כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
בדרך לישראל

ביידן מהמטוס: "זועם וכואב על הפיצוץ בבית החולים"

ביידן שעושה דרכו לישראל בשעות אלו מביע זעם וכאב על פיצוץ בית החולים הפלסטיני בעזה ואומר "הנחיתי את צוות הביטחון הלאומי שלי להמשיך לאסוף מידע על מה בדיוק קרה. ארצות הברית עומדת חד משמעית בהגנה על חיי אזרחים"

ביידן מהמטוס: "זועם וכואב על הפיצוץ בבית החולים"
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן צילום: דוברות הבית הלבן

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן שעושה דרכו לישראל וצפוי לנחות בנתב"ג בשעה 10:00, מגיב שמהלך הטיסה לפיצוץ הקטלני בבית החולים העזתי ואומר: "אני זועם וכואב על הפיצוץ בבית החולים הערבי 'אל אהלי' בעזה, והאובדן הנורא בנפש כתוצאה מכך. מיד לאחר ששמעתי את הידיעה הזו, שוחחתי עם מלך ירדן עבדאללה ועם ראש ממשלת ישראל נתניהו והנחיתי את צוות הביטחון הלאומי שלי להמשיך לאסוף מידע על מה בדיוק קרה. ארצות הברית עומדת חד משמעית בהגנה על חיי אזרחים".

בתוך כך, דובר הבית הלבן לענייני ביטחון לאומי, ג'ון קירבי, מסר הלילה כמה הצהרות בזמן שביידן עושה את דרכו לישראל ואמר: "כולנו רוצים לדעת מה קרה בהתקפה על בית החולים בעזה".

עוד בנושא:

דובר צה"ל בתום תחקיר מקיף: "בית החולים נפגע כתוצאה משיגור כושל"

עוד אמר קירבי בתדרוך לכתבים במהלך הטיסה לישראל במטוס הנשיאותי 'Air Force 1' כי הנשיא ביידן ייפגש עם קבינט המלחמה הישראלי "וישאל שאלות קשות כידיד" לגבי תכניות המלחמה והאסטרטגיה להמשך.

לצד זאת נמסר מהבית הלבן  כי הנשיא ביידן שוחח עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, ועם מלך ירדן עבדאללה לפני עלותו למטוס על הפיצוץ שאירע בבית החולים בעזה, שבו לפי משרד הבריאות הפלסטיני נהרגו מאות אזרחים. 

בינתיים דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי הודיע בשעות האחרונות בכל האמצעים כי מתחקיר מקיף והצלבת כלל המערכות המבצעיות והמודיעיניות, עולה בברור כי צה״ל לא תקף את בית החולים בעזה. בית החולים נפגע כתוצאה משיגור כושל של ארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי. 

בנוסף, דובר צה"ל לתקשורת הזרה, יונתן קונריקוס, אמר בתדרוך לכתבים כי צה"ל עשוי לשתף עם התקשורת מידע מודיעיני או מידע לא מעובד, שמוכיח כי ישראל לא אחראית לפיצוץ בבית החולים בעזה.

תקיפה בעזה בית חולים ג'ו ביידן מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד