ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
נפגעו מסלולי המראה ונחיתה

אוקראינה השתמשה בטילים אמריקאים ארוכי טווח עם תחמושת מצרר

הכוחות המזוינים של אוקראינה השתמשו לראשונה בטילים אמריקאים ארוכי טווח עם תחמושת מצרר נגד חיילים רוסים. אוקראינה טוענת שהשמידה תשעה מסוקים. בנוסף נפגעו מסלולי המראה ונחיתה

אוקראינה השתמשה בטילים אמריקאים ארוכי טווח עם תחמושת מצרר
המלחמה באוקראינה צילום: Pixabay

הכוחות המזוינים של אוקראינה השתמשו לראשונה בטילי ATACMS אמריקאים ארוכי טווח נגד חיילים רוסים באוקראינה, כך דיווח ה'וול סטריט ג'ורנל'.

אוקראינה קיבלה טילי ATACMS עם תחמושת מצרר מארצות הברית. לפני מספר ימים העבירה ארצות הברית בחשאי לאוקראינה כמות קטנה של טילים עם טווח ארוך עם תחמושת מצרר, הטילים שימשו להתקפות על בסיסי אוויר רוסיים, הטילים פגעו בשדה התעופה בברדיאנסק.

הכוחות המזוינים של אוקראינה הודיעו כי תקפו שדות תעופה בלוגנסק ובברדיאנסק, הנשלטים על ידי כוחות רוסים. כוחות מיוחדים של אוקראינה טוענים כי כתוצאה מהתקיפה בשדות תעופה נהרסו תשעה מסוקים, ציוד מיוחד ומחסן תחמושת, ונפגעו מסלולים המראה ונחיתה. לטענת האוקראינים עשרות בני אדם נהרגו או נפצעו.

נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי, הודה לארצות הברית: "ההסכמים שלנו עם הנשיא ביידן מתקיימים. הם מבוצעים בצורה מדויקת מאוד "ההתקפות" הוכיחו את עצמן" אמר. משרד ההגנה הרוסי לא התייחס לדיווחים על תקיפות בברדיאנסק ובלוגנסק.

מלחמת אוקראינה רוסיה ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד