י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
אנרגיה חשמלית

לחשמל את המדבר: זו המכונית שעשתה את הבלתי אפשרי

סטודנטים נרתמו לפרויקט שנקרא "סטלה טרה", שמטרתו היא לשנות את האופן בו מכוניות חשמליות מתוכננות, כך שהבסיס למכונית לא יהיה יותר סוללה ענקית וכבדה שנטענת בעמדות הטעינה, אלא סוללות קטנות שמוטענות מפאנל סולארי

לחשמל את המדבר: זו המכונית שעשתה את הבלתי אפשרי
stella terra רכב חשמלי ניסיוני שהוכיח כי ניתן לחצות את המדבר רק על אנרגיית השמש צילום: טסלה

למכוניות החשמליות יש יתרונות רבים: הן לא צורכות דלק, הן לא פולטות זיהום אוויר כי אין להן אגזוז, אבל דבר אחד הן לא יודעות לעשות: אין להן יכולת לנסוע למקומות ואיזורים שבהם אין טעינה ראויה. זוהי עובדה: לא משנה כמה המכונית החשמלית שלך טובה, אם היא נמצאת בשטח באמצע שום מקום ואין חשמל זמין, מדובר במשקולת חשמלית.

בדיוק את הבעיה הזאת רצתה קבוצה של סטודנטים מאוניברסיטת איינדהובן ההולנדית להפריך: הסטודנטים וכמובן גם המרצים שלהם נרתמו לפרויקט שנקרא "סטלה טרה" שמטרתו היא לשנות את האופן בו מכוניות חשמליות מתוכננות כך שהבסיס למכונית לא יהיה יותר סוללה ענקית וכבדה שנטענת בעמדות הטעינה אלא סוללות קטנות שמוטענות מפאנל סולארי, כלומר על הרכב מותקן מעין קולטן שמש ותפקידו הוא להפוך את קרני השמש לאנרגיה חשמלית, שאז מאוחסנת בסוללות של הרכב.

על מסלול הניסוי. 1,000 קילומטרים רק בעזרת טעינה מפאנל סולארי: צילום טסלה

על פניו זה נשמע כמו רעיון מאוד קיצוני ואולי לא ישים, ולכן הסטודנטים החליטו לצאת עם הרכב לאפריקה, מקסימום יחזרו הביתה ויגידו "נכשלנו" אבל ההיפך קרה. המטרה הראשונית שהציבו לעצמם ההולנדים הייתה לנסוע 639 קילומטרים בין "טעינות" ולהסתפק בכך, אבל מה שקרה בפועל היה הישג משמעותי: הרכב החשמלי של סטלה טרה הצליח לנסוע 1,000 קילומטרים בתנאים הקשים של אפריקה – מהחוף הצפוני של מרוקו שם המסע החל ועד למעמקי מדבר הסהרה, בו הסתיים המסע. אגב, בעבר חוקרים חצו את כל מדבר הסהרה אך בזה הסתפקו ההולנדים.

ומה עם בעיות? מבחינת בעיות, הצוות דיווח על תקלה אחת בלבד במנגנון ההגה שתוקנה בכפר במרוקו באמצעות מכונאי מקומי.

 

רכב חשמלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד