ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
הציטוטים מהדיון הסגור

ביידן שאל בקבינט: "מה יקרה ביום שאחרי?"

שעות אחרי עזיבתו של הנשיא ביידן נחשפים ציטוטים מהדיון בקבינט המלחמה. ביידן רצה לדעת אם יש תוכנית ליום שאחרי המלחמה, מהו היעד ומה המטרה | השר גנץ אמר לביידן: "ללא ניצחון ברור לא תשוקם תחושת הביטחון הפנימית של אזרחי ישראל וייפגע המיצוב שלנו במזה"ת" | גלנט: "חיזבאללה חזק פי 10 מחמאס"

ביידן שאל בקבינט: "מה יקרה ביום שאחרי?"
ביידן ונתניהו בתל אביב צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

מוריה אסרף וולברג מפרסמת הערב (רביעי) ציטוטים מתוך דיון קבינט המלחמה בהשתתפותו של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן. הנשיא ביידן אמר בדיון: "תתחילו לחשוב מה יקרה ביום שאחרי. איך אתם רואים עוד חודש, חודשיים, שנה קדימה. יש לכם את כל הלגיטימציה להלחם - יש לכם זמן להלחם. אבל מה יקרה ביום שאחרי?".

בקשה נוספת של ביידן בקבינט היא לאפשר כניסת סיוע הומניטרי לעזה ואכן ישראל מאפשרת להכניס סיוע הומניטרי ממצרים לפי דרישת האמריקנים.

הנשיא האמריקני גם הביע חשש מהתווספות חזית נוספת, החזית הצפונית. ביידן הבהיר את העמדה הזו גם בפני שרי הקבינט ומוודא שזו גם הכוונה הישראלית. הנשיא האמריקני התחייב גם לפעול בצירים בינלאומיים להשבת החטופים, בדגש על האזרחים שבהם.

לפי הדיווח, השר בני גנץ אמר בקבינט: "זו מלחמה קיומית על השאלה האם הדמוקרטיה היחידה במזה"ת תמשיך להיות גם המדינה הכי חזקה במזה"ת. זה גם מה שיאפשר קידום תהליכים נוספים באזור".

שר הביטחון יואב גלנט אמר כי "בשביל לקדם תהליכים במזרח התיכון ישראל חייבת קודם כל לנצח במלחמה הזאת".

ירון אברהם הוסיף ב'חדשות 12', פרטים מקבינט המלחמה, כי ראש הממשלה נתניהו וצוות השרים המצומצם אמרו לביידן שתמרון קרקעי ברצועה הוא בלתי נמנע ושהמלחמה תיקח הרבה זמן. ביידן ביקש לדעת מהן המטרות והיעדים של המבצע, ושאל אם ישראל יודעת מה יהיה בשלב שלאחר מכן, גם אם חמאס ימוטט.

שרי קבינט המלחמה אמרו לנשיא שהניצחון הישראלי צריך להיות "חד ומובהק", ואם לא כך יהיה - "כל המיצוב האסטרטגי של ישראל במזרח התיכון ייפגע משמעותית". בנוסף נאמר לביידן: "היכולת לבצע מהלכים אסטרטגיים עלולה להיפגע" (נורמליזציה עם סעודיה).

חלק מהשרים, בהם גלנט ודרמר, אומרים לביידן שמבחינת ישראל מדובר ב"מאבק קיומי" כי המלחמה הזו תקבע את בניית ההתרעה הישראלית במרחב. גנץ אומר לביידן: "ללא ניצחון ברור לא תשוקם תחושת הביטחון הפנימית של אזרחי ישראל וייפגע המיצוב שלנו במזה"ת".

בתוך כך, ‏בישיבה סגורה של מוכנות לשעת חירום שר הביטחון יואב גלנט תיאר היום את המצב המתוח בצפון ואמר ש"עיקר ההיערכות מתרחשת בצפון הארץ, מחשש לחזית נוספת", שכן "חיזבאללה חזק פי 10 מחמאס".

ג'ו ביידן מלחמת חרבות ברזל בני גנץ יואב גלנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד