כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024
ב-230 מקומות

כ-100 אלף אזרחים פונו ושוכנו במלונות

משרד הבריאות אומר שמדובר בכ-230 מלונות וצימרים. בוועדת הבריאות נחשף כי בערים וקיבוצים שקלטו מפונים נרשם מחסור ברופאים ורוקחים, וצורך בטיפול נפשי לילדים. יו"ר הוועדה יוני משריקי: "נערוך בירור-עומק במענה לטיפול הנפשי לטווח הארוך לתושבי העוטף"

כ-100 אלף אזרחים פונו ושוכנו במלונות
ח"כ יוני משריקי צילום: ערוץ כנסת

על קופות החולים לפנות מיוזמתן למפונים כדי לשמור על רצף טיפולי בהם, כך הדגיש יו"ר וועדת הבריאות החדש ח"כ יוני משריקי מש"ס בדיון בנושא שירותי בריאות ושמירה על רצף טיפולי הניתנים למפונים מבתיהם במלחמה. לדבריו, אזרחים רבים פנו אליו בשאלות, צרכים ובעיות שהתעוררו. הוא התחייב לערוך דיון ובירור-עומק בצורך בטיפול הנפשי לטווח-ארוך לתושבי העוטף, וקרא לאזרחים לפנות לוועדה בכל בעיה בתחום סמכותה ואחריותה.

לדברי אל"מ שירן חשאי-לוי, אחראית מפקדת-השליטה בפיקוד העורף על פינוי האזרחים, בכל מלון - יש אנשי צוות של הפיקוד ונציגי משרדי הממשלה, והם עונים לצרכים - גם ע"י ארגוני המתנדבים. לדברי סא"ל מאור אדרי, רע"ן קהילה בפיקוד, הוקמו מרפאות-מלון, הנותנות שירות לכלל המבוטחים, בעיקר בים-המלח ואילת. "שאיפתנו לעקוב בצורה שמית כדי שהקופות יצרו קשר בצורה פעילה עם המבוטחים שפונו. חולים רבים בעלי צרכים-מיוחדים נשלחו לבתי מלון נגישים".

גדי ירקוני, ראש מועצת אשכול, הוסיף את הצורך בטיפול בנפגעי הטראומה, כיוון שבחלק מהישובים – כרבע מהתושבים נעלם: נרצחו, נחטפו או מנותקי-קשר. הוא הדגיש את הצורך בטיפול רפואי לטווח הקצר והבינוני - ואף להכין טיפול נפשי לחטופים לכשיחזרו.

שלי טל-מרון (יש עתיד) סיפרה על הצורך של מפונים רבים לתרופות פשוטות כאקמול, נורופן ותרופות-ילדים, והצורך בליווי נפשי – בעיקר לילדים בלילות, וקארין אלהרר, חברתה לסיעה, הציגה את הצורך בטיפול מיוחד במפונים על הרצף האוטיסטי

ברק צלקישוילי, סטודנט לרפואה ותושב נחל-עוז, הדגיש את הצורך במתאם מתוך הקהילה שימפה את צרכיה, ויקשר את הנזקקים לגורמים המתאימים. אילנה, אף-היא מפונה מנחל-עוז, התריעה על הצורך ברופאים נוספים במרפאת משמר-העמק אליו פונו, בגלל הגדלת האוכלוסייה. ד"ר מיכאל שפירו, הממונה על רפואת חירום בעיריית אשקלון, הצביע על מחסור ברוקחים בבתי המרקחת בערים, אליהן פונו אזרחים רבים.

ד"ר הדר אלעד, ראש האגף לרפואה קהילתית במשרד הבריאות, קרא לכל מפונה לשאוף ולהמשיך לקבל טיפול בקופה אליה היה שייך. לדבריו, בכ-230 מלונות וצימרים משוכנים היום מפונים – והרשימה משתנה כל יום.

נחי כ"ץ, מנכ"ל קדם, המייצג את בתי האבות והדיור המוגן, התריע מהמחסור במטפלים סיעודיים, ובמאבטחים בכניסה למבנים. זאת, בנוסף למחסור התמידי באנשי צוות – שבגללו עברו למשמרות של 12 שעות. ד"ר אירית לקסר, ראש אגף גריאטריה במשרד הבריאות השיבה כי מתקיים מו"מ בעניין כל העת עם משרד הרווחה. ד"ר אוריין יצחק, מעמותת דיירי בתי האבות, קרא לפיקוד העורף ליטול שליטה על פינוי קשישים סיעודיים.

דלית ציפל, מ"כללית", הציעה הקמת מרפאה אחודה בחבל אשכול, סיפרה על פתיחת תיקים הרפואיים בכל הארץ עבור המפונים, ועל האפשרות לשנע תרופות בחינם עד הבית לכלל האוכלוסייה. לדבריה, המרפאות יצרו קשר מיוזמתן לקשישים הסיעודיים המפונים, כדי לזהות את הצרכים הייעודיים. לדברי ד"ר ערן רוטמן מ"מכבי", מחר בבוקר תיפתח המרפאה בעין הבשור, וכי כבר בימים הקרובים תישלח הודעה לכל המבוטחים – כדי לזהות את צרכי המפונים. בנוסף, הורחבו השירותים המקוונים, נוספו קווי ייעוץ טלפוני, וצוותי הקופה מסיירים בבתי המלון. טל מנדל, מ"לאומית", הדגישה את האפשרות לקבל שירות בכל הארץ, הורחבו השירותים בים המלח ובאילת, ונוצר קשר יזום עם מטופלים מורכבים, ואף ד"ר אפרת וקסלר, מ"מאוחדת", סיפרה על קשר יזום למבוטחים, ובפרט קשישים וניצולי שואה.

 

מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד