י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
המלמד המפורסם

הבן ה'חורג' של מרן שר התורה הלך לעולמו

"אני אהיה לך אבא ואתה תהיה לי לבן" אמר מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי זצ"ל למחנך הרב סנדר פרייזלר ז"ל שהתייתם מאביו בגיל צעיר, היום הוא נפטר לבית עולמו לאחר שחלה במחלה הנוראה ל"ע

הבן ה'חורג' של מרן שר התורה הלך לעולמו
רבי סנדר פרייזלר זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: מבית החולים 'מעייני הישועה' בבני ברק מגיעה הידיעה המעציבה על פטירתו של הרב אלכסנדר סנדר פרייזלר ז"ל מלמד נודע בבני ברק שהיה בנו חורגו של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי זצ"ל. 

רבים התפללו לרפואתו של הרב אלכסנדר סנדר בן שושנה שפרינצא איטה אך למגינת לב הוא השיב את נשמתו ליוצרה בגיל 51.

הרב פרייזלר התייתם לאחר פורים תשל"ד מאביו רבי אברהם יעקב פרייזלר ז"ל בהיותו ילד צעיר. אחרי פטירת אביו זצ"ל, נכנס למרן הרב שך זצ"ל ששלחו למרן שר התורה רבי חיים קנייבסקי זצ"ל ואמר לו: "אני צריך אבא, לא סתם בן אדם". הגר"ח הסתכל עליו בעיניו החודרות, ואמר לו 'אני אהיה לך אבא ואתה תהיה לי לבן'. 

רבי חיים ורעייתו הרבנית בת שבע אסתר ע"ה הובילו אותו לחופה, הוא קרא לו 'אבא', הרבנית הייתה עבורו 'אמא' לכל דבר. 

הרב פרייזלר ז"ל עם מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי זצ"ל

לימים סיפר הרב פרייזלר לעיתונאי אבי רבינא ב'חלקי בעמלי' כי "אני זוכר שר' חיים הוביל אותי לחופה ביחד עם הרבנית ע"ה, הוא ביקש מר' אהרון לייב שטיינמן שיסדר לי חופה וקידושין, אנשים שאלו אותי בפני הרב זצ"ל למה הרב לא מסדר לך? הרב חייך, איזה אבא מסדר לבן שלו חופה וקידושין?" 

"הוא אמר לי לפני הרבה שנים 'בוא נלמד', ואני לא הבנתי איזה זכות זה ללמוד עם כזה צדיק. חשבתי שאני עושה לו טובה, כך הוא נתן לי להרגיש. הוא הקדיש לי מהזמן שלו לשבת ללמוד איתי", סיפר אחרי הסתלקותו של שר התורה. 

בחייו שימש כמלמד ומחנך בתלמוד תורה 'אור מרדכי' בבני ברק ובתלמוד תורה של הרב זייצ'יק בקרית הרצוג, התלמידים אהבו אותו והוא השיב להם אהבה בכפליים. מסר מאות שיעורים ב'קול הלשון'. 

כמו כן היה בן בית בבית המחנך רבי משה הלוי טורק זצ"ל שהחזיק את עצמו למורו ורבו. 

בבית הגר"ח קנייבסקי זצ"ל היה אחראי הרב פרייזלר לסדר את אלו המוזמנים לסעודות שבת בבוקר לסעוד על שולחנו של מרן הגר"ח זצ"ל, לאחר פטירת הרבנית ע"ה היה אחראי על נרות השבת. 

הותיר אחריו את רעייתו שתחי', וילדים יתומים בביתו שטרם זכה להשיא. 

מסע הלוויה הערב בשעה 21:00 מבית המדרש 'לדרמן' ברחוב רשב"ם בבני ברק דרך ת"ת 'אור מרדכי' ברחוב בן זומא לבית החיים באלעד שם ייטמן. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

הלוויה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד