות עשרות אלפי דירות, עשרות אלפי מטרים של מסחר ותעסוקה ופרויקטים מרכזיים של תשתית.

נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ, ראול סרוגו הוסיף: "עצירת הבנייה בהיקף כל כך גדול מסכנת כעת את כל המשק בשל סיכון האשראי שניתן לענף הבנייה על ידי המערכת הפיננסית ונאמד במאות מיליארדי שקלים. זאת, עוד בטרם דיברנו על הפגיעה הממושכת של הירידה הדרמטית הצפויה בהיקף בניית הדירות בחודשים הבאים אם לא תתערב הממשלה ותביא לפתיחת כל האתרים שניתן לפתוח ובשל מחסור ענק בכוח אדם".

נשיא התאחדות התעשיינים ויו"ר נשיאות המעסיקים והעסקים, ד"ר רון תומר אמר: "תעשיית חומרי הבנייה וקבלנים, שלובים זו בזו. לכן ברגע שאתרי הבנייה מפסיקים לעבוד, גם תעשיית חומרי הבנייה הישראלית עוצרת כמעט לחלוטין ומעמידה בסכנה את מקום עבודתם של עשרות אלפי עובדים ומחזורים שנתיים של עשרות מיליארדי שקלים. דהיינו, לא מדובר רק באירוע קבלני, אלא גם באירוע כלכלי רוחבי, שפוגע באופן קשה במשק הישראלי. לכן אנו קוראים לממשלה ולרשויות המקומיות, להחזיר לאלתר את פעילות כל אתרי הבנייה".  

הסייפה של הדברים, קראו תומר וסרוגו לשר האוצר לפעול מיד לפתיחת כל אתרי הבנייה בכל מקום בו ניתן לעשות זאת לפי הוראות פיקוד העורף ולייצר רכבת אווירית של עשרות אלפי עובדי בנייה זרים ממדינות שאיתן לישראל הסכמים בתחום זה. השר אישר כי הטיפול בתחום זה ייכלל במתווה המלא לטיפול בצרכי המגזר העסקי.

 

 

מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד