ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
"עם ישראל חי!"

ביידן בנאום פרידה: "בניגוד לשואה - הפעם לא נעמוד מנגד"

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן נאם היום נאום פרידה כחלק מביקורו בישראל, כשבמקביל נמשך הירי על ישראל: "הטרוריסטים לא ינצחו, החופש ינצח. אני אומר לישראל: אנחנו לא הולכים לשום מקום. עם ישראל חי"

ביידן בנאום פרידה: "בניגוד לשואה - הפעם לא נעמוד מנגד"
ביידן בישראל צילום: חיים צח /לע"מ

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן נשא היום הצהרת פרידה שמסכמת את ביקור ההזדהות שלו בישראל, במהלכו נפגש עם ראש הממשלה נתניהו, הנשיא הרצוג וקבינט המלחמה.

ביידן פתח ואמר כי "שמחת תורה הפך לשואה של העם היהודי. אבל בניגוד לשואה - הפעם לא נעמוד מנגד. אתם לא לבד". ביידן פנה למשפחות החטופים: "המשפחות שמחכות לשמוע מה עלה בגורל יקיריהן, אתן לא לבד. אנחנו עובדים עם שותפים ברחבי האזור - ונהפוך כל אבן כדי להביא הביתה את אלה שנלקחו כבני ערובה בידי חמאס".

ביידן ציין כי יבקש מהקונגרס לאשר "העברת סיוע חסר תקדים לישראל". ביידן הוסיף: "יהיו לכם מספיק ציוד לכיפת ברזל, ככל שיידרש, כדי להגן על ישראל. יש נכסים צבאיים שלנו באזור".

הנשיא ציין כי "יותר מ-1,300 ישראלים נרצחו, מתוכם אזרחים אמריקנים. מאות צעירים בפסטיבל מוזיקה לשלום נורו ונהרגו. עשרות חפים מפשע - הורים לילדים ותינוקות, נטבחו. הזוועות מזכירות את דאעש. הברוטליות שראינו פוצעת בכל מקום".

את נאומו סיכם ביידן בסיפור שסיפר בעבר על גולדה מאיר: "הטרוריסטים לא ינצחו, החופש ינצח. כשפגשתי את גולדה מאיר לפני חמישים שנה היא הלכה אחרי במסדרון ושאלה 'למה את נראה מודאג? אל תדאג, יש לנו נשק סודי. אין לנו לאן ללכת'. אני אומר לישראל - אנחנו לא הולכים לשום מקום. עם ישראל חי!".

ארצות הברית ג'ו ביידן נאצים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד