י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
נפרד מחברו שנרצח

בני גנץ בהלוויה: "אעבור לגור בעוטף עזה"

"אני באופן אישי מתכוון לחיות כאן, בגן העדן הזה שייבנה". כך הצהיר הערב השר בני גנץ בדברי ההספד לחברו ראש מועצת שער הנגב אופיר ליבשטיין הי"ד שנרצח בידי מחבלי חמאס עת יצא להגן על ביתו ועל שכניו

בני גנץ בהלוויה: "אעבור לגור בעוטף עזה"
ח"כ בני גנץ צילום: אייל מרגולין, פלאש 90

יו"ר 'המחנה הממלכתי' השר בני גנץ ספד הערב (רביעי) לחברו כראש מועצת שער הנגב, אופיר ליבשטיין הי"ד בהלוויתו. במהלך דבריו הצהיר: "כדי שהיוזמות של אופיר והחזון שלו יקרו, כדי שגן העדן של הנגב המערבי יבנה מחדש - אני באופן אישי מתכוון לחיות כאן, בגן העדן הזה שייבנה".

הספדו המלא של בני גנץ בהלוויה: "קהל נכבד, אזרחי ישראל שצופים בנו, משפחת ליבשטיין הכל כך יקרה לי, היום לפני שלושה שבועות בדיוק, בשעה הזו, לפני השבת השחורה, הייתי אצלכם בבית. בית של בנים, אמר לי אופיר. הייתה לי את הזכות לשמוע שוב את אופיר מדבר על 95% גן עדן, שהפך בבוקר אחד ל-100% גיהנום".

"כבוד הנשיא אתה אמרת דברים יפים ונכונים על אופיר ואני בטוח שעוד יאמרו פה דברים רבים על אופיר, כל מה שרק אפשר להגיד. אני פשוט אהבתי אותו. ואני עדיין אוהב אותו. הראש מבין, והלב מסרב לעכל שאופיר בזמן עבר. אבל ברשותכם אני גם רוצה לנצל את המקום ואת הרגע הקשה הזה בשביל להגיד משהו שאני מרגיש שאפשר שאופיר היה אומר ברגע כזה".

"ורד, כשהייתי אצלכם בבית, אופיר אמר לי, בהקשר אחר – שהם, אנשי המועצה, הרבש"צים, הצוותים החינוכיים, צוותי הצח״י איתם ישבנו – מבינים בשביל מי הם עושים, ושעלינו המנהיגים לוודא שיהיה עבור מה. אנחנו עכשיו במלחמה על ה"מה".

"מהמקום שבו אנחנו נמצאים, קשה לראות את "דרום אדום" שאופיר הוביל. קשה לראות קהילות. קשה לראות איך שילוב המילים כפר ועזה, הולכות ביחד ואיך הן יכולות להתחבר. בין מקום שקט וקהילתי, למקום שממנו יצאו מפלצות. מהמקום שבו אנחנו נמצאים, קשה לראות את גן העדן".

"אז אני כאן למרות הקושי והכאב, כדי לומר לכולכם קודם כל סליחה. סליחה שלא הצלחנו להציל אתכם, סליחה שלא הצלחנו לשמור עליכם הפעם, שלא הצלחנו להציל את אופיר ואת כולם. ואני כאן כדי להבטיח לכם ולכל אזרחי ישראל, שלא נעצור, עד שנגשים את החלום של אופיר וחבריו ושנבנה שוב 100% גן עדן".

"כדי שהיוזמות של אופיר והחזון שלו יקרו, כדי שגן העדן של הנגב המערבי יבנה מחדש. אני באופן אישי מתכוון לחיות בגן העדן הזה שנבנה במרחב הנגב המערבי. אנחנו במלחמה לא רק על הבית שלכם, תושבי העוטף אלא על הבית שלנו כולנו. זה יקח זמן רב, המלחמה בדרום ואם יהיה צורך גם בצפון או כל מקום אחר, אולי תיקח חודשים, אבל הבנייה תיקח שנים. ורק כשהיא תושלם - אנחנו ננצח".

"ורד יקירה", אמר גנץ לאלמנתו, "את אמרת בראיון לפני כמה ימים שאת עכשיו נמצאת בהישרדות. כולנו נמצאים בה, וביחד, ברוחו של אופיר לא רק נשרוד, אנחנו גם ננצח וגם נתגבר. נזכור את אופיר והגיבורים שלנו ונביא ימים טובים כמו אלו שאופיר וחבריו התמסרו להבאתם כל חייו, כל חייהם. המשימה שלנו היא לא רק להביס את החמאס, אלא גם להבטיח שהדרום יהיה 100% גן עדן".

"אחרי המלחמה, אחרי שננצח, בכל זירה שבה נלחם, נתמסר למשימת הבנייה הזו. כי אופיר חי בשביל התקווה, בשביל המדינה, בשביל הקהילה שלו ובשביל המשפחה שלו, והוא נפל למענם. גם אנחנו נחיה ונלחם למען אותה מטרה. הסיפור של אופיר, הוא סיפור של אהבה וחושך. עכשיו חשוך. אופיר יקירי, אני אוהב אותך ומתגעגע, תודה לך על הזכות שבהיכרות. אנחנו נמשיך בדרכך. יש בנו נחישות, יש בנו אהבה, והיא תנצח". כך יו"ר המחנה הממלכתי בהספד.

בני גנץ יישובי עוטף עזה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד