ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
עדכונים שוטפים

ביידן בביקור היסטורי | התקרית בבית החולים: ישראל במלחמה על התודעה

נשיא ארה"ב שנחת הבוקר בישראל שב והבהיר את תמיכתו הבלתי מסויגת בישראל ואף אימץ את העמדה הישראלית בנוגע לתקרית בבית החולים העזתי, במסגרתה נהרגו מאות פלסטינים | במקביל, דובר צה"ל פרסם שיחה שנערכה בין מחבלי החמאס: 'אני אומר לך, זה של הג'יהאד האסלאמי'

ביידן בביקור היסטורי | התקרית בבית החולים: ישראל במלחמה על התודעה
ביידן בישראל, מלחמת חרבות ברזל צילום: פלאש 90

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן נחת הבוקר (רביעי) בישראל, בעיצומו של היום ה-12 למלחמת 'חרבות ברזל'. האזרח האמריקני מספר 1 שב על התמיכה הבלתי מסויגת בישראל ואף אימץ את העמדה הישראלית בנוגע לתקרית בבית החולים, במסגרתה נהרגו מאות פלסטינים כתוצאה משיגור כושל של הג'יהאד האסלאמי. "אני עצוב ונרגז בשל הפיצוץ בבית החולים", אמר הנשיא. "לפי מה שראיתי ואני מבין, זה נעשה על ידי אחרים, ולא על ידכם".

בהצהרה בפתח פגישתו עם ראש הממשלה נתניהו אמר ביידן: "רציתי להיות כאן מסיבה פשוטה, שעם ישראל והעולם ידעו שארה"ב ניצבת לצד ישראל. "הם רצחו יותר מ-1,300 איש. לא סתם רצחו, טבחו, כולל ב-31 אמריקנים, ולקחו כמויות של אנשים כבני ערובה, בהם ילדים. אי אפשר להעלות את זה על הדעת. זה רוע וזוועה שגורמים לדאעש להיראות הגיוני יותר".

בינתיים, המלחמה בדרום נמשכת. דקות לאחר נחיתתו של ביידן בארץ החלו להישמע אזעקות בעוטף עזה. צה"ל ממשיך גם היום לתקוף בשורה של מוקדים ברצועה. ביממה האחרונה צה"ל תקף עשרות מטרות צבאיות ברחבי רצועת עזה. בנוסף חוסלו שני פעילים נוספים בארגון הטרור חמאס. כחלק ממטס תקיפה, תקפו מטוסי קרב של צה"ל ביממה האחרונה ברצועת עזה, בין היתר מפקדות מבצעיות, מספר שטחי כינוס של כוחות הארגון, עמדות שיגור רקטות ונ"ט, וכן תשתיות טרור שמתחת לחלקן היו מנהרות הברחה של ארגון הטרור חמאס.

צה"ל בהכוונת שב"כ חיסל את מחמד אלואדיה, מפקד מערך הנ״ט של חטיבת העיר עזה בארגון הטרור חמאס. בנוסף, חוסל אכרם חיג’אז, סוחר אמצעי לחימה, סוחר בכספי טרור ומכווין פיגועים בישראל ופעיל במערך הימי של חמאס. הבוקר צה"ל הודיע לתושבי עזה להתפנות לאזור ההומניטרי במרחב אל-מוואסי, אליו במידת הצורך ינותב סיוע הומניטרי בינלאומי "צה"ל ממשיך בקריאות לתושבי צפון הרצועה והעיר עזה להתפנות למרחב אל-מוואסי מדרום לנחל עזה, ומודיע על המלצתו להתפנות למרחבים הפתוחים במערב חאן יונס, באזור אל-מוואסי", נאמר בהודעת הצבא.

מוקדם יותר הציג צה"ל ראיות חד משמעיות לכך שהג'יהאד האסלאמי עומד מאחורי הפגיעה בבית החולים. בשיחה שפרסם צה"ל נשמעים פעילי חמאס משוחחים על השיגור הכושל. "אבל אומר לך, זו פעם ראשונה שאנחנו רואים טיל כזה ורסיסים כאלה, אני אומר לך, זה של הג'יהאד האיסלאמי", נשמע אחד מהם. "אומרים שאלו רסיסים של טיל, מקומיים, לא כמו של ישראל". "כנראה שהם שיגרו את זה מבית הקברות שמאחורי בית החולים, ואיך שזה יצא הוא התקלקל ונפל אצלם", נשמע בשיחה מחבל אחר. 

עדכונים שוטפים מכל הזירות:

21:33 - דוברות בית החולים השרון: בעקבות תלונות שהתקבלו לגבי פרסום של רופא מבית חולים השרון בעמוד הפייסבוק הפרטי שלו אשר לכאורה תומך בטרור. הוצא הרופא באופן מיידי מהעבודה והנהלת בית החולים הגישה במקביל תלונה במשטרה.

21:16 - הקבינט הכלכלי חברתי יתכנס מחר בשעה 15:00 לדיון בנושא מקסום שגרת פעילות המשק בתקופת חירום- פתיחת החינוך. לדיון הוזמנו רשות החירום הלאומי, פקע״ר, משרד החינוך ומשרד האוצר ונציגים רלוונטיים נוספים

20:41 - דוברות מד"א: בהמשך לאזעקות בדקות האחרונות בתל אביב: בשלב זה לא התקבלו קריאות על נפילות או נפגעים. 

20:36 - 'חדשות 13': הערכה במערכת הביטחון: עשרות מחבלי חמאס שחדרו לפני 12 יום נותרו בשטח ישראל.

20:30 - אזעקה נשמעת בתל אביב.

20:27 - קבינט המלחמה יתכנס הערב לקראת המהלכים הבאים.

20:20 - דובר צה"ל מוסר כעת: הודענו ל-303 משפחות חללי צה"ל על נפילת יקיריהם. 

20:19 - דובר צה״ל: ״מתחילת המלחמה ביצעו ארגוני הטרור למעלה מ-450 שיגורים כושלים שגרמו למוות פלסטינים ברצועה״.

20:18 - דובר צה"ל: הצגנו לעולם כולו את האמת ובעקבות הדיווח האמין והמדויק, נשיא ארה״ב אימץ את עמדתנו. צה״ל פועל בהתאם לדין הבינלאומי ומחויב לאמינות ודיוק בדיווח. יש לנו אתגר גדול בלגיטימציה, מול אויב שאין לו ערך לאמת. זו אחריות לאומית להילחם למען הלגיטימציה, כל אחד בתחומו. המערכה על הלגיטימציה קשה, מאתגרת ולא אחת גם מתסכלת.

20:10 - נתניהו בתום ביקורו של ביידן: "סיכמנו על שיתוף פעולה שישנה את המשוואה בכל הגזרות". על חיבלת הסיוע האמריקנית אמר שמדובר ב"סיוע שמעצים עוד יותר את יכולת המלחמה שלנו".

19:44 - בעקבות קריאות מרובות להפגנות הזדהות עם הפלסטינים ברחבי מרוקו, כולל בבירה רבאט, ראש הנציגות הישראלית במרוקו, דוד גוברין, הוחזר עם צוות השגרירות ארצה.

19:43 - השר גדעון סער ב'חדשות 12' על ההקלות ההומניטריות: "יש לי שאלות והמקום הנכון לשאול אותן זה בקבינט המדיני ביטחוני".

19:36 - דוברות מד"א: בהמשך לאזעקות בדקות האחרונות בשפלה ובגוש דן: בשלב זה לא התקבלו קריאות על נפילות או נפגעים. 

19:29 - אזעקות בתל אביב - דרום העיר ויפו, תל אביב - מרכז העיר, בת-ים, חולון, ראשון לציון.

18:50 - מטה המשפחות להחזרת החטופים והנעדרים: ההחלטה לאשר סיוע הומניטרי לרוצחי עזה מעוררת זעם גדול אצל בני המשפחה. ילדים, תינוקות, נשים, חיילים, גברים וקשישים שחלקם חולים במחלות קשות, פצועים וירויים מוחזקים מתחת לאדמה כמו חיות וללא תנאים אנושיים, וממשלת ישראל מפנקת את הרוצחים והחוטפים בבקלאוות ותרופות. אם ההחלטה הנוראית לסייע לרוצחי עזה לא תבוטל, יוחרף מאבק המשפחות בזמן הקרוב.

18:47 - צה"ל חיסל חוליית מחבלים ששיגרה פצצות מרגמה במרחב בגבול לבנון.

18:46 - בן גביר נגד הסיוע לעזה: "כל עוד מאות נשים, ילדים, זקנים ושאר החטופים מוחזקים בידי הישות הנאצית אסור לאפשר שום סיוע הומניטרי. רוצים "הומניטרי"? שחררו את החטופים".

18:45 - החמאס נוטל אחריות על הירי לעבר גוש דן.

18:37 - דוברות מד"א: בהמשך לאזעקות בדקות האחרונות במרכז הארץ: בשלב זה לא התקבלו קריאות על נפילות או נפגעים.

18:29 - אזעקות בפתח תקווה ובהוד השרון.

18:11 - ועדת האתיקה החליטה להרחיק ל-45 ימים את חה"כ עופר כסיף ולשלול ממנו שכר ל-14 יום, בעקבות התבטאויותיו בתקשורת הזרה באופן המקשר בין השואה למדיניות הממשלה בזמן המלחמה.

18:07 - גלנט לאחר כינוס קבינט המלחמה עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן: "זו מלחמת אין ברירה, נזדקק לתמיכת ארה"ב לאורך כל המערכה".

18:05 - בצל המלחמה: בשבוע הבא היה אמור להתקיים דיון בבית המשפט העליון בנושא אי כינוס הועדה לבחירת שופטים. ביהמ"ש ביקש מהצדדים להסכים לדחייה, ביש עתיד הסכימו לדחייה של 21 יום, במקביל, נדרשת גם הסכמה מצד התנועה לאיכות השלטון.

17:53 - לאחר כשעה וחצי הסתיימה פגישת ההתייעצות של שר האוצר בצלאל סמוטריץ' עם שרי האוצר לשעבר ח"כ אביגדור ליברמן, משה כחלון ויובל שטייניץ. השר לשעבר רוני בראון נכח בפגישה באופן מקוון.

17:42 - שגרירות ⁧סעודיה בביירות: הממלכה קוראת לאזרחיה לעזוב מיד את שטח לבנון - לנוכח האירועים בדרום המדינה.

17:40 - שתי רקטות חיזבאללה נפלו בקרית שמונה, ללא נפגעים.

17:32 - טנק השמיד שתי עמדות בשטח לבנון מהן זוהה ניסיון לשגר טיל נ"ט לעבר שטח ישראל.

17:31 - לשכת ראש הממשלה: "ישראל לא תסכל אספקה הומניטרית ממצרים. כל אספקה שתגיע לחמאס - תסוכל".

17:28 - דובר צה"ל: טנק של צה"ל השמיד לפני זמן קצר שתי עמדות בשטח לבנון מהן זוהה ניסיון לשגר טיל נ"ט לעבר שטח ישראל.
כמו כן, כוחות צה״ל תקפו כעת עמדה ממנה שוגר טיל נ״ט לפני זמן קצר למרחב מטולה. במקביל, זוהה לפני זמן קצר ירי למרחב הר דב, כוחות צה"ל מגיבים באש לעבר מקורות הירי.

17:27 - צבע אדום בקרית שמונה.

17:21 -תוך כדי נאום ביידן: צבע אדום בעוטף עזה.

17:20 - ביידן: "נעביר מאה מיליון דולר לסיוע לעקורים בעזה".

17:19 - ביידן: "תושבי עזה זקוקים לאוכל ולתרופות. ישראל הסכימה להכניס סיוע כמובן תחת פיקוח כדי שלא יגיע לחמאס".

17:18 - ביידן: "רוב הפלסטינים אינם חמאס וחמאס לא מייצג את העם הפלסטיני".

17:16 - ביידן: "אבקש השבוע מהקונגרס חבילת סיוע ביטחוני חסרת תקדים בעבור ישראל".

17:14 - הנשיא ביידן: "בשואה העולם ראה ולא עשה כלום, אנחנו לא נעמוד מנגד".

17:10 - הנשיא ביידן: "אנחנו הופכים כל אבן כדי להחזיר את החטופים. כנשיא ארצות הברית, אין לי מחויבות גדולה יותר מלהחזיר אותם הביתה".

17:06 - גורם מדיני: ישראל מסרבת לכל סיוע הומניטרי משטחה לרצועת עזה כל עוד לא מחזירים את חטופינו. לאור הדרישה האמריקנית, ישראל דנה עם ארה״ב על חלופות שיבטיחו רק אספקה מינימלית ממצרים של מזון, תרופות ומים לצורך הבטחת חיים, בתנאי שכל עוד האספקה הזאת לא תגיע לחמאס.

17:02 - רויטרס: שגרירויות ישראל וארה״ב בארגנטינה פונו בעקבות התראה על פצצה.

17:00 - אחרי הפגישה עם ביידן: ישראל תאפשר כניסה של סיוע הומניטרי מוגבל בקרוב לרצועת עזה, כך לדברי גורמים מדיניים.

16:55 - פרופסור רוני גמזו, מנהל איכילוב, סירב להתארח ולהתראיין ל-BBC מכיוון שהם לא מכנים את החמאס טרוריסטים.

16:50 - דובר צה"ל: "מחבלים ירו בשעה האחרונה מספר טילי נ"ט לעבר מרחב מנרה ולמרחב ראש הנקרה שבגבול לבנון. צה"ל תקף את מקורות הירי וממשיך לתקוף תשתיות טרור של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון".

16:42 - המשטרה: 732 חללים אזרחים שנרצחו במלחמה זוהו עד כה ע"י משטרת ישראל, צה"ל ומתנדבי זק"א בתחנת ריכוז החללים במחנה שורה. מדובר בלמעלה מ-80% מהאזרחים (שאינם חיילים) אשר נרצחו במערכה וגופותיהם הובאו לזיהוי במחנה. עד כה הועברו לקבורה 607 חללים.

16:40 - חיזבאללה נטל אחריות לירי טילי הנ"ט על מוצבי צה"ל בצפון.

16:28 - עיריית קריית שמונה: "עקב אירוע ביטחוני ברכס רמים, התושבים מתבקשים לשהות בבתים ולהיות בקרבת מרחבים מוגנים עד להודעה חדשה".

16:25 - נשיא ארצות הברית לנציג משפחות החטופים והנעדרים: "תומכים בישראל באופן מוחלט. ארצות הברית תעשה ככל שביכולתה בכדי להחזיר את החטופים והנעדרים הביתה".

16:17 - ביידן: "בפנטגון הציגו ראיות שישראל לא פגעה בבית החולים בעזה".

16:05 - צבע אדום בעוטף.

16:05- דובר צה"ל: בוצע ירי נ"ט לפני זמן קצר במרחב דבורנית שבגבול לבנון, כוחות צה"ל מגיבים בירי ארטילרי לעבר מקור הירי.

16:03 - ביידן בפגישה עם משפחות החטופים: "לא צריך להיות יהודי כדי להיות ציוני. אני מעריץ אתכם".

15:59 - נשיא ארה"ב ג'ו ביידן נפגש בשעה זו עם ניצולים ומשפחות החטופים מהמתקפה האכזרית בעוטף עזה.

15:43 - דובר צה"ל: בוצע ירי מנשק קל לפני זמן קצר לעבר מוצבי צה"ל בגבול לבנון, כוחות צה"ל מגיבים באש לעבר מקורות הירי.

15:42 - צבע אדום בעוטף.

15:40 - התחממות בצפון: ירי מנשק קל על מוצב זרעית בגבול לבנון. אין נפגעים.

15:34 - בשעה זו נפגש נשיא המדינה יצחק הרצוג עם נשיא ארה״ב ג’ו ביידן בתל אביב.

15:28 - לשכת רה"מ: הסתיימה כעת הפגישה המורחבת של ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא ארה"ב ג'ו ביידן.

15:19 - ראש האופוזיציה יאיר לפיד בגבול הצפון: "אנחנו רוצים לוודא שלא יקרה פה מה שקרה במקומות אחרים - שהמדינה שכחה את אחריותה".

15:17 - חיזבאללה: פעיל נוסף שפעל בשורותינו חוסל אמש בתקיפה ישראלית בדרום לבנון.

15:14 - חשד לאירוע ביטחוני בחצרים, התושבים הונחו להסתגר.

15:12 - צבע אדום בעוטף.

15:09 - בהמשך לאזעקות בדקות האחרונות בבאר שבע ובעוטף עזה: בשלב זה לא התקבלו קריאות על נפילות או נפגעים.

15:05 - אזעקות בבאר שבע.

15:03 - צבע אדום בעוטף.

15:00 - צבע אדום בעוטף.

15:00 - משרד הבריאות ברצועת עזה: 3,478 הרוגים ויותר מ-12 אלף פצועים מתחילת המלחמה.

14:55 - צבע אדום בעוטף.

13:58 - נתניהו בפתח קבינט המלחמה: "זו תהיה מלחמה אחרת כי חמאס אויב אחר. חמאס רוצה להרוג כמה שיותר ישראלים".

13:50 - בהמשך לאזעקות בדקות האחרונות בגזרות שדרות ועוטף עזה: בשלב זה לא התקבלו קריאות על נפילות או נפגעים. 

13:47 - צבע אדום בעוטף.

13:24 - הסתיימה פגישת נתניהו - בייידן

13:20 - ההנחיה של הדרג המדיני לצה"ל: לא לתקוף בעזה כשביידן בישראל

13:15 - הפגישה המצומצמת בין ראש הממשלה נתניהו לנשיא ארה"ב ביידן נמשכת מעל לשעה - כפול מהזמן המתוכנן.

12:45 - שר החוץ הבריטי ג'יימס קלברלי התייחס לפיצוץ בבית החולים בעזה, וכתב בציוץ ברשת החברתית X (לשעבר טוויטר) כי "יותר מדי קפצו למסקנות בנוגע לאובדן החיים הטראגי בבית החולים". לדבריו, "הבנה לא נכונה של האירוע יכולה לסכן חיים של בני אדם נוספים, חכו לעובדות - ודווחו עליהן בצורה ברורה ומדויקת".

12:35 - צ.א עוטף עזה: גבים, מכללת ספיר, שדרות, איבים, ניר עם

12:25 - אזעקה בעוטף עזה

12:00 - בהמשך למאבק ראש העיר על הכללת אשקלון כיישוב ספר הנחה שר האוצר לכנס ועדת כספים בהקדם האפשרי במטרה להגדיר את העיר אשקלון כיישוב ספר לתקופת המלחמה.

11:46 - ביידן לצד נתניהו: ״אני רוצה שעם ישראל והעולם יידע שאנחנו עומדים לצד ישראל. צריך לזכור שחמאס לא מייצג את כל העם הפלסטיני והם פוגעים גם בו. אני עצוב ומרוגז בגלל המתקפה על בית החולים, לפי מה שראיתי זה לא נעשה על ידכם״

11:43 - נתניהו לצד הנשיא ביידן: ״אני רוצה להודות לך על התמיכה בימים קשים אלה. אני רואה את התמיכה הזו על בסיס יומי, ברמה חסרת תקדים. אין תקדים לאמת שיתוף הפעולה בינינו. מודה לך התמיכה, העולם רואה את זה. אני יודע שאתה שותף לזעם שלנו ולרצון לשחרר את החטופים. חמאס רצח 1,400 איש. ישראל מאוחדת להבסת חמאס, ואנחנו נעשה זאת״

11:42 - משרד הבריאות מעדכן על 332 פצועים המאושפזים בבתי החולים. מהם 61 קשה, 167 בינוני ו-105 קל. עד כה פונו לבתי החולים 4,475 פצועים, מהם: 26 אנוש, 302 קשה, 752 בינוני, 3,018 קל, 237 חרדה ו-140 בהערכה רפואית.

11:40 - עדכון תנועה: נפתחו לתנועה הצירים הבאים וזאת עד להודעת דוברות המשטרה על סגירתו.

▪️ כביש מס' 1 - ממחלף לוד ועד מחלף לה גווארדיה, בואך כביש 20 לשני הכיוונים וכלל המחלפים המובילים לקטעי הכביש.

▪️כביש 4 מחלף גנות והחיבור לכביש 1 ו-20.

11:30 - נשיא מצרים, א-סיסי: אם יש רעיון להגירה של פלסטינים (מעזה), יש את הנגב בישראל. אפשר שישראל תעביר את הפלסטינים לשם עד שהיא תסיים את משימתה המוכרזת לחסל את הארגונים החמושים של חמאס והג'יהאד האסלאמי ואז תחזיר אותם לעזה" (רועי קייס).

11:19 - היועצת המשפטית לממשלה בהרב מיארה ושר התקשורת קרעי הסכימו על נוסח תקנות לשעת חירום שיאפשר את סגירת שידורי אל ג׳זירה בישראל, בכפוף לאישור הקבינט והסכמה של שר הביטחון גלנט.

לעדכונים קודמים מהמלחמה: הביקור ההיסטורי התחיל: נשיא ארה"ב - בישראל

 

 

 

מלחמת חרבות ברזל עזה חמאס צה"ל ג'ו ביידן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד