י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024
אחרי ביקור ביידן

ישראל תאפשר אספקה הומניטרית ממצרים, בתנאי שלא יגיע לחמאס

אחרי ביקור הנשיא ביידן: ישראל תאפשר להכניס סיוע הומניטרי לדרום רצועת עזה, כך הוחלט בקבינט המצומצם פה אחד. במקביל, ישראל דורשת שאנשי הצלב האדום יבקרו את החטופים הישראליים ברצועת עזה

ישראל תאפשר אספקה הומניטרית ממצרים, בתנאי שלא יגיע לחמאס
מעבר רפיח הבוקר צילום: באדיבות המצלם

ישראל תאפשר להכניס סיוע הומניטרי לדרום רצועת עזה, כך הוחלט בקבינט המצומצם פה אחד. הסיוע יכלול מזון, מים ותרופות לאוכלוסייה אזרחית. בישראל הבהירו כי כל אספקה שתגיע לחמאס - תסוכל.

במקביל, ישראל דורשת שאנשי הצלב האדום יבקרו את החטופים הישראליים ברצועת עזה. יצוין כי נכון לעכשיו, למרות שהסיוע ההומניטר צפוי להיכנס בקרוב, אנשי הצלב האדום עדיין לא הורשו לראות את החטופים הישראליים.

מלשכת ראש הממשלה נמסר כי "לאור התמיכה האמריקנית הגורפת והחיונית במאמץ המלחמתי ולאור הדרישה של נשיא ארה״ב ביידן לסיוע הומניטרי בסיסי, הקבינט המצומצם החליט פה אחד: 1 - ישראל לא תאפשר שום סיוע הומניטרי משטחה לרצועת עזה כל עוד לא מחזירים את חטופינו.

2 - ישראל דורשת את ביקורי הצלב האדום אצל חטופינו ופועלת לגייס תמיכה בינלאומית נרחבת לדרישה זו.

3 - לאור דרישת הנשיא ביידן, ישראל לא תסכל אספקה הומניטרית ממצרים כל עוד מדובר רק במזון, מים ותרופות לאוכלוסייה אזרחית שנמצאת בדרום רצועת עזה או מתפנית לשם, וכל עוד שאספקה זו לא תגיע לחמאס. כל אספקה שתגיע לחמאס - תסוכל".

השר לביטחון לאומי וחבר הקבינט המדיני בטחוני איתמר בן גביר תקף את ההחלטה ואמר: "כל עוד מאות נשים, ילדים, זקנים ושאר החטופים מוחזקים בידי היישות הנאצית אסור לאפשר שום סיוע הומניטרי. רוצים "הומניטרי"? שחררו את החטופים".

חמאס ארה"ב מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד